Antennekabel til kabel-tv.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Antennekabel til kabel-tv.

Hei.

Noen som kan anbefale noen rimelige kabler til kabel-tv? Sliter litt med signal-tap da jeg først har et galvanisk skille --> kabel til tuner --> kabel videre til tv-kort.

Har da behov for en kabel med integrert galvanisk skille + en normal kabel videre til tv-kort.

Har et par strømledninger som ligger nært inntil, så finnes det noen gode kabler som skjermer mot støy?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle coax kabler har skjerming, så det bør ikke være noe problem med strømledninger ved siden av. Skulle tro nærmest hva som helst av coax er greit nok, men det med innebygd galvanisk skille vet jeg ikke noe om...

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk på at mye av signalet kan være borte før kontakta du har i stua da 8) Det er ikke sikkert det hjelper å bytte de siste meterne mener jeg, men type kabel er coax med 75 ohm impedans, og en eller annen type skjerming. Trippel skjerming er sikkert best, men dette har jeg egentlig ikke peiling på.

Et vanlig galvanisk skille gir uansett noe signaltap, om det er integrert i kabelen eller ikke, men noen typer er trolig bedre enn andre. Har opplevd vesentlig forskjell med og uten galvanisk skille, men da hadde jeg dårlig signal i utgangspunktet pga. kabelnettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •