For dårlige signaler for Get!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

For dårlige signaler for Get!

Hei folkens ny her håper noen av dere entusiaster kan hjelpe meg litt her.

Skal prøve å ta det kort i fra starten

1 Boretslaget bestemmer at vi skal ha Get

2 Get sender en teknikker som monterer nytt støpsel i veggen og kvalitets sjekker signalet.

3 Jeg flytter vegg feste og må derfor også skjøte kabelen som står i veggen.

4 Vi har problemer med dårlige signaler å plages endel både med tv og nett.

5 Vi bytter hele kablen(20m skjult) ut til felles utak i gangen. Bildet blir fremdeles ikke helt bra men etter at vi kobler om slik at skjermen ikke kommer i kontakt med resten av støpselet blir blidet bra.

6 Vi bestiller Get HD og får det og alt ser bra ut bortsett fra HD kanalene. Vi klager og ei fra teknisk får oss til å gå inn på en funksjon for å måle signalene. Kvaliteten var 100/100 men styrken var bare 70-100/100 men kunne ikke falle under 80 for at HD skule fungere. Nå skal de sende en teknikker.

Det var et helvette å bytte kabelen(3dager, hull i veggen osv), vi hart brukt en 75 ohm kabel fra biltema som vi har koblet etter beste evne. Hva kan være feil hva kan vi gjøre?? hvordan skal det gjøres?

6 S

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Har lest og søkt over alt siden sist. har vel egentlig funnet ut at jeg sannsynligvis må skaffe en bedre kabel og trekke om igjen.
    Get anbefaler minst trippel skjerming. ser feks hifi klubben har 1mkabel m dobbel skjerming til 6-700. fant en med firedobbel skjerming 100m til 600kr i danmark men det hjelper lite. finner ikke 20m+ med trippel skjermet kabel noen steder.
    Kunne også godt ha tenkt meg å se en how2 på kobling coax kabler da det er mulig jeg har gjort dette feil og kan spare meg mye arbeid der!

Newcomer rapp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa og søk på f.eks RG59T 75 Ω (trippelskjermet coax til under 10,- kr/meter). Vær også nøye med termineringene. Det største tapet oppstår som regel der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei takk for svar

Ser at de har et stort utvalg av kabler på denne siden. pris er egentlig ikke et tugt veiende argument her. om kabelen koster 200 eller 2000 kroner driter jeg egentlig i bare det blir bra. lei av problemer med dette. kan du hjelpe meg å velge riktig kabel? må sikkert være den riktige ikke bare plukke en dyr en?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapp sitt forslag er nok kanon her.

Hvis du tenker deg om, så er det nok akkurat en slik type kabel installatørene bruker.

Heller tvilsomt at de bruker kabel som koster 700 kroner meteren.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joh, de bruker en kabel til 10,- og fakturerer 700,-.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Get sitt ansvar at de kan levere signalene som du trenger inn i din leilighet, det er de som må ta kostnaden med å eventuellt bytte kabelen.
    Fram til første kontakt vel og merke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Det er Get sitt ansvar at de kan levere signalene som du trenger inn i din leilighet, det er de som må ta kostnaden med å eventuellt bytte kabelen.
    Fram til første kontakt vel og merke.
    ? Signal har han jo, derimot HD som er problemet. De har ikke noe overordnet ansvar for å garantere han det...

Jeg kan kun få 4mbit nett der jeg bor pga signalstyrken- Telenor har ikke noe ansvar for å gi meg 10mbit om jeg bestiller det...

OT: Som de andre over skriver vær nøye med termineringen av kabelen.. Kan være du henter noen % ekstra-

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Get selger han et produkt, så har de vel for po.... et ansvar og levere det også.
    Han har jo sterkt nok signal inn, eventuellt at han plages med støy.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •