Stemmer virkelig dette? (...at billige digitale kabler gjør samme nytten som dyre) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 89
    Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Gullkabler har en varmere lyd, mens sølvkabler har en noe kaldere men mer detaljert lyd.
    Subjektive udokumenterte påstander egner seg ekstremt dårlig som fakta. Det er vel såpass enkelt.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har ekspertene på expert sagt til meg..... Er det dokumentsjon nok? eller tror du at du vet mer enn ekspertene? de Jobber tross alt med salg av brunvare. tror de vet bedre enn deg. Og som du ser er jeg viderekommen mens du bare er "aktiv" PUNKTUM

Edit: la på litt mer "for sikkerhets skyld"

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får deg til å tro noe annet?
    Sikkert fargen som gjør slik at lyden blir forskjellig^^.

Gikk selv fra Monster til QED Silver. Hørte dog ikke noen forskjell. Kan nok hende jeg hadde hørt forskjell om anlegget var 100% nøytralt, men det er vel ingen som har et slikt anlegg.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart at gullkabler låter varmere. Bare se på fargen - gull har en mye varmere farge enn sølv. Hehe - dere gikk ikke på den, håper jeg?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabler fungerer ikke. Det er det samme om du lager dem av tre som av sølv. 1bit er ikke 1 byte. Longcat is long. Folk som henger seg opp i disse debattene og hevder objektivitet, hevder objektivitet om et subjektivt emne, og er derfor subjektive. Gleder meg til "Alle forsterkere er like" tråden, som kunne blitt lagt på bakgrunn av noen fullstendig useriøse undersøkelser. Kjøp 15 m hdmikabel på biltema, strekk til HD prosjektor, så skal du få se noe gøy. Over og ut.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Det er klart at gullkabler låter varmere. Bare se på fargen - gull har en mye varmere farge enn sølv. Hehe - dere gikk ikke på den, håper jeg?
    Hva er det du insinuerer :-D

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gullkabler har en varmere lyd, mens sølvkabler har en noe kaldere men mer detaljert lyd.
    Hmmm, interessant. Hvilken kabler og type var dette, og på hvilket oppsett ble det testet, om jeg tør spørre? :roll:

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det du insinuerer :-D
    Hehe - var litt redd for de sarte sjelene som ikke kan se forskjell på gull og sølv. Essensielt det siste for å avgjøre hva som låter varmest.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Folk som henger seg opp i disse debattene og hevder objektivitet, hevder objektivitet om et subjektivt emne, og er derfor subjektive.
    Føler noen må ta ansvar og fortelle deg at logikken din er helt på trynet i dette tilfellet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hmmm, interessant. Hvilken kabler og type var dette, og på hvilket oppsett ble det testet, om jeg tør spørre? :roll:

hmm mange her inne vil ha produkter som farger lydbildet minst mulig å derav synst jeg det er litt merkelig dette med gull og sølv, gull kontakter blir vel brukt pga at korrusjon ikke oppstår på de men gull er ett dårlige ledende matriale enn kobber,

Sølv: Elektrisk ledningsevne 62 · 106 S/m
    Gull: Elektrisk ledningsevne 45,2 · 106 S/m
    kobber: Elektrisk ledningsevne 58 · 106 S/m

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    hmm mange her inne vil ha produkter som farger lydbildet minst mulig å derav synst jeg det er litt merkelig dette med gull og sølv, gull kontakter blir vel brukt pga at korrusjon ikke oppstår på de men gull er ett dårlige ledende matriale enn kobber,

Sølv: Elektrisk ledningsevne 62 · 106 S/m
    Gull: Elektrisk ledningsevne 45,2 · 106 S/m
    kobber: Elektrisk ledningsevne 58 · 106 S/m
    Åssen er de kapasitive og induktive egenskapene på de ovenforstående metallene? Kanskje disse "farger" lyden like mye som den resistive konfisienten du her henviser til?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vel egentlig lite effekt på digitale signaler

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øystein
    har vel egentlig lite effekt på digitale signaler
    Å?

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Å?
    ø?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Subjektive udokumenterte påstander egner seg ekstremt dårlig som fakta. Det er vel såpass enkelt.
    javist. og vitnemål i en rettsal er helt ubetydelig for saken og bare tøv?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audioB
    Det er rart alle kabler er like med tanke på hvor mange tester i div. store hi-fi blar har gjort av dem. Betaler samtlige høytalerkabelprodusenter bladene for å gi dem gode scores osv? Jeg tviler. Velger å tro på at det er forskjell. Dessuten er det viktig at de ser og føles kvalitet ut. Sånn at vi entusiaster får sove bedre om natten! Eller kanskje jeg bare er rar =/
    Hm....
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...ml#post1153469

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lilac1
    Kabler fungerer ikke. Det er det samme om du lager dem av tre som av sølv. 1bit er ikke 1 byte. Longcat is long. Folk som henger seg opp i disse debattene og hevder objektivitet, hevder objektivitet om et subjektivt emne, og er derfor subjektive. Gleder meg til "Alle forsterkere er like" tråden, som kunne blitt lagt på bakgrunn av noen fullstendig useriøse undersøkelser. Kjøp 15 m hdmikabel på biltema, strekk til HD prosjektor, så skal du få se noe gøy. Over og ut.
    15 meter kabler er ikke det det diskuteres. De fleste er enige 0m at kabler av denne lengde bør være av en viss kvalitet. Kabler på ett par meter er stort sett like gode.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er jeg som misforstår litt her, men kan vi ikke holde oss til trådstarterens spørsmål? Altså kabler for overføring av digitale signaler.

Så langt tror jeg de fleste egentlig er rimelig enige når det gjelder digitale kabler. Så vi MÅ jo ikke dra i gang en debatt om noe helt annet, bare fordi der vet vi at noen/mange er uenige?

Kjøper man de helt billigste og derfor simpleste HDMI kablene, må man forvente som nevnt før i tråden at disse ikke er kvalitetssikret like godt som dyrere. Sjansen for å få en kabel som ikke fungerer kan altså være større.
    Og jo lenger kabel, jo større er muligheten for at noe går galt.
    I tillegg kommer jo de GODE argumentene, som Knutinh og flere er inne på, hvordan den ser ut, om den er enklere å kveile eller montere, eller dra igjennom et rør, om kontaktene sitter godt, om de tåler å kobles til og fra x antall ganger for de som gjør det osv.
    Praktiske sider av kabelens kvalitet som kan bety mye for hvilken kable man trenger.

Jeg for min del følger en enkel filosofi når det gjelder kabler som mye annet:
    Jeg kjøper IKKE den billigste, men synes den nest billigste er god nok :-D

Derfor kjører jeg ikke Lada, heller ikke Mercedes. Men Skoda fungerer veldig bra!

(OK så har jeg en Cadillac stående i garasjen, men den bruker jeg jo ikke!)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....bronsekabler gir et lydbilde som virker noe nedslått, utslått og deprimert.....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    javist. og vitnemål i en rettsal er helt ubetydelig for saken og bare tøv?
    Vitnemål brukt i rettssaker har faktisk vært gjenstand for ganske mye kritikk. Det er rett og slett vanskelig å få en "objektiv" beskrivelse ut fra et vitne, og dermed betenkelig å dømme noen bare ut fra et slikt.

Det betyr ikke at et vitneutsagn er "bare tøv", men at ærlige og oppriktige vitner kan si upresise eller feilaktige ting pga menneskets psyke.

-k

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •