Noen som kjenner til disse kablene...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer zesnok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som kjenner til disse kablene...

Hei, er det noen her som kjenner til Kenwell "High End" kablene fra Elprice?
    De er billige (3m for 300kr), bananterminerte med flettestrømpe og har et ganske flott ytre...Men de er bare 2x0,75mm2 ledere...

Skal prøve de på en Sony StrDb-830 mot Audio Pro Avantek 9...
    Ser fort for meg at det kan lønne seg å kjøpe noe på meter og terminere de selv....men det hadde vært kjekt med innspill og tips i alle retninger...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bilder...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zesnok
    Hei, er det noen her som kjenner til Kenwell "High End" kablene fra Elprice?
    De er billige (3m for 300kr), bananterminerte med flettestrømpe og har et ganske flott ytre...Men de er bare 2x0,75mm2 ledere...

Skal prøve de på en Sony StrDb-830 mot Audio Pro Avantek 9...
    Ser fort for meg at det kan lønne seg å kjøpe noe på meter og terminere de selv....men det hadde vært kjekt med innspill og tips i alle retninger...
    100,-/m for 0,75mm2 er vel ikke akkurat billig. 0,75 er vel uansett for spinkelt. Ville nok valgt en 2,5mm2 noname kabel til en brøkdel av prisen, fremfor spinkle ledere pakket inn i "eksklusiv strømpe" (som ikke tilfører noe som helst)

Men, det er jo du som skal bli lykkelig, så du må bestemme selv...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    100,-/m for 0,75mm2 er vel ikke akkurat billig. 0,75 er vel uansett for spinkelt. Ville nok valgt en 2,5mm2 noname kabel til en brøkdel av prisen, fremfor spinkle ledere pakket inn i "eksklusiv strømpe" (som ikke tilfører noe som helst)
    Den er grei, men folk betaler jo 20.000kr for 0.5 meter med signalkabel...de ser jo ofte fin ut...Men for all del, jeg tar poenget ditt.

Kan jo gjerne omformulere spørsmålet: Duger disse kablene til noe som helst?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja kunne bli en macho lampettledning det der.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at dersom et produkt har "High End" i navnet, så er det ikke det.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får highend Clas Ohlsson PN solid core 2,5 kvadrat kabel til 20 kr/m. Veldig bra, men de ser ikke så fine ut som Kenwell dog.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg henter Avantekene i kveld...og det ser ut som det blir fingertykke MONSTER-kabler til disse...Der er det greit med mm2 og plenty skjerming.( Skal si de tar seg betalt for terminerte kabler. 2x3 meter koster 3000,- , men pr løpemeter koster den "bare" 100.-) Men jeg skal nok uansett teste de fancy lampettledningene.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe...!!!!

Jeg henter Avantekene i kveld...og det ser ut som det blir fingertykke MONSTER-kabler til disse...Der er det greit med mm2 og plenty skjerming.( Skal si de tar seg betalt for terminerte kabler. 2x3 meter koster 3000,- , men pr løpemeter koster den "bare" 100.-) Men jeg skal nok uansett teste de fancy lampettledningene.
    Nå har jeg nettopp koblet opp mine nye AudioPro Advantek Nine...satt de opp med "den heftige lampettledningen"... Har ikke koblet opp med lavnivåsignal, alikevel spiller det fett. Tror rett og slett jeg ikke trenger mer enn 2x0.75mm2...:-? Hhehe, men nå er det snart midnatt og naboen setter sikkert pris på at testingen blir utsatt til i morgen. Men Thriller har aldri spilt så kult som det gjør nå..hvertfall ikke her hos meg!:-D

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren...må nok ut å kjøpe litt Monster på rull ja...De fine lampeledningene faller litt igjennom når jeg skrur litt opp...Men de duger faktisk et stykke, hvem hadde trodd det!?8)

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du påtar deg å teste!!
    Synd at dette ikke var en revolusjon til low-cost!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søren...må nok ut å kjøpe litt Monster på rull ja...De fine lampeledningene faller litt igjennom når jeg skrur litt opp...Men de duger faktisk et stykke, hvem hadde trodd det!?8)
    Praktiske tester bekrefter ofte fysiske lover
    Her var det vel strømkapasitet kontra ledningstverrsnitt du var bortpå...

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Praktiske tester bekrefter ofte fysiske lover
    Her var det vel strømkapasitet kontra ledningstverrsnitt du var bortpå...
    Jepp, har akkurat koblet opp 2 x 1,80meter med 4mm2 Biltemakabel...
    Det er mer mat i bassen ved litt høyere volum, men jeg må teste mer uten de aktive bassene. Forøvrig så står ny DVD-spiller på ønskelisten. Dave Matthews Bands "Listener Supported" lyder som tykk grøt plutselig....men det er litt å justere på EQ og...
    Jeg kommer ikke til å dra det veldig lang i denne stuen, men litt mer testing kommer det til å bli.
    Noen som vet om en kabel som hevder seg godt på mellomtone!?
    Monsteren blir mekket i løpet av uken håper jeg...men det er jo kjedelig å bruke penger på noe som til slutt ikke blir brukt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har akkurat koblet opp 2 x 1,80meter med 4mm2 Biltemakabel...
    Det er mer mat i bassen ved litt høyere volum, men jeg må teste mer uten de aktive bassene. Forøvrig så står ny DVD-spiller på ønskelisten. Dave Matthews Bands "Listener Supported" lyder som tykk grøt plutselig....men det er litt å justere på EQ og...
    Jeg kommer ikke til å dra det veldig lang i denne stuen, men litt mer testing kommer det til å bli.
    Noen som vet om en kabel som hevder seg godt på mellomtone!?
    Monsteren blir mekket i løpet av uken håper jeg...men det er jo kjedelig å bruke penger på noe som til slutt ikke blir brukt...
    Er det nye høyttalere du tester ut, ved siden av kabeltestingen ?

Da bør du absolutt teste forskjellig høyttaøerplassering, demping mot underlaget (spikes/gummi), samt demping av selve rommets akustikk.

Har mer si i hele frakvensspekteret enn allverdens kabler etter min erfaring.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nye høyttalere du tester ut, ved siden av kabeltestingen ?

Da bør du absolutt teste forskjellig høyttaøerplassering, demping mot underlaget (spikes/gummi), samt demping av selve rommets akustikk.

Har mer si i hele frakvensspekteret enn allverdens kabler etter min erfaring.
    Nei...de spiller grisefett de...Der hvor de står i dag vil det aldri bli optimalt uansett, så å forske på de faktorene der vil jeg ikke bruke tid på. Får vente til jeg kan forme stuen slik jeg vil...Når den tid kommer så er det jo heldigvis 1000000 tråder her å støtte seg på... Og innen den tid, så er det sikkert skaffet til veie en ny receiver. Denne tråden var vel egentlig ment for å høre om noen hadde brukt disse kablene. Vi kan vel konkludere med følgende:
    Om ingen har kjøpt de, så har de ikke gått glipp av noe. Og om du har 4m med Biltema 4mm2, så bruker du heller det...8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •