Dilemma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Dilemma

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dilemma

Fikk et lite dilemma nå etter en liten aha-opplevelse og legger det ut her i tilfelle noen har liknende erfaringer eller generelle tips..

Saken:
    Har store planer om å kjøpe PT-AE300, og koble DVD, Xbox og Gamecube til denne. DVD-spilleren har progressive scan, så jeg tenkte å kjøre komponent på denne. Det hadde jeg også tenkt å gjøre på spillmaskinene ved å kjøpe High Definition-kablene (med komponent ut, bare til salgs i statene så de må importeres) til de respektive maskinene. MEN: Ifølge fyren på Akers Mic støttes ikke HD-kitene på PAL-maskiner. Bummer! Så da sitter jeg igjen med RGB-Scart som beste kabelalternativ på disse to (som jeg allerede har,) eller til nød utganger til S-Video. Ellers må jeg importere NTSC-versjoner av maskinene for å kunne bruke optimale kabler.

Er det noen som vet om Scart-inngangen på AE300 støtter RGB? Eller vil jeg bare få kompositt/S-vid på denne inngangen? PDF'en som beskriver pj'en sier ikke noe om dette... (Den støtter jo RGB på VGA/DVI, så forhåpentligvis gjør den det på Scart også..)

Dette blir uansett litt kinkig og jeg må bruke en Scart switchboks for å bytte mellom spillemaskinene. Jeg har en Scart-switch som støtter RGB, og den har også S-video ut. Skal jeg ha en såpass lang Scart-kabel vil jeg antakelig satse på å få en spesiallagd en med bare RGB-lederne for minst mulig interferens. S-video er enklere i så måte siden kablene er standard. Hva vil være det kvalitetsmessig beste valget her?

Mulighet:
    Kjøpe en 6-leders kabel (i samme strømpe), 6 RCA-plugger og to Scart-plugger. Bruke 3 av lederne til komponent, og de andre 3 til RGB (jeg antar RGB er 3 ledere og ingen styreleder i tillegg?) i en scart (med en splitt i begge ender altså) - vil dette funke? Så slipper jeg med ett strekk i taket/over golvet til prosjektoren..

Det beste hadde selvsagt vært om noen kunne sagt at det fyren på Akers Mic sa var bull, men når jeg tenker over det så er det jo sannsynlig at dette faktisk er tilfelle..

Endring:
    Ved litt nærmere research (det skulle ikke mye til.. ) ser det ut til at en Scart må fullkobles for å få RGB. Dermed skjøt ideen min seg sjøl i foten. Jaja. Da får man bare prøve noe annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Fant følgende: http://www.hemmabio.se/ (se under nyheter/kampanj)

RGB til komponent,vet ingenting om kvaliteten....

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om Scart-inngangen på AE300 støtter RGB?

Ja..den gjør det!'

Jeg har selv AE300

Når man velger AV1 (som er scart in) står det AV1 RGB

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •