Dårlige analoge TV-signaler, ny antennekabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlige analoge TV-signaler, ny antennekabel?

hei hei

etter å fått koblet opp min 656 samsung lcd tv, er bilde svært kornete og på nrk er det striper og veldig mye snø. Ser ikke mye på TV, men allikevel så syntes jeg det er veldig dårlig. På TV Norge spraker det også.

Har en eldgammel hvit no name antenne kabel. Har sett litt rundt og funnet noen jeg tror holder.

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: QED Performance Aerial kabel

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: ARGON 5491 kabel

hva syntes dere om de kablene, vil jeg så og si være sikret da? Blir å skaffe riks tv snart også, og da er det jo greit å ha kabler som ikke forvrenger bilde.

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det kan bli bedre bilde med en bedre skjermet/kvalitets antenne kabel, men kan også hende at signalet rett å slett bare er svakt eller dårlig.

Hvis du skal skaffe deg RiksTV i fremtiden, og får dekoder fra de, blir det HDMI kabel som gjelder og antenna kablen du muligens nå kjøper deg vil ikke være noe særlig tess i forhold.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir RiksTV på meg ja. Etter at jeg fikk høre at borretslaget sa det var greit. Er litt grønn på kabelfronten, så når jeg får riks tv og dekoder, så vil ikke antennekabelen bli brukt?

Vet det går hdmi fra dekor til TV, men det må da vel gå noe fra antenne / uttak til dekoder?

Sorry, klarer bare ikke å tenke riktig nå :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •