Subkabel, ViaBlue vs. Accurate / Eagle / L-sound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subkabel, ViaBlue vs. Accurate / Eagle / L-sound

Driver og ser på en sub kabel i lengde 12m.

Har sett litt på noen kabler, se nedenfor. Hvis man sammenligner dyreste, og billigste, ViaBlue vs Accurate. Er det verdt det, hvis man ikke ser på utseende? Fint om noen har noen meninger

ViaBlue NF-B Triple Shield:
    Xtreme-Cable - NF-B Subwooferkabel

Accurate Exclusive:
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997

[Eagle MC 70 Y
    Subwoofer-kabler | Kabler | Soundgarden

L-sound Better Cables
    L-Sound - Better Cables Silver Serpent Sub

Evt flere i den lengden?
    Flere forslag taes mot med takk 8)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på lyden, så vil vel de aller fleste si at det ikke er verdt det. Men skal du ha en kabel som er så lang, ville jeg i det minste sørget for å finne en som er godt skjermet. Det trenger derimot ikke være dyrt - de fleste bilstereokabler er dobbel/trippel skjermet. Alternativet er å kjøre balansert (XLR) om man har mulighet for det - det er det beste når det kommer til støyproblematikk.

Men jeg har opplevd at noen billigkabler får problemer med pluggene/termineringene etter hvert. Da i form av dårlige loddinger, skruhylser som løsner etc. Nå skal vel en subkabel ligge noenlunde urørt, så det blir et valg man må ta om man ønsker å betale ekstra for god kvalitet.

Personlig ville jeg ikke betalt mer enn 500-800kr for en 12m kabel som skal brukes til en sub.

Har du vurdert å bestille fra nettet? Kan være en del å spare der. For eks. Ebay har mye rart. En av mine favoritter er Blue Jeans Cable UK -- Broadcast-Quality Cables at Reasonable Prices (evn. .com men prisen blir den samme pga. dyrere frakt). De spesialiserer seg på å lage alle mulige kabler for deg i riktig lengde, og velger kabler med gode elektriske egenskaper av kjente industrielle merker. De fleste andre produsenter selger brandede ferdigkabler produsert i kina (noe det selvfølgelig ikke er noen ting i veien med - men det er horribelt når de selger det til ublu-priser). Prisene er relativt lave på BlueJeans. Anbefales å lese litt på siden deres.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Tror ikke du kan høre noe forskjell på de forskjellig kablene, som du nevner her til bruk av sub. Jeg har ikke hørt noe forskjell

Så det blir vel mer på hvilken kabel du liker best av utseende vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar

Demonterbar plugg
    Må sikkert ta av pluggen for å få den igjennom røret. Vet ViaBlue er avtagbar, der kan man jo kjøpe umontert kabel også. Noen som vet om Accurate kabelen er demonterbar?

Skjerming
    Noen som kjenner til hvor godt skjermet Accurate kabelen og ViaBlue kabelen er?

Tykkelse på kabel
    Noen som vet hvor tykk Accurate kabelen og Viablue kabelen er?

Accuarate kabelen frister med tanke på pris og Viablue kabelen frister med tanke på utseende

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noddy.
    Takker for svar

Demonterbar plugg
    Må sikkert ta av pluggen for å få den igjennom røret. Vet ViaBlue er avtagbar, der kan man jo kjøpe umontert kabel også. Noen som vet om Accurate kabelen er demonterbar?

Skjerming
    Noen som kjenner til hvor godt skjermet Accurate kabelen og ViaBlue kabelen er?

Tykkelse på kabel
    Noen som vet hvor tykk Accurate kabelen og Viablue kabelen er?

Accuarate kabelen frister med tanke på pris og Viablue kabelen frister med tanke på utseende
    Hei.

Eg har kun erfaring med viablue sin kabel. Dette er en meget god kabel må eg si, kvalitetsintrykket er på topp.

Demontering, eg har sjølv loddet eit par slike plugger å de er litt knotete men det går godt an vist du har ein lodde bolt som du kan regulere temperaturen på, helst en litt kraftig loddebolt.:-D

Denne kabelen er trippelt sjermet.
    den har en ca dia på ca 10 mm.:-D
    Den sitter som støpt i subben også:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Accurate kabelen eller ViaBlue?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Accurate kabelen eller ViaBlue?
    Har ViaBlue-kabler og har hatt accurate-kabler. Begge delene er god kvalitet, men ViaBlue er jo i en litt annen divisjon og det virker som det er lagt ned mere arbeid i denne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Har ViaBlue-kabler og har hatt accurate-kabler. Begge delene er god kvalitet, men ViaBlue er jo i en litt annen divisjon og det virker som det er lagt ned mere arbeid i denne.
    Var viablue kabelen mye tykkere? Skal ha de i rør som det kanskje skal it cat kabel(er) også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har handlet fra denne siden?
    Hifi Phono House

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var viablue kabelen mye tykkere? Skal ha de i rør som det kanskje skal it cat kabel(er) også.
    Nei, selve kabelen er ikke tykkere, men ViaBlue har støyfilter i begge endene som er endel tykkere enn selve kabelen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nei, selve kabelen er ikke tykkere, men ViaBlue har støyfilter i begge endene som er endel tykkere enn selve kabelen.
    Jepp, det har jeg fått med meg, men disse kan vel taes av hvis man tar av pluggen først? Er det kun å lodde av pluggen, løsne filteret og dra det av eller er det krympestrømper som holder igjen filter og plugg, evt andre ting?
    Hvor tykk er kabelen ca? 10mm?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det har jeg fått med meg, men disse kan vel taes av hvis man tar av pluggen først? Er det kun å lodde av pluggen, løsne filteret og dra det av eller er det krympestrømper som holder igjen filter og plugg, evt andre ting?
    Hvor tykk er kabelen ca? 10mm?
    Strømfilteret er ca 2.0cm i diameter.
    Jeg må presisere at jeg ikke har akkurat sub-kabelen til ViaBlue, men jeg har flere andre modeller.
    Det ser ut som det bare er å skru opp strømfilteret og demontere det, men som du nevner så må nok også plugg og krympeslanger av. Skal du desekrere en ViaBlue-kabler er kanskje bedre å bestille et byggesett fra ViaBlue og lage kablene selv?
    Xtreme-Cable - Tilbehør
    Xtreme-Cable - Plugger
    Edit: ser nå at de faktisk ikke har RCA-plugger der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •