Snake oil. Hvorfor griper ikke forbrukerombudet inn? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 195
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kabler

skal ikke påstå at verken bildet eller lyd er bedre men at bakgruns snøen ble borte ja det ble den :-D

og det var det jeg ville ha bort :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er for alternativ medisin. Virker ikke Paracet, tar jeg en Ibux isteden

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    - Snåsamannen kurerte min sønn - VG Nett om Helse og medisin

Healere får operere fritt her i landet og "kurerer" kreft og andre alvorlige sykdommer, ja de blir til og med støttet av helseministeren. Andre politikere handler tjenester fra de lett tilgjengelige spåkonene for tusenvis av kroner, og såkalte slankemidler med utrolige lovnader basert på blomster og urter blir solgt helt lovlig for millioner av kroner uten at noen hever et øyenbryn. Og du lurer på hvorfor ikke forbrukerrådet griper inn når det forekommer noen salg av dyre strømkabler?

Alle disse tjenestene og produktene har forøvrig en ting felles - de har en rekke fornøyde kunder. Hvor mange klager tror du forbrukerrådet har fått inn på folk som har kjøpt dyre strømkabler og føler seg lurt? Jeg blir overrasket om de i det hele tatt har fått en....
    Signerer bare her jeg. Forbrukerrådet sin oppgave er å hjelpe misfornøyde kunder.

Videre er jeg i samme bås som trådstarter. Det Nordost (og garantert fler) driver med er forkastelig. Jeg vet ikke hvorfor, for det angår meg egentlig ikke, men jeg blir irritert likevel. Jeg har tipsa TV2 hjelper deg om at det er stor tvil rundt dyre høyttalerkabler. Bare fordi det hadde vært jævlig morsomt om de eller Forbrukerinspektørene på NRK hadde undersøkt litt. Gjerne strømkabler. Huff. Huff!

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan være med på strømkabelen har noe å si for lyden, men tror bestemt dette må være etter et stømfilter, for å ikke igjen forringe kvaliteten, Men tror uansett for de fleste vil forsjellen være så marginal at det er bedre ting å bruke pengene på.

skal prøve strømfilter, med å uten kabel denne eller neste uke. Er skeptisk til om jeg kommer til å merke forsjell på stømkabelen,

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må vel forbrukerombudet også ta for seg:

-høyttalere til over 100k ?
    -forsterkere til.. over 50k ?
    -surround prosessorer til over 40k ?
    -cd/dvd/bluray spillere.... etc.etc..

Er vel ingen av disse som heller kan legge frem dokumentasjon på st de låter såå mye bedre..
    Dette blir nesten litt for dumt synes jeg. la nå folk få bruke så mye penger de vil på ledningene sine.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Da må vel forbrukerombudet også ta for seg:

-høyttalere til over 100k ?
    -forsterkere til.. over 50k ?
    -surround prosessorer til over 40k ?
    -cd/dvd/bluray spillere.... etc.etc..

Er vel ingen av disse som heller kan legge frem dokumentasjon på st de låter såå mye bedre..
    Dette blir nesten litt for dumt synes jeg. la nå folk få bruke så mye penger de vil på ledningene sine.

Det er vel ikke prisen det reageres på her, men argumentene produsenten benytter.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Kan anbefale den nye økologiske HDMI kabelen med Bullshit-kjerne trukket med endetarm av sibirsk fjellgeit. Ikke billig, men for en forskjell!
    Den siberske fjellgeiten innehar nok høy tarm-meter pris ja. Se så nydelig den er!

Tror hemmeligheten her er at denne typen tarm regnes for å være høymobil. Litt rart egentlig at den trekkes rundt okseavføring (les: oksekabler). Men funker det så funker det.

PS. Synes du dette innlegget var useriøst? Vel, ja. Men neppe mer enn Nordost sine beskrivelser gjengitt av trådstarter.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Deckard
    Det er vel ikke prisen det reageres på her, men argumentene produsenten benytter.
    Når man kommer opp på et visst prisnivå i hver enkelt kategori så er argumentene like 'fantastiske' uansett hvilket produkt det snakkes om.

De foklarer produksjons prosessen sin, og kan garantert sannsynliggjøre en teoretisk mulighet for disse egenskapene. Leder egenskaper i sølv vs kobber etc. Men det finnes garantert ikke utstyr som kan måle disse forskjellene (eller forskjeller på andre svært dyre komponenter), og derfor vil et krav om dokumentasjon være uvesentlig, og det må avgjøres ved et lytterpanel som garantert ikke hører noen forskjell.. som vanlig..

Edit: kan jo se på diskusjonen om dvd vs bluray. Der velger man å sette til side fakta om at det ER målbar bedre kvalitet og heller synser at dvd er godt nok..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det finnes folk som VIL svi av tusenvis av kroner på kabler, har du lyst har du lov..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    isotek elite kabler og stømfilter :-D
    funka så bra at jeg bestilte 2 stk kabler til med tid skal alle kabler skiftes og et filter til skal på plass
    Gjorde du begge endringene samtidig?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Nordost-sitatet: "..øker utbredelsesfarten i Shiva kabelen med over 80% av lysets hastighet.."

Hæ...? Hvor sent går det vanligvis da?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow filter pluss kabler

ja samtidig, har prøvd med org kablene oxo har litt støy med dem med filteret men med isotek kablene og filteret er bilde helt bra nå

er vell littbedre skjermet isotek kablene tenker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow kabler

er ikke slik at jeg sier hey... har et fantastisk bedre bilde eller lyd men det løste snø støy problemet jeg hadde ja

det ble jeg letta over

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Fra Nordost-sitatet: "..øker utbredelsesfarten i Shiva kabelen med over 80% av lysets hastighet.."

Hæ...? Hvor sent går det vanligvis da?
    Det kan faktisk gå riktig så fort Men MAX ca 215 millioner km/t, som er 20% av lysets hastighet. Øker man med 80% av lysets hastighet vil man da ende opp i lysets hastighet. Fortere går det ikke (om man skal tro vitenskapen i dag).

Altså: nok et seriøst innlegg fra min side

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for underskrifts kampanje! Vi må få staten til å grave opp all kabel samt bytte ut alle høyspent ledninger med "gullbelagte".

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg stemmer for underskrifts kampanje! Vi må få staten til å grave opp all kabel samt bytte ut alle høyspent ledninger med "gullbelagte".
    Bedre dèt enn med tarm fra den stakkars fjellgeita i Sibir.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk at strømmen kan gå raskere i en slik kabel da, man kan jo risikere å få en hel haug med tid etter alt man har spart på å bytte ut alle kabler i huset med sånne ting. Så da kan man sette igang å ha seg noen runder i bingen på all den tiden.

-Men seriøst , om det er mye forstyrrelser i strømnettet så fjerner ikke en så "fantastisk" kabel noe som helst. Da ville jeg heller mer seriøst vurdert et strømfilter. Uansett ,overprisa produkt med en latterlig produktbeskrivelse hvor forskjellene (hvis målbart) kun er synlig på papiret i form av noen 0'er og sånt. Svindel!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabler

bedre skjerming funker

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vore her inne ei stund blir ein ikkje lenger overraska over ting...

Folk kjøper seg høgtalarar til 300k
    Folk bytter utstyr kvar veke, men blir aldri fornøgd med lyden. dei klager allikavel over dårlig betalt jobb..
    Folk dypper kablane sine i haiolje
    Folk polerer sikringene i sikringsskapet
    Folk klager si nød over at gratisprogrammer ikkje har ABSOLUTT alt dei ønsker av funksjonalitet, samt lydkvalitet ut av denne verdenen
    Den "øvre elite" rakker ned på studentar og dei som er dårligare økonomisk stilte enn dei sjølve for å rettferdiggjere sine eigne kjøp

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Placeboeffekt er et begrep som brukes om personlig eller kulturelt skapte forventninger som forårsaker eller medvirker til psykisk og fysisk forbedring i en tilstand. Placeboeffekt kan observeres uten at det er gitt et aktivt virkende middel
    :roll:

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •