sp dif?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12

Tråd: sp dif?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sp dif?

hei
    har et lite problem med at eg ikke får lyd fra dekoder til hjemmekinoen, men kun til tv'en slik eg har forstått det trenger eg kun en sp dif kabel fra dekoder til anlegget. Er dette riktig eller vil det kun være et bom kjøp? takker for svar

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lokoy
    hei
    har et lite problem med at eg ikke får lyd fra dekoder til hjemmekinoen, men kun til tv'en slik eg har forstått det trenger eg kun en sp dif kabel fra dekoder til anlegget. Er dette riktig eller vil det kun være et bom kjøp? takker for svar
    Hvilke komponenter har du, og hvordan er de koblet sammen?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at du må aktivere SP/DIF utgangen i dekoderen...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker s/pdif fra min Get boks til receiver og HDMI fra Get til TV.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    Jeg bruker s/pdif fra min Get boks til receiver og HDMI fra Get til TV.
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Det kan hende at du må aktivere SP/DIF utgangen i dekoderen...
    Det er mulig at det må gjøres, har ikke hatt Get på en stund så husker ikke helt hvordan det var.

Sjekk også at du har valgt riktig inngang på recieveren, og at SP/DIF-inngangen er mappet til inngangen du har valgt.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lokoy
    hei
    SPDIF er vanlig å benytte bla. på GET sine dekodere ja.

Du risikerer ikke mye ved å kjøpe kabelen. Du kan benytte en vanlig coax med rca kontakt (også kalt phono) som du sikkert har liggende, eller kjøpe en dedikert kabel på Biltema/ClasOhlson til ~50,-

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir det noe bedre lyd enn jeg har nå med rød/hvit phono til forsterkeren?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet jo ikke hvilken dekoder det du har......
    Jeg har en Get dekoder og bruker analog ut fra denne til forsterkeren. Problemet er at med spdif får jeg veldig lavt nivå til forsterkeren, og jeg synes faktisk den analoge utgang lyder knall....
    Men ellers, med spdif fra dekoder til forsterker får du også 5.1 surround lyd fra de sendinger der har det, så om du vil ha det må du bruke digital ut ja.
    Du kan bruke en helt vanlig rca kabel fra coax digital ut på dekoder til digital inngang på din surround receiver.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Get-boks må man inn i menyen og aktivere den digitale utgangen for å å få digitalt signal ut. Da deaktiveres samtidig den analoge utgangen. Det er altså enten eller her. Med signalene via DACen i min Primare surroundprosessor synes jeg at det blir bedre lyd enn det jeg får via Get boksens analoge utganger.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, ingen nytte for meg uansett, har kun to coax-innganger, en opptatt og den andre kan jeg ikke bruke pga manglende s-video på den "kursen". Får vente til jeg går over i hd-verden med hele systemet mitt.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    På min Get-boks må man inn i menyen og aktivere den digitale utgangen for å å få digitalt signal ut. Da deaktiveres samtidig den analoge utgangen. Det er altså enten eller her. Med signalene via DACen i min Primare surroundprosessor synes jeg at det blir bedre lyd enn det jeg får via Get boksens analoge utganger.
    Hmm, tror ikke den analoge blir deaktivert hos meg om jeg bruker digital, jeg sammenliknet da en dag de to. Der er en "advarsel" i bruksveiledningen om "interferens" men det har jeg ikke bemerket...
    Jeg bruker analog ut fra Get boksen, simpelthen fordi den digitale av en eller annen grunn har veldig lavt signal. Postet en tråd om gain i digital bitstrøm på Bryston forum men fik ikke noen forklarende svar på dette.
    Gainen må være veldig lav fra Get, samme som noen albums jeg har....
    Med digital må jeg opp på kl. 11.00 for å få samme volum ut som analog på kl. 08.30.
    Jeg synes også forskjellen i lydkvalitet er veldig liten.

Dette med manglende S-video skjønte jeg ikke....bruker du ikke scart rgb ut fra din dekoder til tv´et, eller? Hva har det med lyd å gjøre?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg nok vært litt kjapp. Når jeg studerer det hele litt nærmere, ser jeg at deaktiveringen skjer når man har valgt digitalformat Dolby Digital og det sendes et Dolby Digital signal.

Heller ikke hos meg gir digitalsignalet fra Get-boksen overvettes kraftig analog lyd gjennom Primareprosessorens DAC - snarere tvert i mot - men til å leve med. Jeg har bare justert ned gain et ørlite hakk på Squeezebox/Benchmark-inngangen - og da går det bra.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •