Monster-kabler... Gamle?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monster-kabler... Gamle?

lurte på om Monster Interlink 300/400 MKII (1 meter) er gamle rca-kabler og om de er verdt å betale 400/600 kroner for eller om man får bedre kabler til den prisen?

Lurer også på en subwoofer-kabel som heter M Series m35i eller noe sånnt er verdt å betale 550 for... 2,5 meter...

de selges nye til den prisen...

finner utrolig lite informasjon om de på nettet så spørr her...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monster kabler er generelt VELDIG billig på ebay også.
    Vi snakker biltema priser..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et spørsmål her, når dere først er inne på dette med kabler til sub. En subkabel skal jo i utgangspunktet ikke sende veldig mye informasjon, opp til 200Hz? hvorfor da bruuke masse penger på en dyr subkabel, setter jo ikke samme kravene til kvalitet som på høytalerkabler f.eks.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok... da fikk jeg klarlagt prisene på de! hva med å få bedre kabler til samme prisen? tenker på kabler med sølvbelagt kobber kanskje? de i monstern er rent kobber og lederen i 300 er heller ikke særlig bra størrelse på...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alkoholen
    jeg har et spørsmål her, når dere først er inne på dette med kabler til sub. En subkabel skal jo i utgangspunktet ikke sende veldig mye informasjon, opp til 200Hz? hvorfor da bruuke masse penger på en dyr subkabel, setter jo ikke samme kravene til kvalitet som på høytalerkabler f.eks.
    Fullstendig korrekt resonnert ! Bare tull å kjøpe sub-kabel til over 100,-

Det eneste argumentet for å handle dyrere måtte være mekanisk stabilitet hvis man flytter mye rundt på utstyret.

Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så da kan man like så godt bruke en vanlig subkabel kjøpt hvor som helst å få akkurat den samme lyden som når man kjøper en subwoofer kabel på f.eks. soundgarden til 800 kroner?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan i noen tilfeller hvor kabelen ikke er tilstrekkelig skjermet få problemer med støy. Jeg har selv hatt brum pga at kabelen har gått forbi trafo/strømnettet. Dette har ordnet seg med ny kabel.

Men på den annen side har jeg også brukt vanlig antennekabel (75 ohm) med simpleste sort plugger loddet på. Så prisen trenger ikke ha så mye å si
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    så da kan man like så godt bruke en vanlig subkabel kjøpt hvor som helst å få akkurat den samme lyden som når man kjøper en subwoofer kabel på f.eks. soundgarden til 800 kroner?
    Korrekt ! Det finnes nok av kabelnisser som sikkert er rede til å motsi meg, men de sliter med å dokumentere det de mener å høre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Du kan i noen tilfeller hvor kabelen ikke er tilstrekkelig skjermet få problemer med støy. Jeg har selv hatt brum pga at kabelen har gått forbi trafo/strømnettet. Dette har ordnet seg med ny kabel.

Men på den annen side har jeg også brukt vanlig antennekabel (75 ohm) med simpleste sort plugger loddet på. Så prisen trenger ikke ha så mye å si
    Har også hørt nettbrum, i dette tilfelle fra et Bose anlegg hvor signalkablene var kveilet i fine sirkelrunde bunter. Det var nok å klemme sammen til flate bunter, og brummen var borte.
    Skjerming av analoge signalkabler er en faktor, men som eksempelet viser kan mye løses med riktig plassering av kablene.

Bruker selv en råtten 50 kroners lakrislisse til sub uten brum eller annen støy. Den blir nok byttet ut etterhvert men ikke med noe dyrt og fancy.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •