Kabel mellom LG 42PG6000 og Sony DAV-SC8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabel mellom LG 42PG6000 og Sony DAV-SC8

Hei sann...

Jeg har fått et ubrukt Surround/Audio-anlegg (Sony DAV-SC8), og tenkte å bruke det sammen med en LG 42PG6000.

Men det er ikke HDMI-kobling på anlegget, og hvilken kabel trenger jeg, optisk eller vanlig audio, for å få lyd fra TV og over til surround....?

Har i tillegg en HD PVR dekoder fra Canal Digital, Apple TV - Apple Store (Norge) og en Nintendo Wii koblet til Tv'n.

Har også en Logitech Harmony 1000 fjernkontroll.

Så spørsmålet var egentlig hvordan jeg skal få lyd på surroundanlegget på best mulig måte. Er egentlig helt blank på dette her, for å si det mildt.

Takker for alle svar

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barcelona
    Hei sann...

Jeg har fått et ubrukt Surround/Audio-anlegg (Sony DAV-SC8), og tenkte å bruke det sammen med en LG 42PG6000.

Men det er ikke HDMI-kobling på anlegget, og hvilken kabel trenger jeg, optisk eller vanlig audio, for å få lyd fra TV og over til surround....?

Har i tillegg en HD PVR dekoder fra Canal Digital, Apple TV - Apple Store (Norge) og en Nintendo Wii koblet til Tv'n.

Har også en Logitech Harmony 1000 fjernkontroll.

Så spørsmålet var egentlig hvordan jeg skal få lyd på surroundanlegget på best mulig måte. Er egentlig helt blank på dette her, for å si det mildt.

Takker for alle svar
    Du kobler TV til Dekoder med HDMI og tar lyd signalet fra Dekoder fra digital utgang (optisk/annen digital utgang) til tilsvarende inngang på forsterker.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Sony anlegget har kun en optisk digital inn (TOSLINK). Du trenger da en optisk TOSLINK kabel som du får billig på feks Clasern eller Biltema.

NB ! Hvis dekoder bare har elektrisk coax dig. (SPDIF) ut, må du ha en konverter SPDIF-TOSLINK. Søk på forumet etter dette, da jeg har sett det nevnt.

Sony anlegget har kun en digital inngang, så de andre kildene må du koble til med vanlig analog lyd (rød/hvis RCA på coax)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •