Helt ny i dette - trenger hjelp med beste kabeloppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt ny i dette - trenger hjelp med beste kabeloppsett

Hei AVforum brukere!

Min første post her og den inneholder nok en del "basic" spørsmål, men jeg hadde håpet noen av dere kunne ha hjulpet meg.

Gikk i dag til anskaffelse av en Onkyo TX-SR606. Endte på den da det stod mellom Denon AVR 1909 og Yamaha RXV-663.

Det jeg trenger hjelp med er hvordan jeg kan få best bilde / lyd ut av det gamle AV-utstyret jeg har (har hverken blueray eller HD-tv).

Min GET-boks har følgende utganger:
    SCART inn / ut, rød og hvit RCA, 1 stk SPDIF (ser ut som en RCA), 1 stk gul video ut (dette er vel composite?)

Min DVD-spiller har følgende utganger:
    SCART ut, rød og hvit RCA, 1 stk coaxial, 1 stk gul video ut (dette er vel composite?)

Har hørt at man kan koble fra SCART til RGB, men hvis utstyret ikke støtter dette kan det bli kostbart.

All hjelp mottas med stor takk!

Hilsen en kommende AV-nerd 8)

PS: Er Patos veien å gå i begynnelsen? Er det grei valuta for pengene?

Har 2 stk AudioPro Stage 6, 1 Patos Basic 210 senter, og kommer til å kjøpe meg 2 bakhøytalere i nær fremtid.

EDIT:

Min TV har 2 SCART kontakter og i frontpanelet sitter en audio ut (3,5 mm jack), rød og hvit RCA samt 1 stk composite.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk scart av litt bedre kvalitet så vil du få det meste ut av det du har nå. Heller ikke farlig og kjøre scart til RGB, da bilde signalet også er splittet i RGB i en scart kabel.

Velkommen til AV-Forum.

Patos gir deg mye for pengene og er en meget god høyttaler og starte med, vet ikke hvordan det er og få reprasjoner på det nå om det skulle skje noe med de. Patos har vært/er i en litt vanskelig situasjon driftmesig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for raskt svar. Men jeg gir meg ikke så lett :>

Vil det ikke være bedre å "pense" alle signalene - lyd og bilde - igjennom reciveren for så å sende det til TVen? Dette går jo naturligvis ikke med vanlige scartkontakter da min Onkyo er blottet for disse.

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte deg en PM. Forsto deg slik at du tenkte på om du ville bruke video-switchen i receiveren. Du kan jo teste det ut, men siden get-box har scart, må du vel bruke ett scart -> RGB adapter. Hva slags tv har du forresten?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •