Pure AV Kabel HDMI

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pure AV Kabel HDMI

Så at Elkjøp hadde HDMI Kabel av merke Pure AV. Noen som har erfaring med dette merket ? Er det å anbefale ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tommelfingerregel for kjøp av HDMI: Kjøp den billigste kabelen som ikke gir bildeforstyrrelse. Subtile bildeforringelser som man kunne oppleve med lange og billige komponentkabler kan man glemme. Med HDMI vil man oppleve at det funker helt fint, eller ikke i det hele tatt.
    For korte HDMI kabler kan man stort sett velge det billigste fra Biltema eller Clasern.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell HDMI Kabler

Fant følgende innlegg :

<start>

Nå har jeg prøvd 3 ulike HDMI-kabler mellom min Cambridgde Audio DVD89 og Samsung LE37A656. Den første er 1 meter HDMI fra Clas Ohlson til 129 kroner, den andre er 1 meter av merket Argon fra Hifiklubben til 298, og den siste er den som fulgte med HD PVR fra Get, av ukjent merke. De 2 første gir mye hakking i bilde og lyd ved oppskalering til 720p eller 1080i, mens med den jeg fikk med dekoderen fra Get er bildet helt fint

<slutt>

tyder kanskje på at det er forskjeller mellom HDMI kabler allikevel selv på korte avstander ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bpinnsvin
    Fant følgende innlegg :

<start>

Nå har jeg prøvd 3 ulike HDMI-kabler mellom min Cambridgde Audio DVD89 og Samsung LE37A656. Den første er 1 meter HDMI fra Clas Ohlson til 129 kroner, den andre er 1 meter av merket Argon fra Hifiklubben til 298, og den siste er den som fulgte med HD PVR fra Get, av ukjent merke. De 2 første gir mye hakking i bilde og lyd ved oppskalering til 720p eller 1080i, mens med den jeg fikk med dekoderen fra Get er bildet helt fint

<slutt>

tyder kanskje på at det er forskjeller mellom HDMI kabler allikevel selv på korte avstander ?
    Legg merke til formuleringen "stort sett" i setningen om korte avstander

Det vil alltid være unntakstilfeller. Det kan være DVD spillere med lavt signalnivå på HDMI utgangen eller TVer/PJer med lav følsomhet på HDMI inngangen. Kombinasjoner av disse to er det som steller i stand mest problemer, som i noen tilfeller krever en høykvalitetskabel. Spesielt for 1080p signaler.

Digitale videosignaler har gjort verden enklere og billigere, men litt eksprimentering må fortsatt til, og det er jo litt av moroa eller hva ?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at Elkjøp hadde HDMI Kabel av merke Pure AV. Noen som har erfaring med dette merket ? Er det å anbefale ?
    Det er berre 0'ar og 1'ar som skal rusle og gå gjennom kabelen uansett. Så om kabelen er dyr eller billig spelar ingen verdens rolle. I alle fall ikkje på korte avstandar. Så eg ville spart pengane ein må bruke på dyre kablar og heller kjøpe noko anna fint for dei. Ei potteplante for eksempel. Den gir like god effekt for lyden/bildet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pure AV Kabler

Var borte på elkjøp nettopp og der hadde de 2 Pure AV kabler, hvor den ene var litt tykkere enn den andre (og gav da intrykk av at den var litt bedre skjermet). MEN den var produsert i 2004, mens den andre var produsert i 2008 og på den stod det at den støttet 1.3a standaren. Men selve HDMI kabelen har vel ikke forandret seg ? Skal ikke den fra 2004 støtte også 1.3a selv om det ikke står på den ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var borte på elkjøp nettopp og der hadde de 2 Pure AV kabler, hvor den ene var litt tykkere enn den andre (og gav da intrykk av at den var litt bedre skjermet). MEN den var produsert i 2004, mens den andre var produsert i 2008 og på den stod det at den støttet 1.3a standaren. Men selve HDMI kabelen har vel ikke forandret seg ? Skal ikke den fra 2004 støtte også 1.3a selv om det ikke står på den ?
    Tipper at 2004 kabelen ikke støtter 1.3a. Gå for den nyeste og ignorer tykkelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Tipper at 2004 kabelen ikke støtter 1.3a. Gå for den nyeste og ignorer tykkelsen.
    Så det er forskjell på kablene ? Hva er det de har gjort med den som er nytt ?

Har fra før en Van Den Hul HDMI Flat kabel som jeg hadde planer om å bruke. Den støtter 1.3 standaren, men det står ingenting om 1.3a. Støtter denne heller ikke 1.3a standaren ?

Og til slutt da, hva er forskjellen mellom 1.3 og 1.3a standaren ? Har lest ett sted at den har en del tekniske forbedringer som ikke har noen betydning for brukerne..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er forskjell på kablene ? Hva er det de har gjort med den som er nytt ?

Har fra før en Van Den Hul HDMI Flat kabel som jeg hadde planer om å bruke. Den støtter 1.3 standaren, men det står ingenting om 1.3a. Støtter denne heller ikke 1.3a standaren ?

Og til slutt da, hva er forskjellen mellom 1.3 og 1.3a standaren ? Har lest ett sted at den har en del tekniske forbedringer som ikke har noen betydning for brukerne..
    Kan du ikke bare prøve ut den du har fra før ? At den fungerer i ditt oppsett er vel viktigere enn hvilke standarder den støtter. Med mindre du skal trekke eller bygge inn kabelen, slik at det blir vanskelig å bytte den i fremtiden.

Bruk søkefunksjonen så finner du masse info om 1.3a her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Kan du ikke bare prøve ut den du har fra før ? At den fungerer i ditt oppsett er vel viktigere enn hvilke standarder den støtter. Med mindre du skal trekke eller bygge inn kabelen, slik at det blir vanskelig å bytte den i fremtiden.

Bruk søkefunksjonen så finner du masse info om 1.3a her på forumet.
    Skal gjøre det med Van Den Hul kabelen, men trenger en kabel til som jeg kommer da til å kjøpe på Elkjøp. Jeg går for ditt forslag og kjøper den nyeste (av de jeg nevnte i tidligere inlegg). Der er det nå også 1 mnd. returrett, så hvis den ikke fungerer skikkelig så leverer jeg den bare tilbake. Takk for råd og info. :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •