Hjelp til å kople opp mitt nye stue prosjekt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å kople opp mitt nye stue prosjekt.

Hei.
    Utstyr jeg har foreløpig:
    -Samsung LCD LE46''A866 Full HD
    -Sony PS3 160GB
    -Samsung DVD opptaker HR-777 320GB(syntes denne bråket litt mye, men jeg gir den ett forsøk)
    -IPTV med Motorola VIP1510(på denne er det bare 1xscart og 1xRGB uttak)
    -Innkjøp av ett samsung hjemmekino anlegg snart

Det jeg lurer litt på er oppkoplingen på DVD opptakeren min, hvordan kan jeg få koplet den slik at jeg kan spille inn fra IPTV mottakeren?
    Det er 1xscart og 1xRGB kopling på den og på dvd opptakeren er det 1xHDMI,2xscart,1xRGB.

Prøvde å kople det med scart fra mottaker til opptaker og scart fra opptaker til lcd men mistet mye av bilde kvaliteten på det.
    Prøvde så å kople mottaker til LCD via scart og så HDMI fra mottaker til LCD.
    Da fant jeg ikke innspillingssignaler på DVD opptakeren.

Noen som har noen gode forslag som jeg kan bruke, for jeg trenger all den hjelp jeg kan få

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alternativ 1:
    Tipper at de eneste inngangsmulighetene en til HDD opptakeren er scartene. Du må derfor koble ut fra IPTV med scart og inn på HDD optaker.
    Fra HDD opptaker til TV kan du benytte HDMI

Alternativ 2:
    Alternativt kan du kjøre scart mellom boksene som i alt.1, men i tillegg komponent (du kaller den RGB som egentlig er en scart variant) fra IPTV boks til LCD. Dette gir bedre bilde enn å se via HDD opptakeren, siden forbindelsen den veien er scart. Som i alt.1 kjører du HDD opptaker med HDMI til LCD.

Pass på at scart forbindelsen for opptak mellom boksene er av RGB type. Dette settes opp i menyene på hver av boksene, og på HDD optakeren må du velge den av scart inngangene som er RGB, dersom den kan benyttes som inngang. (sjekk manualen)

Alternativ 2 gir som sagt best bilde ved TV titting fra IPTV boksen, og jeg anbefaler den løsningen. Den gir dessverre også fler kabler og mer inngangsvelging på TVen.

Sjekk også ut hvilke video oppløsninger fra boksene som gir best bilde på LCDen.

Lykke til !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •