Billig HDMI extender?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig HDMI extender?

Noen som har erfaring med disse?
    MAG AT WebShop - HDSpider ShortRange HDMI Receiver Cat.5 L1-HVE-9900

MAG AT WebShop - ShortRange HDMI Receiver Cat.5 L1-HVE-6000

Trenger man kun en slik i hver ende av Cat kabelen så har man en HDMI kabel eller trenger man en boks extender i den ene enden? Noen som har testet?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser på sidene du linker til så står det Receiver i tittelen.
    Dvs at du må ha en av de Transmitterne de tilbyr i den enden videokilden din er. De ser ut til å være litt større bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg fant det ut og da ble det en annen størrelse og pris.

Bønna, du vet ikke av noe billig alternativ da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor billig skal det være?

eheitmann.no har tilsvarende, men de bruker 2 Cat5 kabler i stedet for 1.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt er kabelstrekket?

Denne bruker jeg selv mellom 2x10m HDMI-kabel. Fungerer utmerket.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lengre enn 10-15m, men i rør. Blir sikkert extender over cat som blir løsningen. Ser ut som det kommer nye produkter rundt dette hele tiden, så mulig jeg avventer litt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med omformer fra hdmi eller cat til digital audio og f.eks s-video eller component?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noddy.
    Hva med omformer fra hdmi eller cat til digital audio og f.eks s-video eller component?
    Nei, unngå for all del å konvertere fra digitalt til analogt og tilbake til digitalt igjen (LCD panelet i projektoren er digitalt). Det blir aldri bra, kanskje med unntak av dyre high-end bokser. S-video er også et mye dårligere videogrensesnitt enn komponent og HDMI.

Tror heller jeg vill prøvd å trekke en 12-15m HDMI kabel uten konnektor og så lodde på konnektor etterpå. Jeg skrev tidligere at dette vil være litt krevende, men med tanke på de litt knølete og dyre alternativene som har blitt diskutert, ville jeg gjort et forsøk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke at det skal være hverken dyrt eller knølete med en konverter som bruker to stk. cat5 kabel.

Var innom Elfa i stad, og da kostet HDMI kabel ca kr. 50,- pluss mva om en kjøpte metersvis. Har ikke sjekket kabler. En konverter koster rundt 700,-. 20m cat5 kable og et par plugger i tillegg koster ikke mange kronene, og om en mener seg i stand til å lodde HDMIplugger skal det ikke by på særlige utfordringer å klemme på 4 RJ45 plugger.

Jeg synes løsningen med konverter virker genial om en skal trekke i rør, men det er min mening.

Men jeg er veldig enig i at å gå via S-video eller noen andre analoge format ikke vil bli bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Ser ikke at det skal være hverken dyrt eller knølete med en konverter som bruker to stk. cat5 kabel.

Var innom Elfa i stad, og da kostet HDMI kabel ca kr. 50,- pluss mva om en kjøpte metersvis. Har ikke sjekket kabler. En konverter koster rundt 700,-. 20m cat5 kable og et par plugger i tillegg koster ikke mange kronene, og om en mener seg i stand til å lodde HDMIplugger skal det ikke by på særlige utfordringer å klemme på 4 RJ45 plugger.

Jeg synes løsningen med konverter virker genial om en skal trekke i rør, men det er min mening.

Men jeg er veldig enig i at å gå via S-video eller noen andre analoge format ikke vil bli bra.
    Med så billig konverter er det et bedre alternativ enn jeg trodde ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konvertering til komponent og optisk var ment på enden, siden jeg ikke har reciver som støtter HDMI, ennå.
    Er vel ikke noe problem å kappe en hdmi kabel, for så å sette den sammen igjen heller vil jeg tro, men må uansett ha en konverter på enden. Finnes det LCD tv-er med digital ut, så hvis man kjører hdmi inn så får man digital ut? Ikke den beste løsningen, men inntil videre i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av noddy.
    Konvertering til komponent og optisk var ment på enden, siden jeg ikke har reciver som støtter HDMI, ennå.
    Er vel ikke noe problem å kappe en hdmi kabel, for så å sette den sammen igjen heller vil jeg tro, men må uansett ha en konverter på enden. Finnes det LCD tv-er med digital ut, så hvis man kjører hdmi inn så får man digital ut? Ikke den beste løsningen, men inntil videre i alle fall.
    Sliter litt med å se strukturen i oppsettet ditt nå noddy. Kilden din har vel uansett opsjon for å hente ut lyden didgitalt på egen kontakt ? Da kan du kjøre denne rett til receiver uten å gå veien om HDMI og TVen.
    Det er lettere å komme med råd hvis du forteller hvilke komponenter som inngår og hvordan de fysisk er plassert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •