Sant eller usant ? :P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sant eller usant ? :P

Både forsterkeren og dvd spilleren har innebygd 5.1 dekoder. Kem av de skal eg benytte? Akkurat nå har eg koble te 6 RCA kabler fra DVD'en te forsterkeren, og det samme med coaxial kabelen. Når ska eg bruke analog metoden og når ska eg bruke digital metoden??? Hørte at folk sa at når det gjelder musikk spilling så er analog det beste... Er dette sant eller?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Sant eller usant ? :P

Sitat Opprinnelig postet av Xplosive
    Både forsterkeren og dvd spilleren har innebygd 5.1 dekoder. Kem av de skal eg benytte? Akkurat nå har eg koble te 6 RCA kabler fra DVD'en te forsterkeren, og det samme med coaxial kabelen. Når ska eg bruke analog metoden og når ska eg bruke digital metoden??? Hørte at folk sa at når det gjelder musikk spilling så er analog det beste... Er dette sant eller?
    Ikke lett å svare på, dette. Kan du si hvilke produkter du skal koble sammen, så blir det kanskje litt enklere.

Poenget er vel at man gjør dekodingen der man får best lyd. Grunnen til rådet om musikkspilling er vel sannsynligvis at det er sjelden man har dekodere for DVD-audio og/eller SACD i surroundforsterkeren. Dermed MÅ man la DVD-spilleren ta seg av dette. Det er i den forbindelse helt vanlig å BÅDE koble analog 5.1 for denne typen lyd, mens man lar filmlyden gå digitalt. Grunnen til dette er at det er billigere og ofte bedre å gjøre signalprosesseringen for surroundlyden digitalt før DA-konverteringen.

Lytt deg frem til det som lyder best. Med begge typer kobling kan man jo velge fra gang til gang (ja takk, begge deler...)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •