Hva slags høyttalerkabler? Artech 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active Reksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva slags høyttalerkabler? Artech 8

Hva slags høyttalerkabler anbefaler dere meg å kjøpe til mine QLN Artech 8? Har heller ikke så veldig mye penger så bør være rimelige.. har sett litt på XTZ sine kabler siden jeg skal handle fra surround.no i dag! vært best om de hadde vært fra Surround.no men Hifiklubben er jo også en mulighet! skal ha noen bananplugger også og lurer derfor på om kvalitetn er det samme på alle billige plugger?? som f.eks xtz-pluggene hos surround.no eller Argon 5452 hos Hifiklubben....

når det gjelder kabel har jeg også sett litt på QED Original siden og jeg siterer klubben:

"QED Original kjennetegnes ved å ha varm og fyldig lyd med en rund topp og fyldig bass. Den er derfor utmerket å bruke i systemer som kan ha en tendens til å låte litt lyst/skarpt"
    kan hende dere tror jeg er helt idiot når jeg nevner disse og for å være helt ærlig så har ikke jeg peiling på kabler før jeg holder de i handa og ser tykkelse osv! spesifikasjonene sier meg null... har ikke studert det kapitelet i boka enda!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Reksen
    når det gjelder kabel har jeg også sett litt på QED Original siden og jeg siterer klubben:
    Det finnes nesten like mange meninger om kabel som det finnes brukere herinne

QED original bommer du ikke mye med. Det er en fin kabel, og tjukk nok. Isolasjonen er fast og fin og kabelen fremstår som pen, samtidig som den er ganske anonym.
    Prismessig er den helt ok, kr 46 pr meter nå i 2009.
    Argon 5451 sine bananer er også fine - bra patent på skruene og selve hylsa.

En mere fancy og iøyenfallende kabel er Nordost 2 flat - koster omtrent det dobbelte, men er vel dobbelt så "tøffe". Om du ikke skal ha alt for mange meter så utgjør det ikke så veldig mye i kronasje. Synd de ikke er transparente - det ville løftet "looket" enda mer.
    Vet ikke hvordan disse termineres, mulig man må ha spesialverktøy eller få Soundgarden til å gjøre det.

Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •