Hdmi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Hdmi

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hdmi

vil bare få av klart dette en gang for alle.
    HDMI skal overføre tapsfritt, og viss signalet blir for svakt, så kommer det ingen bilde frem, da blir det svart skjerm.
    Da er det mangen som mener at det kvaliteten på kabelen betyr ingen ting, at en billig kabel gir NØYAKTIG samme bilde/lyd kvalitet som en dyr kabel, så lenge bilde kommer frem.
    For HDMI betår jo kun av 1'ere og 0'ere, og det er opptil konverteren i enden, og avgjere kor bra bilde blir.

snakket med en på jobben som sa han hadde lest en test i et blad der de hadde teste "alle" HDMI kabler, og og bilde kavaliteten var helt lik, så lenge bilde kom frem... er dette sant????

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Men det er min mening, og jeg kan bortimot garantere deg at det kommer til å være noen som argumentere for det motsatte.

Testen som TV2 gjorde beviste nettopp det at det ikke er forskjell på HDMI kabler. Den testen var på relativt korte lengder.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    fant ikkje testen eg.... men men, ser ut som i innleggene at det er mye det samme, så lenge det kommer bilde fram... viss noen har link til opptaket, så vil eg veldig gjerne ha det.

uansett god jul folkens

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketpl...g_the_deal.wmv

Også veldig intressant, med tester fra HDMI kabler til 60-70 opptil over 1000 kr.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset
    Interessant tidlig på morgenen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalet i en HDMI kabel er jo digitalt og da har du enten ett signal eller ikke.Ikkenoe som heter ett dårlig digitalt signal...Bruker kun HDMI kabler fra biltema selv.Måtte le av han "eksperten" som var så skråsikker på at han så forskjeller på kablene

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Signalet i en HDMI kabel er jo digitalt og da har du enten ett signal eller ikke.Ikkenoe som heter ett dårlig digitalt signal...Bruker kun HDMI kabler fra biltema selv.Måtte le av han "eksperten" som var så skråsikker på at han så forskjeller på kablene
    på en måte har du rett, men du har ikke rett allikavell. igjennom hdmi kabler skal det spesielt ved full HD, og HD master lyd enorme mengder med data igjennom kabelen. ved korte strekk som feks typisk 1 meter kabler og slikt er det ganske stor enighet om at ikke spiller noen rolle hvilken kabel du bruker, så lenge de støtter overføring av full HD. på lengre strekk som feks 10 meter til prosjektor er det en del som har opplevd å ikke ha fått bilde pga hdmi kabelen har vært for dårlig.
    det du sier med at enten har du bilde, eller så har du ikke bilde stemmer heller ikke helt. har ikke opplevd det selv, men en kamerat av meg tenkte det samme som deg og kjøpte 2 stk hdmi kabler fra biltema, og han opplevde at lyden plutselig forsvant fra en av frontene, og kom tilbake igjen, og så forsvant lyden plutselig fra høyre bak kanal eller noe slikt. i tillegg til en del støy på bilde som kom og gikk. han byttet fra den kabelen til en annen kabel fra biltema, hvor problemet forsvant etterpå. etter en time testing med den kabelen skulle han forandre noe bak på reciveren, og presset reciveren litt for langt inn etterpå, noe som resulterte i at lyd og bilde forsvant helt.
    greit nok at de fleste mener at digitalt er digitalt og dermed har ikke kabler noe å si. kan ikke si meg enig her, selv om det ikke er helt store forskjell, og du må være godt kjent med din tv og spiller, så kan du faktisk se forskjell på bilde på gode og dårlige hdmi kabler. har uansett hørt for om mange som har hatt trøbbel med hdmi fra biltema til at jeg noen gang kommer til å kjøpe kabler derifra, og det har ingen ting med lyd og bilde kvalitet å gjøre, men at jeg vil ha noe jeg vet virker og fungerer som det skal. så spesielt om du skal trekke en litt vanskelig kabel feks. til prosjektor, så er biltema kabler absolutt ikke å anbefale. sier heller ikke at du skal kjøpe de dyreste, men velg noen mellomklasse kabler som er kjent for å tåle mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •