VAN DEN HUL The LINK kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

VAN DEN HUL The LINK kabel

Ser at det har kommet en ny kabel på hifiklubben sine sider.

Diverse kabler og kabeloverganger | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The LINK kabel

Vurderer å kjøpe meg en slik en , men har egentlig ikke noe tro på at den utgjør noen forskjell.

Fra hifiklubben sine sider: ''Fjern metallbøylene mellom Pre-Out/Main-In, og koble inn The LINK i stedet. Det er alt du trenger å gjøre for å få bedre dynamikk, flere detaljer og en generelt bedre lyd. I enkelte tilfeller er forskjellen så dramatisk, at alle diskusjoner om hvorvidt gode kabler har en betydning bør være avsluttet en gang for alle!''

Tror dere at denne kabelen virkelig kan utgjøre noen forbedring i lyden. Jeg har forøvrig en Nad t744 surroundreceiver og Dali Concept 6 fronthøytalere.

Det er jo tross alt bare noen centimeter signalet skal gå uansett, så at en slik kabel skal kunne påvirke lyden til det positive har jeg vanskelig for å forstå.

Noen synspunkter?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i tvil her, for om denne bøyla er såpass dårlig så burde vel NAD vite om det? Og da ville de heller ha utstyrt den med ei bøyle i kobber med gullforgylte ender? Ville vel ikke kosta mere enn 20-30kr mere da?

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er det jeg tenker jeg også. Men etter å ha lest om kabelen på hifiklubben sine sider vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Er jo ganske billig også da, så frister litt, men jeg gidder ikke å kjøpe bare for å kjøpe liksom8)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har du jo rett i...
    Men, noe sånt vil jo selvfølgelig være med på å heve prisen ved videresalg igjen.. Er "kabelnisse" men er i tvil om hvor mye en slik modifikasjon vil hjelpe på en såpass rimelig forsterker.

Newcomer Palk sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, sant nok, det er en rimelig receiver, men det er jo også de fleste Nad receiverne . Er det ingen andre som har noen synspunkter på denne ''vidunder-kabelen''

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Palk
    joda, sant nok, det er en rimelig receiver, men det er jo også de fleste Nad receiverne . Er det ingen andre som har noen synspunkter på denne ''vidunder-kabelen''
    Jeg stiller meg særdeles skeptisk til at denne gjør noen forskjell, både fordi jeg i egenskap av å være metallurg har litt føling med materialegenskapene og fordi uttrykket "å skyte spurv med kanon" kommer for dagen.

Personlig mener jeg en kunne benyttet lampeledninger med nøyaktig samme resultat, strekket er så kort at det (mest sannsynlig) ikke er særlig utsatt for støy og heller ikke blir utsatt for diverse ohmske bastarditeter i signalgangen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •