Hvorfor er flate kabler så gode? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 469
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nei, men er det sånn at man ikke er enig i det som blir skrevet her så er det bedre å gjøre det på en sivilisert måte enn det som Private Ryan skrev.
    Hvis ikke kunne vi bare alle sammen kalt hverandre for ****bukker, k*******e +++...

Hva skal man da egentlig med moderatorer hvis man bare skal kunne ture fram og skrive hva man lyster? Greit... Det er er ett fritt land og man har lov til å skrive det man vil, men det får da være grenser?
    Det var ikke rettet mot en person eller skrevet som en personlig kommentar, ergo er det ikke stygt/vondt og ikke minst ikke et person-angrep

Det jeg skrev handler om hva i ******* det som var skrevet har med ht-kabler å gjøre, for den dagen vi har kablene i minus 130-190, evt -273 så er forhapentligvis kabel-nissene og kabel-skeptikernissene frosset fast i sweetspot!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Det var ikke rettet mot en person eller skrevet som en personlig kommentar, ergo er det ikke stygt/vondt og ikke minst ikke et person-angrep

Det jeg skrev handler om hva i ******* det som var skrevet har med ht-kabler å gjøre, for den dagen vi har kablene i minus 130-190, evt -273 så er forhapentligvis kabel-nissene og kabel-skeptikernissene frosset fast i sweetspot!
    Lag kakao, ta på en genser og nyt musikken..

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Lag kakao, ta på en genser og nyt musikken..
    Haha:-D Mon tro det kan låte litt "kaldt"? :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    det er det det gjør vettu....
    lykke til i kable jungelen.....jeg anbefaler nordost..

Da er du et godt stykke unna god lyd :P

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fy flate, så gode."

Er det her dette uttykket stammer fra?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg noen av de feiteste kablene på markedet. Det er rett og slett mer mandig enn slike flate pinglegreier.

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg savner noen innlegg her i tråden som på en seriøs og nøktern måte forklarer sine lytteopplevelser av disse ekstremkablene til oss andre med "normale" kabler! Har lest en god del tester i div. magasiner, men ofte ender jeg opp med beskrivelse av nye dimensjoner, ...en helt ny verden som åpenbaret seg...detaljer jeg aldri har hørt strømmet fram...en hel masse fantastiske forklaringer på hvor god lyd det ble! Slikt sier meg ingeting om endringene som disse kablene utgjør! Er det noen her inne på forumet som er i besittelse av slike supre flate kabler som tar utfordringen og prøver å lage en seriøs beskrivelse av endringene han/hun har erfart ved et kabelbytte?:-?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    Jeg savner noen innlegg her i tråden som på en seriøs og nøktern måte forklarer sine lytteopplevelser av disse ekstremkablene til oss andre med "normale" kabler! Har lest en god del tester i div. magasiner, men ofte ender jeg opp med beskrivelse av nye dimensjoner, ...en helt ny verden som åpenbaret seg...detaljer jeg aldri har hørt strømmet fram...en hel masse fantastiske forklaringer på hvor god lyd det ble! Slikt sier meg ingeting om endringene som disse kablene utgjør! Er det noen her inne på forumet som er i besittelse av slike supre flate kabler som tar utfordringen og prøver å lage en seriøs beskrivelse av endringene han/hun har erfart ved et kabelbytte?:-?
    Jer er redd de fleste som har prøvd dette her gitt opp ganske raskt. Her får man ikke være i fred for skeptikerne som skal frelse oss fra å bruke noen kroner på kabel. Selv har jeg mest hatt glede av å lage kabler selv, med stor sukess i mitt oppsett, men av erfaring fra dette fora lar jeg det ligge. Redd man må til Hifisentralen etc for å kunne diskutere kabler seriøs, beklageligvis..................
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jer er redd de fleste som har prøvd dette her gitt opp ganske raskt. Her får man ikke være i fred for skeptikerne som skal frelse oss fra å bruke noen kroner på kabel. Selv har jeg mest hatt glede av å lage kabler selv, med stor sukess i mitt oppsett, men av erfaring fra dette fora lar jeg det ligge. Redd man må til Hifisentralen etc for å kunne diskutere kabler seriøs, beklageligvis..................
    Ikke enig i at denne tråden har utviklet seg til å bli en typisk kabeldebatt hvor skeptikere skal frelse nissene. Det klager dere på hver eneste gang, bare det kommer noen få innspill fra den andre leiren. Dere har tross alt ikke klart å bevise påstandene deres ennå så vidt jeg vet, så litt motstand må dere jaggu tåle.

Men jeg syns jo at tråden sklei veldig ut og off topic, så det er på tide å få den på rett spor igjen.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Jer er redd de fleste som har prøvd dette her gitt opp ganske raskt. Her får man ikke være i fred for skeptikerne som skal frelse oss fra å bruke noen kroner på kabel...

GJETT OM!
    Been ther, done that............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sant nok. Jeg har selv veldig gode erfaringer med van Den Hul. Rundt Serien Cs 122 hybrid tror jeg den heter. De låter faktisk mye bedre enn Nordost sine Flatline super gold, som jeg har nå. Og de er rimeligere vist jeg ikke husker feil nå da. Jeg synes nok nordost sine Flatline er for dyre i forhold til hva man får

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv nordost flatline,det beste jeg har hatt ihvertfall men som sagt det er jo en smaksak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Har selv nordost flatline,det beste jeg har hatt ihvertfall men som sagt det er jo en smaksak

Kommer vel an på hvor bra lyd man er ute etter. Jeg har opplevd skrikende nordost-forhandlere gå stille hjem etter en kjapp demo på oppegående/avslørende utstyr.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PaleRider
    Kommer vel an på hvor bra lyd man er ute etter. Jeg har opplevd skrikende nordost-forhandlere gå stille hjem etter en kjapp demo på oppegående/avslørende utstyr.
    Jeg har meget oppegående/avslørende utstyr og har motsatt erfaring,der ser du ikke lett og være enige og jeg har bra lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det jo mange grader å da. Flatline super gold er jo den billigeste av denne flatline til nordost. Du har kansje noen dyrere Flatline enn det

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Jeg har meget oppegående/avslørende utstyr og har motsatt erfaring,der ser du ikke lett og være enige og jeg har bra lyd
    Da har du fortsatt lang vei og mye å lære

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt klart at man kan ha god lyd. det sier far min å når han sitter å høre på anlegget hjemmet, gammel marantz og en europris cd spiller. Kommer ann på hvem som hører. Og når den som hører er fornøyd, er det bra nok for den personen. Men ikke alle

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi
    helt klart at man kan ha god lyd. det sier far min å når han sitter å høre på anlegget hjemmet, gammel marantz og en europris cd spiller. Kommer ann på hvem som hører. Og når den som hører er fornøyd, er det bra nok for den personen. Men ikke alle
    Helt klart! Anlegget som gamlingene hører på hjemme er et par Fisher høyttalere og en Philips receiver som jeg kjøpte etter konfirmasjonen min i 1986. Pluss en cd spiller av nyere dato. De hører på country og danseband og er storfornøyd med lyden!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toddi

omtrent som med hjemmebrent hva?

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer om noen trekker lederne ut av en slik flatline sak, og "former" den rund i en ny strømpe?! Bare en tanke...

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •