Hvorfor er flate kabler så gode? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 469
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hele fundamentet med blindtesting er INGEN kosing med kablene før testen, hvis det kreves at de skal spilles inn så kan det sikker ordnes!!!

Ja du har gjentatt dette endel ganger, men du har ikke klart å forklare hvorfor du mener at dette er et problem bortsett fra tiden som egentlig er helt urelevent. Utfallet av en test som dette kan enten bevise at det ikke er hørbare forskjeller. Da vil ikke all lytting i værden kunne forandre det.
    Alternativt er det hørbare forskjeller, og det vil bevises allerede under forhåndstestingen. Og gjentas under hovedtesten.
    Kom med en fornuftig forklaring på hvorfor du mener at den som tester kabelen vil ha mulighet til å gjøre seg kjent med lydsignaturen isteden for å rope blindtest, blindtest, blindtest.
    En blindtest vil ikke si annet enn at du ikke vet hvilken kabel som brukes i øyeblikket, uavhengig av om du har hørt kabelen før eller ikke. Poenget er om man kan plukke ut hvem kabel som er hvem flere ganger.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Men idk, ser bare ikke poenget i at nissene skal ha kabelen hjemme først, kan jo føre til sabotasje på kabelen f.eks.
    Det ville vel ingen være tjent med.
    Det jeg er nyskjerrig på er hvordan det vil påvirke testen når det sies at det ikke er mulig å høre forskjell på kabler uansett. Det er nå engang utgangspunktet til skeptikerene i alle disse håpløse kabeltrådene.
    Ser dessverre ikke ut til at det er mulig å få et fornuftig svar på det
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enkelt og greit!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ja du har gjentatt dette endel ganger, men du har ikke klart å forklare hvorfor du mener at dette er et problem bortsett fra tiden som egentlig er helt urelevent. Utfallet av en test som dette kan enten bevise at det ikke er hørbare forskjeller. Da vil ikke all lytting i værden kunne forandre det.
    Alternativt er det hørbare forskjeller, og det vil bevises allerede under forhåndstestingen. Og gjentas under hovedtesten.
    Kom med en fornuftig forklaring på hvorfor du mener at den som tester kabelen vil ha mulighet til å gjøre seg kjent med lydsignaturen isteden for å rope blindtest, blindtest, blindtest.
    En blindtest vil ikke si annet enn at du ikke vet hvilken kabel som brukes i øyeblikket, uavhengig av om du har hørt kabelen før eller ikke. Poenget er om man kan plukke ut hvem kabel som er hvem flere ganger.
    Saken er enkel, enten hører de forskjell eller ikke, klarer de å høre forskjellen på billig vs dyr kabel(ja det er viktig, en person vil aldri kunne teste alle kabler)
    For at testen skal være objektiv så skal den gjennomføres som nevnt, ingen kommunikasjon mellom de som lytter, eller mellom de kobler.
    Alle forhåndstester, mellomkommunikasjon vil kunne forrurense sannheten.
    Grunnen til at det er dobbel-blind testing av medisiner er nettopp for at ingen skal kunne vite hvem som er hvem eller hva som er hva for å forhindre enhver manipulasjon, er det så vanskelig å forstå.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har man det resultatet man ønsker så er tester livsfarlige, fordi det kan rokke ved ønsket sannhet.........
    Nemlig
    Tror det er det samme for begge parter i denne saken, og da forstår du vel hvorfor at jeg gjerne vil lytte til dem før blindtesten?
    For å kunne gjenkjenne "signaturene" deres.

Når det gjelder selve blindtesten så vil den utføres ved at kablene byttes på uten at jeg har mulighet til å vite hvilken det er. Og uansett om jeg lytter til den så kan usikkerheten spre seg, siden vi mennesker ikke i likhet med feks. stemmer kan memorere hvor den kommer i fra. Uansett om anlegget er billig eller dyrt så vil man kunne kjenne igjen Robbie Williams? Right?

Men, regner med at motviljen mot å la meg få lytte til kablene er fordi du er redd for at jeg lettere skal kunne påvise at det er forskjeller, for jeg har iallefall (mener jeg) sagt at for min del kommer forskjellene klarere frem etter å ha hatt kablene i hus en stund og byttet.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp!!

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Nemlig
    Tror det er det samme for begge parter i denne saken, og da forstår du vel hvorfor at jeg gjerne vil lytte til dem før blindtesten?
    For å kunne gjenkjenne "signaturene" deres.

Når det gjelder selve blindtesten så vil den utføres ved at kablene byttes på uten at jeg har mulighet til å vite hvilken det er. Og uansett om jeg lytter til den så kan usikkerheten spre seg, siden vi mennesker ikke i likhet med feks. stemmer kan memorere hvor den kommer i fra. Uansett om anlegget er billig eller dyrt så vil man kunne kjenne igjen Robbie Williams? Right?

Men, regner med at motviljen mot å la meg få lytte til kablene er fordi du er redd for at jeg lettere skal kunne påvise at det er forskjeller, for jeg har iallefall (mener jeg) sagt at for min del kommer forskjellene klarere frem etter å ha hatt kablene i hus en stund og byttet.
    En av grunnene til at testen må gjøres slik sok jeg beskrev er nettopp for at ingen skal kunne manipulere den ene eller den andre veien.

Det skal ikke være vorspiel med kablene, alt skal være likt og ingen skal kunne komme i ettertid å si at jeg fikk ikke ditt og han fikk datt tjo og hei samt urettferdig som to åtteåringer i skolegården.

Det er en grunn til at testing og statestikk er underlagt normer for validitet slik at fakta og virkeligheten ikke blir forvridd.
    Hvis resultatet er at kabler vitterlig har en klar og entydig påvirkning på lydkvaliteten så har jeg rom for forbedring og blir ikke lei meg.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden blei laaaang gitt :-D Har vi fått en konklusjon ?

GODT NYTT ÅR

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nope!

Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Denne tråden blei laaaang gitt :-D Har vi fått en konklusjon ?

GODT NYTT ÅR
    Nei, noen vil gifte seg med kablene og noen er sjalue, blir nok aldri noe testing gitt.

Mangler enighet om at blidtesten skal gjennomføres uten forkunnskaper het kabel-elskov mm

Noen vil at blind-testen skal være i halvblinde eller halvdøve eller hva nå det heter........

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evelen
    Hvorfor kan man ikke like gjerne teste ut kabelen PÅ testen som før testen?
    Er jo det som er hele poenget med testen, en blindtest er beste løsning.

Men idk, ser bare ikke poenget i at nissene skal ha kabelen hjemme først, kan jo føre til sabotasje på kabelen f.eks.
    Da får dere bare stole på at "nissen" har såpass rent mel i posen at så ikke skjer

Regner vel med at hvis en "ihuga skeptiker" skulle utføre samme, så ville vel vedkommende ikke gjort sitt ytterste for å motbevise seg selv?
    Som:
    -jobba med akustikken i rommet
    -sørga for at testobjektet hadde de best mulige arbeidsforhold, mtp komponentkvalitet.
    -høyttalerne er satt feil.
    -å gå til testen med en seriøs og ikke en forutinntatt holdning?
    -..og om vedkommende hadde hørt det... Ville han da påstå at han hørte noe, eller bare regne det som ett "blaff"?

For å si det som så:
    sjansen for at det blir ett negativt resultat er atskellig større enn ett positivt siden sannsynligheten for at signalet blir forvrengt er større enn at det ikke blir det? Right?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tull!

Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Da får dere bare stole på at "nissen" har såpass rent mel i posen at så ikke skjer

Regner vel med at hvis en "ihuga skeptiker" skulle utføre samme, så ville vel vedkommende ikke gjort sitt ytterste for å motbevise seg selv?
    Som:
    -jobba med akustikken i rommet
    -sørga for at testobjektet hadde de best mulige arbeidsforhold, mtp komponentkvalitet.
    -høyttalerne er satt feil.
    -å gå til testen med en seriøs og ikke en forutinntatt holdning?
    -..og om vedkommende hadde hørt det... Ville han da påstå at han hørte noe, eller bare regne det som ett "blaff"?

For å si det som så:
    sjansen for at det blir ett negativt resultat er atskellig større enn ett positivt siden sannsynligheten for at signalet blir forvrengt er større enn at det ikke blir det? Right?
    Jeg foreslo at en slik test skulle gjennomføres i referansekinoen til Hjemmekino hvis det lar seg gjøre mot en slump penger fra innsamlingsaksjonen.
    Jeg regner også med at de Guttene/mennene vil bli interessert i å se/høre på.

Den eneste som er forutintatt pr nå er du, du krever og krever for å prøve å umuligjøre en objektiv test desverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kierkegaard
    Aldeles ikke. Poenget må være å fastslå om det overhode er noen hørbar forskjell.

Det finnes ikke noe som heter dyr lyd. Hvor mange ganger har du ikke hørt billige høyttalere som blåser resten av messens deltagende kjemper av banen? Dersom det skulle være noe forskjeller ville det handle om preferanser, kanskje de billigste kablene ville vært de som var mest vellykket i oppsettet det testes på?
    I alle andre ledd innenfor hifi/av er det en rimelig grei sammenheng mellom pris og kvalitet gitt sammeforutsetninger, Yamaha 3900 receiver er bedre én Akai full surrond high end 1000Watts til 1.999,-. B&W 683 er ikke like god som 803D osv. Da kan det vel sies at dyr lyd er bedre en rimelig lyd??

Det er vel dette som skaper de fantastiske ht-kabel diskusjonene, et standard sitat er 10% av kost skal være kabler. Forøvrig så er det påfallende at kabelskeptikerne gjerne har clas ohlson/biltema kabler til 10-40kr/m og kabelnissene har kabler til 100-200-500-1000-2000kr/m og hører ting som de ikke hørte før, det ville jeg følt meg forpliktet til også om jeg brukte 10.000,- på ht-kabler
    Det er ingen overhode som har påstått at det ikke er lydmesige forskjeller som følger pris, således er det store eksemplet ditt helt bortkastet. Når jeg poengterer at det er umulig å høre at en kabel er dyrere enn en annen så er det fordi det vil avhenge av matching og en rekke andre faktorer. Dersom foremålet med testen er å avgjøre hva som låter dyrest så synes jeg det er poengløst å gjennomføre den.

Kan du ikke bare poengtere om hvorvidt det er ditt mål kartlegge om det er hørbare forskjeller på kabler eller om hvorvidt man kan høre hva de koster?
    Du forvirrer mange med å poengtere at du ikke tror det er noen forskjeller å observere for så å kreve at en eventuell test skal kartlegge om pris/ytelse er konsekvent og observerbar.

Når du avskriver at det skal være mulig for deltagerene å bekjentgjøre seg med testobjektene på forhånd, fordi det vil forringe validiteten av testen så antyder du at du mener det er forskjeller og at disse kan memoriseres og korrumpere resultatene. Dette er svært forvirrende siden du tidligere poengterer at du ikke tror det er forskjeller. Kan du presisere hva du mener om dette?

- Jeg skjønner at det strider med vanlig testmetodikk der man skal teste roduktet med forskjellige engenskaper mot hverandre, men her er utgangspunktet 0 oberseverbar statistisk forskjell - så hvordan skal man kunne negere resutatene basert på dette forekommer meg som absurd dersom man legger til grunn at det ikke er observerbare forskjeller.

Opprinnelig skrevet av Kierkegaard
    Det finnes ikke noe som heter dyr lyd. Hvor mange ganger har du ikke hørt billige høyttalere som blåser resten av messens deltagende kjemper av banen?
    Når det gjelder messer så er det urelevant da en høyttaler er avhengi av rom og ikke minst støydemping for ikke å glemme all støy fra publikum. En stativ høyttaler kan ikke fylle et rom på 50-100m2 like bra som én gulvstående høyttaler, på samme måte som en stor ht ikke blir gitt rettferdiget i et lite rom, da kan en vannvittig bra stativ-ht bli blåst av banen i forhold til en stor og rimeligere høyttaler eller motsatt.
    Det er aldeles ikke irrelevant, du sier det jo selv. Dersom man er heldig med rommet og forholdene kan billige høyttalere (forutsatt at det er av en rimelig kvalitet og ikke ditt AKAI eksempel...) låte langt bedre enn tilsvarende dyre høyttalere. Mitt poeng er at det ikke finnes noen klart differansierbar dyr lyd man kan peke på. Det er ingen proposjonale kvalitetsforskjeller som gjør seg gjeldende uansett hvilke forhold en høyttaler skal spille under som du sier.

Kort oppsummert handler all lydreproduksjon om matching og preferanser.

__________________________________________________ ______________________________________________

Hva er problemet egentlig?

Det er ingen meridianmåling av en gruppe men en konkret test av faktiske fysiske objekter hvor individer skal gi en en vurdering av deres egenskaper utifra deres eget personlige utgangspunkt.

Man må jo ndøvendigvis ikke trekke inn folk fra hele landet for å utføre en blindtest. Jeg tror neppe at geografi påvirker resultatet, så man kan vel ta utgangspunkt i at det er mulig å oppdrive nok deltagere i norges største by? De vil jo være i (relativ) umiddelbar nærhet til lokalene og testobjektene på permanent basis...
    Vil du ikke forstå?
    Her prøver jeg å belyse hvordan man rimelig enkelt kan få gode resultater uten å bruke mye tid eller ressurser(som norsk gallup, de har en statistisk deviasjon på f.eks 3% feilmargin basert på 1% av velgermassen) skulle det vært 100% nøyaktig måtte alle bli spurt noe som blir kostbart og tidkrevende på samme måte hvis vi skulle sende kabler i hytt og gevær til de som vil være med(vil sikker bare være med om testen blir på deres premisser) og hvilke hifiasyler vil godta at kablene deres blir sendt land og strand til kven som helst.........

Og sist men ikke minst når har testerne fått bestemmelserett over hvordan en test skal gjennomføres!(Gilette og andre markedsdominatorer)
    Jeg tror alle som er nogen lunde seriøs ønsker svar på dette spørsmålet da enten penger kan være spart eller the weakest link kan være oppdaget.
    Det er flott at du fyller på med mer statistikksvada. Jeg poengterer at testen kan gjennomføres på et sted der det er mange nok i målgruppen, slik at man ikke må trosse noen nevneverdige geografiske avstander...

Du svarer dog ikke på om du tror det er demografiske forskjeller på hvor gode forutsetninger folk har for å høre forskjell på kabler? Dersom svaret er nei så har du jo et godt utgangspunkt for å plassere testen din der folk bor og ikke i på den ytterste nøgne ø.

Jeg skjønner at du blir heit i trøya - det skal man bli i en skikkelig diskusjon, men dersom du tar deg tid til å presisere hva du mener fremfor å trekke kverruleringen videre så kan det muligens hende at noen ville forstå dine intensjoner. Når du siterer mine innlegg som latterlige osv. så synes jeg dette kun svekker din seriøsitet. Dersom du har til hensikt å etablere en metode igjennom dialog og dialektikk så burde du ikke latterliggjøre og avskrive alle kommentarer, da kan du like så godt holde deg unna et diskusjonsforum dersom du ikke kan diskutere uten å ty til slike småligheter.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke veldig mye erfaring med dette, men med det jeg har testet, har jeg ofte trengt lytting over litt tid før jag har greid å identifisere forskjellen. Dette både med signalkilder og kabler. Derfor vil jeg mene at det er en helt klar fordel om den som skal teste får litt tid i forveien. Og hvis påstanden er at det ikke er noen forskjell, så burde det heller ikke være noe problem...

Jeg håper uansett at det lar seg gjøre å få på plass en test her. For hvis det skulle vise seg at det ikke er noen forskjell på kabler, så er det ganske interessant! Det ville i såfall avsløre at de fleste forhandlere og produsenter driver med direkte villedning av kundene sine. Og blader som f.eks What HiFi og mange andre som faktisk gir karakter på kablene, ville bli stilt i et underlig lys og mistet absolutt alt som heter troverdighet. En slik "svindel" burde jo være interessant for TV2 hjelper deg o.l. Nesten så en burde sette advokater på å ta bransjen...

Når det er sagt, så tror jeg ikke at det er dette som blir utfallet. Selv har jeg helt klart hørt forskjell på høyttalerkabler. Jag har også testet signalkabler og digitalkabler, men da uten å høre noen for meg merkbar forskjell. Når andre likevel sier at det er forskjell også på disse kablene, så velger jeg å tro på dem.

Jeg er også enig i at pris ikke betyr alt. Hvis f.eks Nordost ikke passer i akkurat mitt oppsett, så hjelper det ikke å kjøpe enda dyrere Nordostkabler, men at det kan være lurt å prøve noe annet. (ps: det er tilfeldig at jeg nevner akkurat det merket her).

Selv om prisen ofte ikke betyr mest, så er det jo naturlig å ha en viss smmenheng med hvor dyrt resten av utstyret er. Kabler til 10000 på et anlegg til 5000 vil jo ikke være noe vits når forskjellen knapt høres. Samtidig mener jeg også at det er unaturlig å kjøpe Biltemakabler til et anlegg til en million når man på det nivået faktisk kan hente noe på å kjøpe bedre kabler.

Jeg mener at begge leire kanskje er litt for påståelig her. Å si at det ikke fins forskjeller når andre sier at de selv har hørt det, er nesten respektløst! Samtidig er det betenkelig at mange "eksperter" i bransjen lurer folk til å kjøpe uforholdsmessig dyre kabler når forskjellen er ganske liten.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Og hvis påstanden er at det ikke er noen forskjell, så burde det heller ikke være noe problem...
    Det er det jeg har prøvd å forklare, men virker som at "skeptiker'ne" helst ser at det ikke skjer siden de virker litt redde for at det kan påvirke resultatet av spørsmålet: "er det noen forskjeller?"

Jeg mener at begge leire kanskje er litt for påståelig her. Å si at det ikke fins forskjeller når andre sier at de selv har hørt det, er nesten respektløst! Samtidig er det betenkelig at mange "eksperter" i bransjen lurer folk til å kjøpe uforholdsmessig dyre kabler når forskjellen er ganske liten.
    Klart!
    Men, har vel aldri anbefalt folk med "budsjett-anlegg" til å kjøpe dyre kabler siden jeg selv har opplevd at forskjellene er såpass små at det ikke lar seg forene. Hvis du sjekker tråden så har jeg vel skrevet at "kabelen skal gjenspeile det anlegget den er koblet til" Dvs. at hvis du er en skikkelig audiofil og virkelig vil skvise det meste ut av anlegget, så er vel muligens en Biltema-kabel bak mål? Iallefall er det mitt inntrykk... Da kunne man liksågreit ha kjøpt seg ett NAD-anlegg siden komponent/kabelkvalitet sånn ca. er den samme?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er vel få som tar alt en selger sier for god fisk. Velger man å handle uten å teste får man nesten skylde seg selv da selgere nå engang lever av å selge.

Det jeg ville ha svar på i mine innlegg er hva som egentlig er standpunktet. Mener f.eks Private Ryan at det er eller ikke er hørbare forskjeller på de forskjellige kablene. Hvis ja, hva er det da han vil frem til? Hvis nei. Hva er da problemet. Hvordan kan man sabotere en kabeltest som han tar for gitt at deltagerene med seriøse hensikter da vil gjøre. Er dette i det hele tatt mulig????
    Skal man snu på saken kan en skeptiker alltid si at han ikke hører forskjell uansett, så fra den siden er det vel isåfall mulig å sabortere......

En test vil uansett ikke bevise annet enn at de som opplever forskjeller. De gjør det..... Og omvendt

Skal testen bevise at en kabels pris avgjør hvor god den er, så er dette bare å glemme. Kabelen må være god nok, og derfra og ut handler det om matching
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg ingen kabelfanatiker. Jeg mener at det opplagt er kvalitetsforskjeller på kabler, men hva de bunner ut i, rent hørbart - tja...

For oss som ikke er troende i verken den ene eller den andre retningen, kunne det mest spennende med en slik test være følgende:

Når de som etter en blindtest mener å høre at det er en forskjell på to eller flere kabler - kan de (uten å bli tatt useriøst) fortelle/forklare oss andre HVA de opplever som forskjell.

Deretter kan vi andre - med dette som utgangspunkt - forsøke å lytte etter de samme forskjellene, selvsagt blindt, og erfare om vi selv faktisk klarer å skille kablene på samme vis.

Mye av skepsisen bunner kanskje ut i at man ikke er godt nok trent på slike variasjoner.

Uhyre spennende test, spør du meg! :-D

Jeg har uansett full respekt for de som mener å høre forskjell.
    Kanskje jeg ender opp med å bli en såkalt "kabelnisse" etter en slik test?
    Hvem vet...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv kabelskeptiker, men til tross for dette mener jeg i eget anlegg å ha hørt forskjeller mellom ulike analoge signalkabler. Jeg kan ikke utelukke at det finnes forskjeller, også hørbare, men jeg mener at disse forskjellene ikke bare er avhengig av kabelen i seg selv, men også utstyret som kablene knytter sammen og til og med annen kabling og muligheter for interferensstøy i oppsettet.

Det jeg reagerer på i markedsføring av kabler og tildels i tester av disse er måten disse forskjellene blir fremhevet som store på. Nordost er jo et hett tema her, og har man fulgt med på tester av disse over tid, så har man alltid hørt at Valhalla-kablene er en STOR forbedring i forhold til vanlige kabler. Hvis man brenner inn disse kablene med en innbrenningsmaskin (også levert fra Nordost, mener den heter Vidar), så oppleves en STOR forbedring på mange områder. Nå i senere tid har jo Nordost sluppet sine Odin-kabler, og har skal altså forskjellene være STORE igjen i forhold til Valhalla og ytterligere større ved innbrenning. Plutselig er ikke Valhalla som den tidligere ultimate kabelen lenger det optimale. Det er Odin som har tatt tronen med sine STORE forbedringer. Da kan man jo spørre seg om hvor langt fra det ideelt optimale Valhalla egentlig var.

Når 2x2 meter Valhalla høyttalerkabel koster 49995 og 2x2 meter Odin høyttalerkabel koster 169995, så må det jo være lov å spørre littegranne kritisk, mener jeg.

Og forresten: Innbrenning av kablene med Nordost Vidar kommer i tillegg...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Og forresten: Innbrenning av kablene med Nordost Vidar kommer i tillegg...
    Neeeeeiiii...!!!!
    Du må da skjønne at man ikke kan la Vidar brenne inn Odin...?
    Du må VENTE på den nye Odin-innbrenneren; Kåre (eller Kaare).
    Tror du virkelig at du kan bruke en billig brenner på en så dyr kabel? ;-)

Joda, med Nordost er ting virkelig ute å kjøre...
    Litt "keiserens nye klær"...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Når 2x2 meter Valhalla høyttalerkabel koster 49995 og 2x2 meter Odin høyttalerkabel koster 169995, så må det jo være lov å spørre littegranne kritisk, mener jeg.
    Er det virkelig mulig? Hva er de lagt av? Ekte gull?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Å nei!!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Gull koster ikke så mye!!!! koster ikke mer én 206 pr gram ho ho ho!!!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Nei De er laget av noe mye mer ekslusivt, lurium joksium meget eksklusivt og dyrt.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært artig å arrangert bedriftsbesøk til Nordost fabrikken å sett hva de egentlig gjør med disse kablene sine for å kunne forsvare prisen.

Side 12 av 24 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •