Kabelhjelp! Effekt <-> Receiver med Y-ledd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabelhjelp! Effekt <-> Receiver med Y-ledd

Jeg har nå bestilt meg en 5-kanals effektforsterker, JIPPI!! hehe.. Også trenger jeg kabler fra receiveren til effektforsterker. Skal da bi-ampe og koble to og to av effekt-kanalene til hver fronthøyttaler.

Jeg vil legge maks 500 kr i kabler til hver høyttaler. Finnes det ikke noen rene kabler med "integrert" Y-ledd? Som splitter seg alla disse: AVshop.no / Supra Cables Y-link subwoofer kabel 2m (for dette er vel ikke vanlige signalkabler som jeg kan bruke?)

Mest aktuelle valget jeg har funnet, ser ut til å være Monster THX kabel + Monster Y-ledd. Noen som har andre tips?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den sub kabelen kan du godt bruke, ikke noe problem det, bortsett fra at den er 2m lang da...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    den sub kabelen kan du godt bruke, ikke noe problem det, bortsett fra at den er 2m lang da...
    Oki Men hvilken av de to tror du gir best lyd da? Med Supran så slipper jeg jo det ekstra Y-leddet, men Supran er jo som du sier 2 meter lang.

Og hva er forskjellen på en PPX ende og "vanlig" RCA?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Oki Men hvilken av de to tror du gir best lyd da? Med Supran så slipper jeg jo det ekstra Y-leddet (ifht Monster), men Supran er jo som du sier 2 meter lang.

Og hva er forskjellen på en PPX ende og "vanlig" RCA?
    Ingen
    Har egentlig bestemt meg for å satse på noe enda billigere. Profigold kabel med billig Monster Y-ledd. Eller Dynabel kabel og Y-ledd. Det er Y-leddene jeg er mest usikker på. Monster er jo kjent og godt merke, men jeg syns akkurat den kabelen ser litt spinkel og billig ut. Dynabel sitt Y-ledd ser litt kraftigere ut, men samtidig virker det "hjemmelaget" og klumpete.

Noen som har noen erfaringer å dele? :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •