PC til TV, s-video via scart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PC til TV, s-video via scart?

Hei! Jeg har ennå ikkje skjønt helt dette mellom kobling mellom PC og TV.
    Jeg har en Dell inspiron 530, link til baksiden: Produktbeskrivelse for Dell Inspiron 530 stasjonær PC

Også en litt gammel SABA TV, som støtter SCART og 3 forskjellige innganger eg ikkje kan navn på, en rød, gul og hvit inngang.

Så vidt jeg har forstått, kan jeg koble til en s-video ut av PCen via scart til tven?
    Men her kan lyd og bilde bli separert visst ikke scart adapteren passer til s-video. Da er det vell bare å kjøre innom expert å spørre hvilke Scart adapter som passer til s-video tilkobling?:-) RGB, er det mulighet for det, hvordan?
    Og blir kvaliteten bra? trenger ikke noe sånn kjempe kvalitet..
    Takk for svar

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs hva du har av utganger fra skjermkortet på PCen. Ofte er det med overganger/adaptere, så det kan være verdt å sjekke papp-eskene

Tydeligvis er PCen ganske ny, og da er det kanskje begrensa med analoge tilkoplinger, som du mest sannsynlig må benytte hvis TVen er gammel.

Composite (gul RCA-kontakt for bildesignal) vet jeg ikke om finnes på nye skjermkort. S-video er uansett bedre, om du har utgang for det, men her får du bare bildesignalet. Denne bør evt. fungere som overgang fra s-video til scart. Om du ikke har s-video på TV da.

Med forbehold om feil og mangler! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har s-video utgang på pcen..kjøpte nettopp en s-video kabel + scart adapter som støtter s-video..har koblet til, men får ingen signaler inn? noe jeg kan gjøre?

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sikkert konfigurere såvidt på PCen, altså stille inn at du har en ekstra skjerm/TV.

I Vista så er det noe slik som høyreklikk på skrivebord, og klikk grafikkegenskaper eller grafikkalternativer.

Eller hvis du starter PC på nytt kanskje den finner ut at noe plutselig er koplet til s-video.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •