Kabler til B&W XT4, XT2, XTC og PV1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabler til B&W XT4, XT2, XTC og PV1

Trenger input på kabler til ovenforstående.

XT4 skal stå ca 3m unna forsterker. Det samme gjelder PV1.

XT2 skal henge ca 20m unna.

Har ingen formening om hvilke kabler eller pris, men er lydhør og ønsker egentlig input på beste price/performance.

Skal drives av Denon 4308A.

Satser på gode kabler foran og litt lavere kvalitet bak, eller tenker jeg feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noe input?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kablene jeg bruker til mitt XT høytalersett

Gratulerer med XT høytalersettet fra B&W!

Jeg bruker følgende kabler til mitt XT høytalersett:

XT4: Tara Labs Helix 6 (Disse fås ferdigterminert med bananplugger, og i 3 eller 4 meter)

XTC: Tara Labs Helix 6 i "snellevariant", med Dali bananplugger

XT2: Dali Silver Cable 2, ca. kr 120 pr. m. Det ville blitt for dyrt med Tara Labs Helix 6 "snellevariant", ca. kr 600 pr. m. Dersom du skal bruke B&W høytalerstativ til XT2, må du også huske på å ikke bruke for tykke kabler, ettersom kabelhullet i toppen av stativet er relativt smalt. Dali Silver Cable passer i så måte utmerket. Har benyttet Dali spade i høytalerenden, og Dali bananplugger i forsterkerenden. Det er mest gunstigst med spade i høytalerenden for å unngå for mye knekk inn mot høytalerterminalene. Men dette gjelder bare dersom du bruker B&W sitt høytalerstativ.

PV1: Qed Silver Cable. Det er lite gunstig å benytte Tara Labs subwoofer kabler ettersom disse har for store bananplugger og medfører at PV1 ikke vil ligger plant med gulvet men havne i en gyngeposisjon.

I tillegg bruker jeg Tara Labs Vector signalkabler. Er veldig fornøyd med lyden, spesielt god klang og mellomtone ved noe høyere volum. Kan anbefale DVDen Billy Idol live at VH1, med bl.a. Rebel Yell og White Wedding.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strangerswhenwemeet
    Gratulerer med XT høytalersettet fra B&W!

Jeg bruker følgende kabler til mitt XT høytalersett:

XT4: Tara Labs Helix 6 (Disse fås ferdigterminert med bananplugger, og i 3 eller 4 meter)

XTC: Tara Labs Helix 6 i "snellevariant", med Dali bananplugger

XT2: Dali Silver Cable 2, ca. kr 120 pr. m. Det ville blitt for dyrt med Tara Labs Helix 6 "snellevariant", ca. kr 600 pr. m. Dersom du skal bruke B&W høytalerstativ til XT2, må du også huske på å ikke bruke for tykke kabler, ettersom kabelhullet i toppen av stativet er relativt smalt. Dali Silver Cable passer i så måte utmerket. Har benyttet Dali spade i høytalerenden, og Dali bananplugger i forsterkerenden. Det er mest gunstigst med spade i høytalerenden for å unngå for mye knekk inn mot høytalerterminalene. Men dette gjelder bare dersom du bruker B&W sitt høytalerstativ.

PV1: Qed Silver Cable. Det er lite gunstig å benytte Tara Labs subwoofer kabler ettersom disse har for store bananplugger og medfører at PV1 ikke vil ligger plant med gulvet men havne i en gyngeposisjon.

I tillegg bruker jeg Tara Labs Vector signalkabler. Er veldig fornøyd med lyden, spesielt god klang og mellomtone ved noe høyere volum. Kan anbefale DVDen Billy Idol live at VH1, med bl.a. Rebel Yell og White Wedding.
    Takk for input. Var forresten innom HFK i dag og fikk anbefalt

XT4: VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel eller VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID kabel om jeg skulle bi-wire

XTC: VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel

XT2: VAN DEN HUL The SNOWLINE kabel
    For øyeblikket er disse ikke oppmontert da det er litt midlertidig nå. Det blir mest sannsynlig på vegg på medfølgende braketter.

PV1: QED Performance Miniature Subwoofer kabel

Nå vet jeg ikke hvordan dette er i forhold til kablene dine.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi-wiring av XT4???

Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Takk for input. Var forresten innom HFK i dag og fikk anbefalt

XT4: VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel eller VAN DEN HUL The TEATRACK HYBRID kabel om jeg skulle bi-wire

XTC: VAN DEN HUL The D-352 HYBRID kabel

XT2: VAN DEN HUL The SNOWLINE kabel
    For øyeblikket er disse ikke oppmontert da det er litt midlertidig nå. Det blir mest sannsynlig på vegg på medfølgende braketter.

PV1: QED Performance Miniature Subwoofer kabel

Nå vet jeg ikke hvordan dette er i forhold til kablene dine.
    Du kan ikke Bi-wire XT4, det er kun et par terminaler der, men skal du spille vanvittig høyt så burde du kanskje velge en annen B&W høyttaler, de kan spille høyt for all del, men har du Denon 4308, Yamaha 3900 evt Pioneer LX71/81 for ikke å glemme de store fra Onkyo så skulle det holde lenge med en god sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Du kan ikke Bi-wire XT4, det er kun et par terminaler der, men skal du spille vanvittig høyt så burde du kanskje velge en annen B&W høyttaler, de kan spille høyt for all del, men har du Denon 4308, Yamaha 3900 evt Pioneer LX71/81 for ikke å glemme de store fra Onkyo så skulle det holde lenge med en god sub.
    Var nok litt trett her i sted og husket feil. Har et annet oppsett der jeg kan. Takk for korrigering. 8)

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xt4

Sitat Opprinnelig postet av mactore
    Var nok litt trett her i sted og husket feil. Har et annet oppsett der jeg kan. Takk for korrigering. 8)
    Forøvrig så vurderer jeg å kjøpe XT4 og XTC sammens med 1 eller 2 par DS3, hvordan er du fornøyd med speakerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Forøvrig så vurderer jeg å kjøpe XT4 og XTC sammens med 1 eller 2 par DS3, hvordan er du fornøyd med speakerne?
    Meget fornøyd!!!! Mest lydmessig, men også at kona synes de er ålreit å se på.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart at Hifiklubben anbefalte Van den Huul. For meg virker det som at de har kuttet ut å føre Tara Labs kabler, og kun selger billigmerket Argon eller Van den Huul, og Qed.

Kjenner ikke til hvordan Van den Huul lyder på XT-serien, men det lyder helt sikkert bra. Som en ovenfor her påpekte, så kan XT ikke biampes, siden det bare er ett par terminaler. Synes det er merkelig at Hifiklubben ikke sa fra om dette da de tipset deg om kabler for biamping.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strangerswhenwemeet
    Ikke rart at Hifiklubben anbefalte Van den Huul. For meg virker det som at de har kuttet ut å føre Tara Labs kabler, og kun selger billigmerket Argon eller Van den Huul, og Qed.

Kjenner ikke til hvordan Van den Huul lyder på XT-serien, men det lyder helt sikkert bra. Som en ovenfor her påpekte, så kan XT ikke biampes, siden det bare er ett par terminaler. Synes det er merkelig at Hifiklubben ikke sa fra om dette da de tipset deg om kabler for biamping.
    Det med bi-amping var min sløve hjerne i går. Hadde et annet par høyttalere i hodet da. Men det er sant at de ikke har mye Tara igjen. Mindre enn en handfull. Sikkert fordi de har overtatt distribusjonen av Van den Huul.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •