Åpenbaringen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35

Tråd: Åpenbaringen

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel som religjon at det er mange meninger og det finnes ingen håndfaste bevis. Men mesteparten av jordas befolkning har en religjon de tror på!

Så er visse likhets tegn ute og går her, bare la oss håpe kabel diskusjonen ikke fører til krig.:twisted:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste "Åpen bar" jeg, klikket meg inn på tråden, og gud hvor skuffa jeg ble.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om at åpen bar kan påvirke lydbildet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg leste "Åpen bar" jeg, klikket meg inn på tråden, og gud hvor skuffa jeg ble.

He he.. håpet du på gratis øl?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Er det derfor lydbildet virker noe grøtete litt sent utpå kvelden

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Sitat Opprinnelig postet av merik
    Hehe. Er det derfor lydbildet virker noe grøtete litt sent utpå kvelden

Det er derfor selv Sputnik synger så fint at jeg begynner å gråte.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det er derfor selv Sputnik synger så fint at jeg begynner å gråte.
    Jeg gråter å av Sputnik, men ikke fordi han synger fint...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du blir skuffa for det på en tirsdag formiddag så har du andre problemer enn den "ÅpenBar(ingen)" som TS skriver om

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Hvis du blir skuffa for det på en tirsdag formiddag så har du andre problemer enn den "ÅpenBar(ingen)" som TS skriver om
    Kommer vel litt an på når vedkommendes uke begynner/starter det da

Selvfølgelig kan man få bedre lyd med nye (og kanskje bedre) kabler. Tverrsnitt, kobbermengde, terminering osv.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Legatia
    Jeg gråter å av Sputnik, men ikke fordi han synger fint...
    Da har du ikke besøkt åpen bar.8-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytta fra Tara Labs Prism Nexa til Monster Cable MCX-2s. Jeg hørte forskjell. Det ble liksom litt mer oppløst og deilig. Litt mykere på en måte...

Tara Labs Prism Nexa koster 90 kr pr. m mens Monster MCX-2s koster 140 eller noe... Grei oppgradering det, men hovedgrunnen var at de deilige argon bananpluggene til 300 kr for 4 stk. ikke passet til Nexa. Så måtte bytte til noe som passet. Finanskrise? Nehh...

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Da har du ikke besøkt åpen bar.8-)
    Jojo, og er derfor jeg griner...
    Etter ei stund kan han finne på å stå mellom høyttalerne, altså bare et par meter unna..!
    Dessuten, han er jo tross alt musikkverdens ekvivalent til Hufsa fra barnetv tida:roll:

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Om jeg skal se på kun det jeg trenger for å spille av 2-kanals lyd i anlegget mitt, så snakker vi rundt 300 000kr veil. Da bør vel jeg kunne merke relativt store forskjeller om jeg bytter ut mine billige Supra kabler?

Nå har ikke jeg gjort så mye testing heller, og jeg har sett nok kabeldiskusjoner til å skjønne at temaet er sårbart - men jeg forbeholder meg retten til å si at jeg ikke er helt overbevist så lenge vi snakker om kabler av samme dimensjon.

Dog, morsomt for trådstarter å finne et nytt aspekt ved hobbyen. Har man mulighet til "tune" seg inn mot drømmelyden med slike tweaks (hva nå enn som forårsaker det), så er det vel ingenting som er bedre enn det. 8)

Hmm...hvorfor skulle du høre så mye forskjell?For å sitere meg selv:"ikke alltid dyrt er best".En annen ting er at jeg sier også at jeg ikke støtter opp under kjøp av kabler til 50.000.Det er noen som har råd til det og som finner det som en god ting for sitt anlegg og det er fint det.Er glad på deres vegne jeg.Jeg selv som ikke har all verdens med penger støtter meg mye heller til Black Magic`s og andre rimelige men gode kabelmerker som har for visjon og skape gode kabler til en rimelig penge.Du bruker Supra.Supra er en meget god og rimelig kabel det,Så det er ikke dermed sagt at fordi den er billig er du nødt til å merke forskjeller til det bedre ved å gå til en dyrere.Det føles nesten mer som om du bare vil være vanskeligSåpass peiling har du da at du kjøpte Supra som forøvrig har andre gode ting som f.eks Strømkabler til overkommelig pris.Min far kjører Supra på Pioneer,Holfi og Royd og der føler jeg ikke at noe mangler,(høy gåsehudfaktor,glis fra øre til øre og en tåre i blandt er vel en god indikator på det )så da trenger man ikke tenke på mer på kabler.Og det er jo flott!Ingenting er bedre.Er jo ikke noe vits i å Gjøre endringer om man er fornøyd.Om man lider av oppgraderingssyken er det jo forståelig igjen

Synes ikke temaet er sårbart i det hele tatt jeg.Hvofor?Sier ikke at noen her har gått hardt ut med krasse påstander,og ikke du heller KnutN men vil bare neven dette temaet selv om det er litt OT.synes Bare etter å ha lest noen slike tråder om kabler her og der at det har blitt litt vel mye unødvendig krøll.Er det sårbart fordi det noen ganger bare må komme noen inn å påstå at ørene til noen ikke hører det de gjør?Man skjønner jo selv hvor dumt det låter.Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk som ikke hører forskjell bare har nødt til å skrive på en tråd hvor noen sier de gjør det om det bare er for å påstå det motsatte.Det virker jo nesten som noen gjør det åpenbart bare for å ødelegge gleden som noen så helhjærtet prøver å dele med andre(noe de ikke gjør,men lager sur steming.Det har ikke mye med hifi-spirit å gjøre spør du meg).Det er lov å ha egne meninger,men hvis den meningen går ut på å ødelegge gleden for andre så blir det jo litt dumt,spør du meg.Og spesiellt når tråden ikke heter "Hører du eller hører du ikke forskjeller ved kabelbytte" eller noe lignende

De som ikke hører forskjell er tydeligvis fornøyd med det de har.Noe som er kjempebra.Eller at de ikke tror på det,men da trenger de heller ikke bruke tid på å negativisere overfor de som gjør det,ved å kalle det sludder og Placebo.Det er lov å ha forskjellige meninger men man bør også godta andres,å være enig i å være uenig.Synes tross alt noen ganger at det er litt rart at det ikke går an å tenke(Jøss,det er jo flott hvis han hører det,selv om jeg ikke gjør det)i Stedet for(Nei,dette må jeg sette en stopper for,der er jo ikke sant det han sier)Hvorfor ikke snu det til noe positivt da å si "jippi jeg hører ikke forskjell jeg.Er jeg ikke heldig som slipper bry meg om sånnt"!?

Det har jeg en løsning for: De som HØRER forskjell kan ha sine tråder der de forteller om hvor f.eks deilige detaljer og stram bass de fikk fra anlegget sitt ved kabelbytte.Også kan de som IKKE hører forskjell ha sine tråder der de forteller om det de ikke hører forskjell på ved kabelbytte.Problem løst!

Om noen ikke hart hørt forskjell men gjerne vil er det en annen sak.Dem finnes det jo også noen av.De er jo tross alt åpne for å prøve.Et åpent sinn er ikke alltid så dumt

Verdt å legge merke til:Jeg sier ikke at de som ikke hører forskjell er dumme eller døve.Det er helt ok at de ikke gjør det så lenge de ikke skal rakke ned på de som gjør det.

Tråkker sikkert i salaten ved å skrive slikt men jeg ser ikke problemet helt, heller løsningen

Peace and love 4ever om det går an

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KnutNog, morsomt for trådstarter å finne et nytt aspekt ved hobbyen. Har man mulighet til "tune" seg inn mot drømmelyden med slike tweaks (hva nå enn som forårsaker det), så er det vel ingenting som er bedre enn det.

Tatt i betraktning at elektronikken er i besittelse av ønskede kvaliteter man har lyst til å "tune" frem fra før av.Kan si det slik: Det går ikke an å hente detaljeringsevne fra en Cd-spiller som er dårlig på dette eller oppløsning fra forsterker som mangler det ved hjelp av Kabler.Man kan ikke frambringe noe som ikke er der fra før av ved hjelp av kabelbytte.Men man kan forbedre iform av å slippe frem noe som var der fra før men som de kablene man hadde ikke evnet frembringe.

BeGuarden:Som man sier: "Ett anlegg er sjelden bedre enn sitt svakeste ledd"
    Akkurat!Så man gjør det beste utav det man har!

Man ike kan byge det store fjell av den ene sten.Det sa min Far hehe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •