Kobling av lyd til receiver fra trådløs overfører stue/soverom..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kobling av lyd til receiver fra trådløs overfører stue/soverom..

Heisann..

Da det er kabler det er snakk om så satser jeg på å legge inn tråden min her.. Har en slik trådløs sender og mottaker for å kunne kjøre fra paraboltuneren på stua og inn på soverommet.. Dette fungerer overraskende bra, og før jeg skiftet fra vanlig kubikk-tv og uten receiver, så hadde jeg både lyd og bilde fra paraboltuneren via denne:

Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Nå har jeg hatt ett lite morroprosjekt på soverommet, og fått meg tak i en brukt plasma som er hengt opp på vegg, samt en enkel og liten dvdspiller/receiver:

Lefdal - Philips hjemmekino

Problemet er at jeg hadde såpass liten plass mellom ett klesskap og vegg, så jeg måtte skru av plasmaens sidemonterte høyttalere for å få plass.. Så selve tvenheten er nå uten lyd. Det er jo ikke noe problem når jeg snurrer film der inne da det seff går lyd fra receiveren... Overraskende grei lyd også i forhold til pris.. Gav 695.- for denne på lefdals åpningsdag i Ålesund..

Nå er saken den, at den trådløse sender/mottakeren kjører på scart.. Dvs at på selve mottakeren er det kablet slik at det er en gul kabel for bilde, og da rød og hvit til lyd... Disse tre er en ledning med en scart i andre enden.. Det er riktignok en audio utgang/inngang? separat under plasmaen.. Se bilde:

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1228318442

Det er også en lydinngang på receiveren, og en kan slå over på aux på denne for å kjøre lyd fra andre kilder, som f.eks. fra trådløs mottaker via plasmaen, mener jeg.. Se bilde:

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1228318585

Problemet er vel kanskje at det akkurat nå kjøres bilde OG lyd fra mottakeren til plasmaen, så vil det vel kanskje ikke komme signaler ut fra den utgangen som tidligere nevnt?

Jeg er ikke sikker på om denne trådløse sender og mottakeren sender bilde i form av s-video eller composite? Men tror kanskje at synderen for at jeg ikke får lyd ut av receiveren er at scarten er synderen? Kanskje det kan finnes en mulighet ved å kjøre en s-video-kabel fra trådløs mottaker og til plasmaen, også kjøre en rød og en hvit kabel fra mottakeren og til receiveren? Finnes det kabler med vanlig jack i ene enden(Trådløse mottakeren) og s-video-utgang til plasmaen?

Dette ble langt og omfattende, og jeg håper virkelig noen her med innsikt i slikt kan ta seg bryet og komme med gode forslag

Beklager dårlige bilder, men de er tatt med mobilkamera...

Slik ser Etatens soveroms-hjemmekino ut hittil (Målet var at det skulle være morsomt å lage til, og rimelig... Og jeg har vel brukt totalt 3.5k inkl plasmaen og receiver, samt kabler )

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1228319122

Håper på raaaaaske svar

Mvh

Etaten

p.s. Kablene skal skjules ja

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en scart kontakt uten kabel men som har tre tilkoplinger - 2 for lyd og en for bilde. Så tar du den gule til tven og rød+vit til receiver.

Løs scart kjøpes på Biltema eller Clas Olsson - eller du har kanskje en liggende - de pleier å følge med spillkonsoller.

Biltema Norge
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skaff deg en scart kontakt uten kabel men som har tre tilkoplinger - 2 for lyd og en for bilde. Så tar du den gule til tven og rød+vit til receiver.

Løs scart kjøpes på Biltema eller Clas Olsson - eller du har kanskje en liggende - de pleier å følge med spillkonsoller.

Biltema Norge

Det skal e prøve... Kan løsningen være så enkel tro?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med andre ord, bare kjøre billedkabelen inn i scarten som går inn i plasmaen, og de to lydkablene inn i receiveren? Men blir ikke dette det samme som jeg har prøvd nå da? Eller blir det slik nå at plasmaen blir "lurt" til å tro at den mottar både lyd og bilde pga det er en kabel tilrettelagt for begge deler?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det rett inn på clasern en tur nå og se om ikke vi får til dette her

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Med andre ord, bare kjøre billedkabelen inn i scarten som går inn i plasmaen, og de to lydkablene inn i receiveren? Men blir ikke dette det samme som jeg har prøvd nå da? Eller blir det slik nå at plasmaen blir "lurt" til å tro at den mottar både lyd og bilde pga det er en kabel tilrettelagt for begge deler?
    Hvis det ikke finnes egen kompositt ingang på tven (gul rca) så får du kjøpe to slike scart kontakter. Bruke den ene på tven da.

Så altså - scart-kontakt plugger du inn i overføringsboksen, plugger en rca kabel til gul kontakt på scarten som plugges i gul kontakt på tven. Så kopler du til rød og hvit med 2 stk rca til receiveren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en slik scartdings og en audiokabel... Hadde kabel til bildet... Nå funker det som gull gitt Nå har jeg full pakke med filmkanaler fra CD på soverommet gitt... MED lyd Takker Tom

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice :-D

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nice :-D

Jepp.. Og det er overraskende godt bilde og lyd av denne utrolig rimelige dingsen fra clasern.... Sikkert litt avhengig av evt murvegger og avstand, men har liten kåk jeg vettu

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •