Tips til lange balanserte signalkabler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til lange balanserte signalkabler.

Har tenkt til å gjøre om litt i "kinorommet" mitt,- effekt forsterkerne mine skal fortsatt stå i front,- for og ungå lange høyttalerkabler,- men har lyst til og flytte "resten" av anlegget til en av side veggene.
    Noe som vil føre til at jeg må gå til innkjøp av 4 nye par balanserte signalkabler + en balansert subw kabel (9stk totalt),- på en lengde på ca 6-7meter.
    Når det gjelder subw. kabel i balansert utgave, bør jeg velge en som er beregnet til formålet,. eller er dette bare tull, vil en standard XLR signalkabel gjøre samme nytten?

Bruker i dag en blanding av Nordost Red Dawn XLR og Tara labs RSC Reference Generation 2 XLR som jeg er godt fornøyd med.
    Så et naturlig valg kunne vært å gå for disse igjen, men pga av pris vil dette være utelukket.
    Noen som har noen tips til gode og rimelige balanserte kabler i disse lengdene?

Har vel ikke bestemt meg helt for noen pris enda, men "pengepungen" er ganske tom om dagen,- så det beste hadde vært å komme under 5000,- vist det absolutt skulle være vært det kunne en vel kanskje ventet noe og strekt seg til 10000 (dette vil være maksimalt for alle kablene)

Har også lest noen innlegg når det gjelder lange høyttaler kabler, og der har det stått en del om at man bør velge kabler som er laget spesielt for lange strekk,- "et eller annet" med at kabelen bør ha lav kapasitans og heller høyere serieinduktans, når man skal ha lange strekk.
    (Dette er noe som er helt "gresk" for meg, bare for å ha det sagt)

Så det jeg lurer på er om det er noe lignede som er gjeldene når det gjelder signal kabler?

Hva er "AV folkets" mening når det gjelder lange signalkabler, kontra vanlig lengde (0,5-1m), vil det ha noen betydning på lyden?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvis du har vært i et lydstudio og/eller på en scene, ville du sett xlrkabler på kryss og tvers, i forskjellige lengder og av forskjellige utførelser. Så nei, kan ikke se at type xlr eller lengde av strekkene(<20m) skal ha noe å si for lydkvaliteten.

For høyttalerkabler er saken litt annerledes, søk på forumet her vil gi deg haugevis av treff. sikkert dette om balanserte signalkabler også

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Balansert?

Jeg handlet fra Redco Audio (Redco Audio) følgende produkt;

Neutrik NC3FXX-B
    Price : US$3.38 pr stk.

Neutrik NC3MXX-B
    Price : US$2.99 pr stk.

Mogami W2697 Miniature Balanced Cable
    Price : US$0.24 per feet

I tillegg en rull med forsølvet tinn og litt DIY jobb

siden jeg har plasert min AV8003 bak i rommet så valgte jeg denne løsningen siden det var mye enklere å strekke 5 tynne ledere (pluss en for å kontollere av og på) enn tykke kostbare høyttaler kabler. Jeg har dermed 4 stk til bak høyttallere og en til subben. I mitt oppsett så har jeg et ca. 15 meter strekk som jeg har skjult i noen hvite plast kanaler.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,240
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3x7m monster m550i mellom Halo C2 og Rotel, og er meget fornøyd med disse.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0