Tips til høyttaler kabler og signal kabler - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For de som ikke har lest det kan det jo være greit å lese hva Lyd og Bilde skriver om kabler: Verdt Ã¥ vite om lydkabler - Lyd og Bilde

Journalistene i Fidelity og vel også eninge om at kabler er noe man må ta hensyn til lydmessig. De eneste bladet jeg vet om som taler skeptikernes sak er vel Hjemmekino. Kanskje har det noe med at Fidelity fokusere på to kanals stereo mens i Hjemmekino er det flerkanal som er greia. Pussig egentlig at det siste bladet er det eneste jeg abonnerer på....

Ellers er det deilig å lese at folk ikke er så svar/hvitt i dikusjonene lenger. Da hjalp det kanskje å blåse ut her om dagen :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelnisse eller ei Zebulon så synes jeg at jeg er sånn ca. like objektiv som deg. Men, er jo ofte slik at mine synspunkter mtp kabler sammenfaller med andres erfaringer. Og da kan man heller ikke hevde at jeg er subjektiv eller villedende?

Om du ser det på din plikt å frelse fyren ifra oss kabelnisser, så tror jeg kanskje du har dratt det hele litt for langt. Audiofili er en lang vei mot det som fungerer for den enkelte og da finnes det ikke snarveier til den "ultimate lydsignaturen". Det finnes de som smekker sammen ett anlegg basert på anbefalinger, mens det er de som tar det lille skrittet ekstra med å teste ut anlegg med særpreg. Både med velykkede og mindre vellykkede resultater.
    Men, det har visse likhetstegn med F1: De som lykkes har ofte gjerne brukt en masse penger og tid, hatt flaks eller bare brukt sin kunnskap, common sense eller sitt nettverk av "med-audiofile" til å nå dit.

Jeg i mitt tilfelle er nær og kanskje nå dit en dag. Iallefall vet jeg at når jeg får Dynaco'en min i hus igjen, så vil jeg få en forsterker som om den ikke er bedre enn de fleste, så kan den måles opp mot det beste. Og kanskje en dag vil jeg ta ett skritt som fjerner den sjela anlegget har nå. Ikke lite sannsynlig at jeg da må bytte 3-4 ganger igjen for å finne sjela. Hvis jeg finner den igjen (etter å ha skaffa meg ett bra Cd-drivverk, en mere dugende pre og nyere dac) må lyden tunes. For min egen del måtte jeg sende en Black Magic-kabel "på døra" etter 2 uker fordi jeg opplevde den som for mørk i forhold til mine DIY-sølvkabler. At en kabel er dyr og velkonstruert er ikke alt..

Men, her har musikksmak mye å si: Hvis du lytter til rock, dance og generelt sett musikk med en masse makrodynamikk så vil det være ytterst små forskjeller, ja nesten udetektbare forskjeller. Men, hvis du hører på en masse musikk med mikrodynamikk, som jazz, visepop, klassisk bla. vil straks forskjellene komme mere frem. anslagene på instrumentene klarere, stemningen og rommet/studioet, etterklang osv.

For min del legger jeg denne debatten død... Iallefall inntil jeg hører mere om de Ecosse-kablene Promising

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Nei var helt greit det,gikk ganske så fort,fikk låne med alt av verktøy som jeg trengte til å fikse det så.
    Goodie

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kabelnisse eller ei Zebulon så synes jeg at jeg er sånn ca. like objektiv som deg. Men, er jo ofte slik at mine synspunkter mtp kabler sammenfaller med andres erfaringer. Og da kan man heller ikke hevde at jeg er subjektiv eller villedende?

Om du ser det på din plikt å frelse fyren ifra oss kabelnisser, så tror jeg kanskje du har dratt det hele litt for langt. Audiofili er en lang vei mot det som fungerer for den enkelte og da finnes det ikke snarveier til den "ultimate lydsignaturen". Det finnes de som smekker sammen ett anlegg basert på anbefalinger, mens det er de som tar det lille skrittet ekstra med å teste ut anlegg med særpreg. Både med velykkede og mindre vellykkede resultater.
    Men, det har visse likhetstegn med F1: De som lykkes har ofte gjerne brukt en masse penger og tid, hatt flaks eller bare brukt sin kunnskap, common sense eller sitt nettverk av "med-audiofile" til å nå dit.

Jeg i mitt tilfelle er nær og kanskje nå dit en dag. Iallefall vet jeg at når jeg får Dynaco'en min i hus igjen, så vil jeg få en forsterker som om den ikke er bedre enn de fleste, så kan den måles opp mot det beste. Og kanskje en dag vil jeg ta ett skritt som fjerner den sjela anlegget har nå. Ikke lite sannsynlig at jeg da må bytte 3-4 ganger igjen for å finne sjela. Hvis jeg finner den igjen (etter å ha skaffa meg ett bra Cd-drivverk, en mere dugende pre og nyere dac) må lyden tunes. For min egen del måtte jeg sende en Black Magic-kabel "på døra" etter 2 uker fordi jeg opplevde den som for mørk i forhold til mine DIY-sølvkabler. At en kabel er dyr og velkonstruert er ikke alt..

Men, her har musikksmak mye å si: Hvis du lytter til rock, dance og generelt sett musikk med en masse makrodynamikk så vil det være ytterst små forskjeller, ja nesten udetektbare forskjeller. Men, hvis du hører på en masse musikk med mikrodynamikk, som jazz, visepop, klassisk bla. vil straks forskjellene komme mere frem. anslagene på instrumentene klarere, stemningen og rommet/studioet, etterklang osv.

For min del legger jeg denne debatten død... Iallefall inntil jeg hører mere om de Ecosse-kablene Promising

Sånn da har jeg testet masse forskjellige kabler,og vil si de ecosse kablene var best av de jeg testet.Jeg spilte masse forskjellig musikk,som du sier merker jeg ikke kjempe stor forskjell når jeg spiller rock og den slags musikk men når jeg spilte litt klassisk og jazz så høres forskjellene bedre.Ecosse kabelen likte jeg veldig godt,de blir nok en god stund.Selge unna alle de andre kablene jeg har.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Sånn da har jeg testet masse forskjellige kabler,og vil si de ecosse kablene var best av de jeg testet.Jeg spilte masse forskjellig musikk,som du sier merker jeg ikke kjempe stor forskjell når jeg spiller rock og den slags musikk men når jeg spilte litt klassisk og jazz så høres forskjellene bedre.Ecosse kabelen likte jeg veldig godt,de blir nok en god stund.Selge unna alle de andre kablene jeg har.
    De ble tydeligvis ikke så lenge;-)

Noen grunn til at du selger de?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses
    De ble tydeligvis ikke så lenge;-)

Noen grunn til at du selger de?
    Nei bytte av høyttalere og plassering så da går de ut døra.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •