Tips til høyttaler kabler og signal kabler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Synes det er helt legitimt å lete etter noe annet enn Biltema-kabler, men er det noe galt med kvaliteten altså?
    Ja jeg vil tro det er forskjell på en kabel fra biltema og en kabel til flere hundre kr eller flere tusen kroner.Kan ikke akkurat si det oser kvalitet av kabler fra biltema.Nå er jeg langt fra ekspert da.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalkabler og høyttalerkabler finner du i alle kvaliteter og prisklasser. Pris og lyd er ikke alltid hånd i hånd.

Uansett vil du nok få best lyd med korte høyttalerkabler og noen gode signalkabler.

EDIT: Hva med å sende en PM til Snickers-is? Han har kanskje gode råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Signalkabler og høyttalerkabler finner du i alle kvaliteter og prisklasser. Pris og lyd er ikke alltid hånd i hånd.

Uansett vil du nok få best lyd med korte høyttalerkabler og noen gode signalkabler.

EDIT: Hva med å sende en PM til Snickers-is? Han har kanskje gode råd.
    Nei er vel kanskje ikke det.Er som sagt langt ifra noen ekspert.Har sendt han en mail nå får se hva det blir til.

Takk for hjelpen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Må du ikke gjøre dette til en kabeldebatt...
    Og heller ikke begynn å syte bare fordi han ikke vil følge ditt råd! Selv om du driver å skriker etter dokmentasjon så kan du heller ikke påtvinge folk ditt synspunkt. Det blir på grensen til overformynderi!
    Oi, det var da voldsomt. Hvor tar du det fra at jeg syter? Det er da virkelig du som syter her nå, hvis noen gjør det. Jeg sier hva jeg mener om kabler, det gjør du også, hva er forskjellen?

Jeg mener det blir feil å anbefale en dyr kabel når det ikke finnes bevis for at den er bedre, verre er det ikke. Det må alltid bli kabeldebatter av slike tråder, noe annet ville jo vært både rart og feil. Du nevner overformynderi, og det er vel nettopp det det hadde vært hvis bare kabelnissene skulle fått lov til å snakke om kabler i en slik tråd uten innblanding av skeptikere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble nye kabler idag.Valgte Ecosse MS2.3 Speaker Cable av tips fra en mannen som driver hifi butikk her i horten.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er de i pris. Har du noen link?

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Kjøp rimelige kabler på Biltema, du får akkurat den samme lyden som med de dyre kablene. Jeg har til gode å se dokumentasjon/tester som viser noe annet.
    Oppvigler! Brannstifter! Krigshisser! Hvor er PST?!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Till skeptikkere.

Kan ikke dere andbefale hvilke matriale og hvilke kvadrat det skal være på kablene han skal kjøpe da. For der er det målbare forskjeller som påvirker lyden.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, det var da voldsomt. Hvor tar du det fra at jeg syter? Det er da virkelig du som syter her nå, hvis noen gjør det. Jeg sier hva jeg mener om kabler, det gjør du også, hva er forskjellen?

Jeg mener det blir feil å anbefale en dyr kabel når det ikke finnes bevis for at den er bedre, verre er det ikke. Det må alltid bli kabeldebatter av slike tråder, noe annet ville jo vært både rart og feil. Du nevner overformynderi, og det er vel nettopp det det hadde vært hvis bare kabelnissene skulle fått lov til å snakke om kabler i en slik tråd uten innblanding av skeptikere.
    Det er helt greit at du anbefalte Biltema, men når trådstarter da takker for tipset og sier at det ikke er det han ser etter så la det være ved det. Å dra igang en diskusjon om dokumentasjon har ingenting med trådstarters spørsmål å gjøre, og det er mange andre tråder hvor du kan diskutere det.
    Etthvert spørsmål om kabler trenger ikke føre til at tråder skal skli ut i meningsløse krangler. Det har seg nå engang slik at mange av våre medlemmer har holdt på med anlegg lenge, og allerede har gjort seg opp en grunnleggene mening om disse tingene enten det er for eller mot dyre kabler.

Å anbefale en billig kabel fordi du mener den er best er selvfølgelig topp, men å bruke masse inlegg på å fortelle trådstarter hvor feil han tar fordi han ikke er enig med deg er ikke alltid ok. Det kan det argumenteres for i tråder som dette http://avforum.no/forum/kabler/79965...betydning.html
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Hvordan er de i pris. Har du noen link?
    Prisen var 580 kr pr meter.Hos han her i horten,,fikk noe rabatt av han.Ikke kjempe billig men ha anbefalte de,han brukte også disse selv på sine høyttalere.

Audio Aktøren heter butikken hans.
    eposten hans er terje@audioakt.no
    mobil:90762967

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ferdig terminert?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ferdig terminert?

Nei var ikke det.Måtte fikse det selv.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjedeligt da

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjedeligt da
    Nei var helt greit det,gikk ganske så fort,fikk låne med alt av verktøy som jeg trengte til å fikse det så.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey...
    Hvem var det egentlig som tok opp det som hadde med at "det er bedre enn det andre"?? Hvis du sjekker tråden, så vil du se at jeg ikke på noe tidspunkt mente at de nevnte kablene var bedre enn dine Biltema. Bedre ble det ikke da dere ble fornærmet da han sa at han ikke var interessert i å bruke 100kr på en kabel, når han allerede da hadde brukt 30K på en ht.

Synd å si det: men virker nesten som det dere driver med er "either you are with me or you are my enemy" metoder mot folk som gjerne vil bruke det lille ekstra. Rart mange kvier seg mot å skrive på slike tråder?

Bedre å la folk få erfaring selv enn at du/dere skal påtvinge deres syn? For alt man vet kan det være at deres erfaringer tilslutt sammenfaller med deres egne?|

Tilbake til temaet: Ecosse høres usedvanlig spennende, og vet at endel produsenter bruker merket i tillegg til at flere europeiske bransjeblader rangerer de høyt!
    Ville satt pris på din vurdering etterhvert

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey...
    Hvem var det egentlig som tok opp det som hadde med at "det er bedre enn det andre"?? Hvis du sjekker tråden, så vil du se at jeg ikke på noe tidspunkt mente at de nevnte kablene var bedre enn dine Biltema. Bedre ble det ikke da dere ble fornærmet da han sa at han ikke var interessert i å bruke 100kr på en kabel, når han allerede da hadde brukt 30K på en ht.

Synd å si det: men virker nesten som det dere driver med er "either you are with me or you are my enemy" metoder mot folk som gjerne vil bruke det lille ekstra. Rart mange kvier seg mot å skrive på slike tråder?

Bedre å la folk få erfaring selv enn at du/dere skal påtvinge deres syn? For alt man vet kan det være at deres erfaringer tilslutt sammenfaller med deres egne?|

Tilbake til temaet: Ecosse høres usedvanlig spennende, og vet at endel produsenter bruker merket i tillegg til at flere europeiske bransjeblader rangerer de høyt!
    Ville satt pris på din vurdering etterhvert

Den kommer nok imorgen,henter mono-blokkene på postkontoret imorgen,kommer til å teste forskjellige kabler jeg har liggende da for å se om jeg hører forskjell på de og så klart hvem jeg synes passer best til høyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo synd at du ser det på den måten. Men jeg har ihvertfall ikke den innstillingen, hvis det virker sånn. Jeg blir engasjert, det blir jeg, og jeg må jo si at jeg er litt fascinert av noen menneskers manglende vilje til å akseptere placebo uansett. Dere bruker jo også litt den metoden du snakker om føler jeg "either you are with me or you are my enemy". For noen har jo superører som kan høre alt mye bedre enn noe måleapparat, og vi skeptikere må ha ræva hørsel osv... så det der går begge veier.

Bedre å la folk få erfaring selv enn at du/dere skal påtvinge deres syn?
    Her skyter du deg selv i foten. Altså, hvis det dukker opp en ung person på forumet som ikke har hørt verken det ene eller det andre om kabler, og han spør om han får bedre lyd hvis han kjøper dyre kabler, og hans første møte blir med en gjeng kabelnisser som forteller at her er det stor forskjell, og at den svindyre kabelen her har mye luftigere diskant, og har mye stammere bass enn den billige kabelen, så har dere allerede der gitt alle dyre kabler et fortrinn.
    Nå blir det vanskelig å få denne personen ned på jorda igjen, for det er nesten garantert at neste gang han lytter til en dyrere kabel, så vil han tenke på det dere sa om den luftige diskanten og den stramme bassen, og da vil han ganske sikkert tro at han hører det også. Placebo i full sving!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Nei går ikke for noe biltema kabler,vil ha noe av kvalitet.Synes det blir litt feil med biltema kabler og høyttalere til 30000.
    Jeg har det 8) Riktignok kabler fra ChlasOlson (4m2), men er omtrent samme pris.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0