Splitte coax / Canal Digital kabelTV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Splitte coax / Canal Digital kabelTV

Hei, har akkurat fått installert kabelTV fra Canal Digital.
    Montøren la opp ett inntak i min stue. Nå har det seg sånn at jeg holder på å pusse opp og innrede to hybler, og kunne derfor tenke meg å få singalet ned dit.

Ifølge montøren sendte de også analoge signaler i kabelen, slik at man fikk noen kanaler selv om man ikke hadde digital boks.

Det ideelle hadde vært å fått splittet den kabelen som han har lagt nå ute på veggen og trekke ledninger til de tre enhetene. Vil da få en stjernelignende utforming på nettet.

Er dette mulig, og er det noen som vet hva slags koblingsboks jeg må bruke? Er dette noe de fører på Clas Ohlson, Biltema, eller greit kan kjøpes på nettet?

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom det er hybler, så bør disse i utgangspunktet regnes som egne husstander. Det kan bli problematisk for beboerne å tegne abonnementer på øvrige TV-kanaler (dekodede) eller eventuelt bredbånd, siden Canal Digital kun har registrert et betalende abonnement i din bolig.

Likevel så er det ikke noe problem å splitte signalene. Du bør vurdere å kjøpe en husforsterker med innebygget split (selges gjerne som 4-veis). Dermed sikrer du også at du ikke mister så veldig mye effekt bak spliten, spesielt om coax ledningen skal strekkes over litt lengre avstander.

Hvilken type eller hvor du bør kjøpe overlater jeg til andre forummedlemmer å svare på, men jeg tror sikkert at Clas Ohlson kan dekke behovet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uansett hvordan dette blir med canal digital og egne husstander er det uansett aktuelt, siden jeg benytter to av delene selv nå, og uansett vil splitte det opp. Slik at jeg kan ha flere tver tilkoblet. Kabellengde er vel en 5-10 meter etter splitten og fra nedtaket til splitten vil det vel være 10-12 meter.

Noen som har noen formening om jeg burde ha en forsterker på dette? Er som sagt interessert i hva slags utstyr jeg trenger.

Newcomer Baal-Zebub sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du skal bruke en del meter coax, så hadde jeg gått for en forsterker. Se på følgende forslag: Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Prisen er kun 298,- og det finnes sikkert dyrere alternativer, men jeg regner med at denne skal holde til ditt formål.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •