Har nettopp kjøpt en brukt plasma som skal inn på soverommet.. Nå har den ikke kommet inn dit ennå, for gamlefolket har den på prøve for å se om ikke de skal kvitte seg med sin kubikk-crt.. Nok om det.. Problemet ligger oppsettet deres er mildt sagt mye rot i kabelmessig, mye pga de SKAL ha sin vhs-spiller i drift for opptak

Så, for å kunne se på tv, så må følgende på:

- tv
- Paraboltuner
- vhs-spiller

I den senere tid så har de funnet ut at det jo ikke er vhsfilmer å få leid... hehe.. Så de har kjøpt seg en dvdspiller..

Nå etter jeg har satt opp plasmaen her mens de er på ferie, så var alt egentlig ukomplisert... Helt frem til at jeg skulle prøve å dra i gang en dvdfilm... Tv'n er koblet slik at parabolsignalet går via paraboltuneren, så til vhs'en og fra den til plasmaen. Inngangen som brukes på plasmaen er av2 ... Lyd kjøres via ett eldre hjemmekinoanlegg...

Jeg har sjekket bak i kabelkaoset, og funnet ut at dvd-spilleren er koblet med scart, og har også tidligere vært hooket opp til kubikktv'n via scart.. Har nå hooket da opp med scart fra dvd og da inn på av1-inngangen på plasmaen... Men ikke snakk om at det kommer noe bilde... Bare "No signal" kommer over skjermen... Lyden fra dvdfilmen som ruller og går, den kommer ut av anlegget... for det er koblet separat... Nå har jeg koblet og styrt på ei stund her, men ikke f om det kommer opp noe bilde på plasmaen fra dvd.. Anyone?

Har iallefall bestemt meg for at her skal det kobles om, vhs'en skal ut og det skal inn en veldig enkel dvdreceiver, gjerne med harddisk slik at det blir minimalt med koblinger...

Men, til det over... Noen som kan bistå i natten? Har ikke fått med manualen til plasmaen, og jeg får ikke mulighet til å f.eks dedikere av1-inngangen på plasmaen via menyen slik det er nå... grrrrrrrrrrrr..... Hva kan det være?

Bare en ting som trøster meg nå, og det er at det blir hdmi når den skal på soverommet mitt