Trenger råd om bilde/lyd-kabler til dusj

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om bilde/lyd-kabler til dusj

Eg skal snart til å montere steamdusjen min som har TV, radio og inngang for CD. I det tilfelle så lurer eg på kva type kabler eg skal trekke frem.
    -Tilkopling av cd skjer med 2stk RCAkontakter (hun)
    -Tven skal ha vanlig coax og for dvd e.l. skal den ha gul RCA og kun rød RCA for lyd.
    Eg har lagt opp veggboks bak dusjen der det ligger 16 og 20mm røyr, så eg må klare å få dei gjennom her. Derfor er ferdigterminerte kabler uaktuelt... Eg er elektrikker, så eg har tilgang til dei fleste kabler, sålenge eg finner ut kva eg skal bruke coaxen er grei, men kva er signalkabelen lagt av? Er det bare einleder med skjerm og så lodden den på ein RCA plugg?

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Vanlig 75ohm kabel på både bilde og lyd kabler. Digital coax er også det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt plugger i dag. Tenkte litt på å prøve med Cat6 kabel. Bruke eit par som leder og eit par som skjerm. Dvs. 2 plugger pr.kabel. Vil dette fungere? Siden det er ein dusj så er nok kvaliteten på lyd og bilde heller laber, så noke fantastisk kabel trenger eg ikkje. Får eg lyd og bilde uten forstyrrelser så er eg fornøyd

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse kablene skal egentlig ha en karakteristisk impedans på 75ohm, men jeg vet ikke hvor viktig det er på et kompositt signal. Analog lyd tror jeg vil fungere helt greit med cat6. Før du strekker kabler og monterer utstyret kan du jo teste med cat6 kabel og se om det fungerer tilfredstillende. Ble litt nysgjerrig nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •