Tips til høyttaler kabel og signal kabel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til høyttaler kabel og signal kabel!

Jeg er ute etter 2 nye kabler.

1. Høyttaler kabel
    Dette skal brukes fra Abrahamsen V 4.0 effektforsterker til Dali Mentor 6 høyttaler. Jeg ønsker en kabel som er lett i terminere, som ikke har store kobbertråder i midten (noe min nåværende Tara Labs Prism Nexa har), ser skikkelige ut og som selvfølgelig gir bra lyd. Jeg har ikke noe tro på at dyre høyttalerkabler gir så mye bedre lyd, men jeg er villig til å prøve hvis det absolutt er noe å hente på det.

2. Signal kabel
    Jeg ønsker en god signal kabel som skal brukes mellom en kommende Pioneer DV-LX50 dvd-spiller, som også skal fungere som cd-spiller (ja denne fungerer visst knallbra som cd-spiller), til reciever. Disse burde være av god kvalitet, gode plugger og gi god lyd, spesielt i diskant området. Jeg har mere tro på signalkabler så her er jeg villig til å høre på inntrykk.

Maks 1000 kr på begge, men helst rundt 500-700 kr.

Setter pris på hjelp! :-D

Vil ikke starte noe kabel diskusjon. Vil bare høre erfaringer og tips... vennligst respekter dette.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av rimilige kabler har jeg god erfaring med van den hul, har prøvd flere utgaver og de har overasket positivt, qed har også en del bra. men favoritten min er transparent audio, men det koster.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg er ute etter 2 nye kabler.

1. Høyttaler kabel
    Dette skal brukes fra Abrahamsen V 4.0 effektforsterker til Dali Mentor 6 høyttaler. Jeg ønsker en kabel som er lett i terminere, som ikke har store kobbertråder i midten (noe min nåværende Tara Labs Prism Nexa har), ser skikkelige ut og som selvfølgelig gir bra lyd. Jeg har ikke noe tro på at dyre høyttalerkabler gir så mye bedre lyd, men jeg er villig til å prøve hvis det absolutt er noe å hente på det.

2. Signal kabel
    Jeg ønsker en god signal kabel som skal brukes mellom en kommende Pioneer DV-LX50 dvd-spiller, som også skal fungere som cd-spiller (ja denne fungerer visst knallbra som cd-spiller), til reciever. Disse burde være av god kvalitet, gode plugger og gi god lyd, spesielt i diskant området. Jeg har mere tro på signalkabler så her er jeg villig til å høre på inntrykk.

Maks 1000 kr på begge, men helst rundt 500-700 kr.

Setter pris på hjelp! :-D

Vil ikke starte noe kabel diskusjon. Vil bare høre erfaringer og tips... vennligst respekter dette.
    Skal du kjøre både DVD og CD inngang på receiveren? Hvis ikke blir det en digital kabel. Kjøpte akkurat en analog Supra kabel hos HiFi Huset AS. Ligger på veil 5-600,- men tipper du får den for noe mindre der ute. De har også matchende høytalerkabler. Kan foreløpig dessverre ikke høste erfaring med kabelen, men tror den fungerer godt i forhold til prisklasse og segment.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra har veldig gode kabler til bra priser. Ta en titt på www.dynabel.no
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Skal du kjøre både DVD og CD inngang på receiveren? Hvis ikke blir det en digital kabel. Kjøpte akkurat en analog Supra kabel hos HiFi Huset AS. Ligger på veil 5-600,- men tipper du får den for noe mindre der ute. De har også matchende høytalerkabler. Kan foreløpig dessverre ikke høste erfaring med kabelen, men tror den fungerer godt i forhold til prisklasse og segment.
    Nei, er ikke dum heller. :-) Kjører CD analogt og DVD digitalt. Er kun ute etter analoge signalkabler til de gangene jeg putter en CD i dvd-spilleren....

grunnen til at jeg spør så enkelt er at jeg vil starte med blanke ark når det gjelder de 2 kabeltypene jeg er ute etter...jeg gir det en sjanse kan du si.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eagle MC100 er heller ikke dum. Denne selges hos Soundgarden

Supra frister det å prøve selv.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra og Van den hul er gode kabler, men Kimbers kan også være verdt å sjekke. Syntes det funka bra med "gamle" EC (som ikke er så ulik lydsignaturen til Abrahhamsen)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de burde jo være nogenlunde like, så Det høres jo veldig bra ut. Skal definitivt sjekke det ut.

Hvor får man tak i Kimber?

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak kabler er også verdt en lytt

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Nei de burde jo være nogenlunde like, så Det høres jo veldig bra ut. Skal definitivt sjekke det ut.

Hvor får man tak i Kimber?
    I Oslo: Norsk Audio Teknikk og Norsk Hi-fi center

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •