Én HDMI inn, to kilder

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Én HDMI inn, to kilder

Jeg har kun én HDMI på TV-en, og vil koble til PS3 og CD HD-PVR samtidig. Skal ikke ha ny TV akkurat nå.

Hva bør jeg gjøre: HDMI-switch eller kjøre en av dem via component? (er lite gira på en ny boks og fjernkontroll!)
    Er det best å kjøre HD-PVR over compontent i såfall? Tenker å bruke PS3 til BD-avspilling... lyden kan jeg evt ta utenom.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Jeg har kun én HDMI på TV-en, og vil koble til PS3 og CD HD-PVR samtidig. Skal ikke ha ny TV akkurat nå.

Hva bør jeg gjøre: HDMI-switch eller kjøre en av dem via component? (er lite gira på en ny boks og fjernkontroll!)
    Er det best å kjøre HD-PVR over compontent i såfall? Tenker å bruke PS3 til BD-avspilling... lyden kan jeg evt ta utenom.
    Jeg ville tatt PS3 over HDMI, ved BR avspilling så vil du nok få ett bedre bilde enn via component.
    Dessuten kan HD-PVR bare gi ut 1080i hvis jeg ikke husker helt feil, og dette skal være mulig å kjøre via component.

Ellers så må valget havne på en HDMI switch, eventuelt tenke på reciever om lysten på surround lyd skulle komme snikende.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En HDMI switch med fjernkontroll koster omtrent 1/4 del av det en OK receiver fra f.eks. Denon koster:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lo-fi oppsett, men ønsker mest mulig ut av det for minst mulig $ (sukk). Har et z-5500 surround 5.1 som jeg bruker både til film og PS3. Ikke mange muligheter for tilkoblinger der, kun s/pdif coax og optisk, fra henholdsvis HD-PVR og PS 3. Tv-en er en 3 år gammel Viewpia som kun klarer 1080i (vet ikke om det er bedre enn 720p på denne tv-en), som nok skal byttes ut snart. Har et B&W +NAD-anlegg ved siden av til musikk (12+ år gammelt). Har ikke mulighet til å ta sjumils-steg inn i Hi-Fidelity verdenen nå.

Så det står mellom Hdmi-switch eller component-kabler for å få kabalen til å gå opp akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eheitmann.no

Han leverer switcher fra 450,- og oppover, jeg tror at Eltek/Dynabel.no er forhandler av han, men er ikke sikker.
    Jeg bruker selv den billigste switchen, og den fungerer utmerket:-D

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cmoponent

Sitat Opprinnelig postet av ameiza
    Jeg har et lo-fi oppsett, men ønsker mest mulig ut av det for minst mulig $ (sukk). Har et z-5500 surround 5.1 som jeg bruker både til film og PS3. Ikke mange muligheter for tilkoblinger der, kun s/pdif coax og optisk, fra henholdsvis HD-PVR og PS 3. Tv-en er en 3 år gammel Viewpia som kun klarer 1080i (vet ikke om det er bedre enn 720p på denne tv-en), som nok skal byttes ut snart. Har et B&W +NAD-anlegg ved siden av til musikk (12+ år gammelt). Har ikke mulighet til å ta sjumils-steg inn i Hi-Fidelity verdenen nå.

Så det står mellom Hdmi-switch eller component-kabler for å få kabalen til å gå opp akkurat nå.
    jeg har tidligere kjørt HD-PVR via Component, funker bra det.
    HD-PVR sender ikke Dolby digital via HDMI, her må du bruke optisk på lyd, for å få det beste resultatet.

PS3 funker absolutt best via HDMI

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas Ohlson og elkjøp har billige løsninger der, jeg har selv vært på clas ohlson og kjøpt en hdmi switch som gir 4 inn og 2 ut, men finnes masse med flere inn og 1 ut om du bare trenger det..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte først component-kabler fra Clas, men syntes bildet fra HD-PVR-en var finere med HDMI, så jeg endte opp med å bytte kablene mot en switch (4-1 med remote).

Bildet med component gav sterkere farger (for sterke, og jeg gidder ikke å tune bildet hver gang jeg bytter mellom ps3/film og tv), samt at det var litt mindre skarpt. Med HDMI er bildet skarpere, men fargegjengivelsen er litt blassere. Endte likevel opp med digitalt bilde.

Lyden går digitalt til surroundsystemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •