TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 549
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Med det samme de tar med seg en test-kabel fra Clas Ohsson, så kune de godt ha testet veggfestet til 350,- mot de til 1500,- fra elektrokjedene....
    jeje, kjører veggfeste fra biltema og HDMI fra clas`ern. Den dagen det veggfestet faller ned er den dagen huset blir spist opp fra innsiden av skumle små dyr med apetitt for stendere og gipsplater...

I tillegg til at det er billig så bygger det mindre ut fra veggen enn "de skikkelige festene".

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er også bra å legge kabelen i en nord-sørlig retning. Helst med kilden i sør. Dette på grunn av jordens magnetfelt. For australiensere passer omvendt retning best.

Dette passer også brukbart med Feng Shui :-D
    Jeg har funnet ut av hos meg fungerer det best om kilden er plassert noe høyere enn TV'en da kabelen får et naturlig fall fra kilden. Det blir mindre motstand for signalet da den går med tyngdekraften istedet for at den jobber imot den som er vanlig.
    En annen fordel er at tv'en reagerer mye raskere når man f.eks skrur på en kilde. Det tar kortere tid før bilde kommer. Jo lengre kabelen er jo mer vil man selvfølgelig tjene på denne løsningen iforhold til den gamle.

Newcomer Krokanrull24 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det tar kortere tid før bilde kommer. Jo lengre kabelen er jo mer vil man selvfølgelig tjene på denne løsningen iforhold til den gamle.
    Det er derfor de slutta å lage de gamle telefonene med spiral-ledning!
    Lyden ble slengt rundt og rundt, den ble utydelig og brukte mye lengere tid å komme frem til personen i den andre enden! :-D

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært masse diskusjoner om diverse kabler , alle har sine meninger om det. Sånn er det å sånn kommer det å bli , jeg må si at jeg ser ikke forskjell men det gjør ikke noe. Jeg har e HDMI Monster M1000 kabel , den tror jeg det fleste vet ka den koster. For meg er det som Alufelger på er Bil framfor Stålfelger. Jeg har andre dyre kabler også ,men jeg som Nybegynner ser ikke forskjell .

Jeg skriver ikke for å starte e diskusjon. Kanskje det er bedre med dyre kabler , men kanskje det billige er bedre, hver sin smak .

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja her blir det servert my dritt!! Fikk ikke sett programmet, men er litt skremt over all "driten" som kommer i etterkant.. Om anlegget står i øst eller vest, driter jeg i. Hva teleselskapene serverer av linjer eller kabler de siste tretti år er heller ikke relevant.. Men for oss sneversynte avfile ferskinger, savner jeg litt seriøse svar med forklaringer, da det faktisk har betydning for min fremtidige kino....!!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Kan også anbefale veganerdiett, da kjøtt og andre dyreprodukter inneholder høyere andel av tungmetaller en frukt og grønt og kan genere magnetisk støy og stråling som vil interferere med de digitale signalene.

Noe jeg var kritisk til i dette opptaket var at det så tydelig kom frem at det meste av billedmaterialet i all hovedsak bestod av 0 og 1 i bolker, omtrent slik;

0000 00000 111 00000 11111 00000 1111.

Hvis en hadde benyttet materiale hvor 0'ene og 1'erne kom litt omhverandre slik;

10011 0100110 110010101 110011001

ville det også lett kunne skille gode digitalkabler fra de dårlige. Dette fordi i de dårligere kablene har 1'erne en lei tendens til å komme inn litt på skrå og dermed lett kunne kile seg fast og 0'ene vil stoppe opp. Når først 0'ene stopper har ikke 1'erne nubbsjangs til å ta seg frem og det hele kollapser. omtrent slik;

01110 1100100/

Et klassisk symptom på dette er når hdmi-kabelen har fått seg en utbuling, gjerne i nærheten av flatskjermen(som vi vel alle vet har sitt eget tunge magnetfelt)

Hehe..bor en liten otto i deg

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Hmm, ja her blir det servert my dritt!! Fikk ikke sett programmet, men er litt skremt over all "driten" som kommer i etterkant.. Om anlegget står i øst eller vest, driter jeg i. Hva teleselskapene serverer av linjer eller kabler de siste tretti år er heller ikke relevant.. Men for oss sneversynte avfile ferskinger, savner jeg litt seriøse svar med forklaringer, da det faktisk har betydning for min fremtidige kino....!!!
    Det er jo bare å plukke med seg de seriøse svarene, lygren som jo alltid holder en seriøs tone her inne og som sannsynligvis har holdt på med dette i mange år har jo oppsumert det ganske greit for noen poster tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Veldig mange som glemmer at de programmene er for folk flest. Og det bør de også være. Selv om DVD vs BD etter min mening har større forskjell enn jeg trodde, kjenner jeg folk som ikke skjønner poenget. Når det gjelder kabler og argumenter på lengde og hvor mange tilkoblinger de tåler, er jo heller ikke det relevant for folk.

Vi må jo forstå at det er en grunn til at folk f. eks. kjøper Ford, Opel og Toyota..
    En av mine svogere har koplet bilstereoen med med venstre høyttaler fremme og høyre bak i bilen. Så bruker han balansekontrollen for å regulere lydnivået fram/bak...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja jeg var en slags stand in... TV2 ønsket å få filme hjemme i et hus der man tydelig fikk se at det var et ellers normalt hjem, siden min kino ennå ikke er ferdig lånte jeg Hans Rune sin kino...

Ellers kan det nevnes at det var to meget hyggelige jenter fra TV2 som var å tok interjuet.. vi hadde en prat på ca. 1time inne i kinoen mens vi snuret film og spiste popcorn ... Så man kan si det er kraftig redigert....
    De kunne vel ikke tatt med alt dere holdt på med :-D :-D ? ...hilsen en som også har andre interesser enn kabel.....

Ellers hadde vi jo standard innslaget der, denne gang Elkjøp, "ordnet opp" og ga bort en PC. Tror ikke dette endrer noen ting og hva med alle data'ene som dama hadde på disken og hvor var backup'n hennes etc etc. Jeg blir bare helt matt av disse innslagene.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    De kunne vel ikke tatt med alt dere holdt på med :-D :-D ? ...hilsen en som også har andre interesser enn kabel.....

Ellers hadde vi jo standard innslaget der, denne gang Elkjøp, "ordnet opp" og ga bort en PC. Tror ikke dette endrer noen ting og hva med alle data'ene som dama hadde på disken og hvor var backup'n hennes etc etc. Jeg blir bare helt matt av disse innslagene.
    Haha hadde vel ikke passet seg på trykk her tenker jeg meg

Ang den harddisken, så vil jeg tro han it-vennen hennes sikkert får fiksa det ganske lett. Harddisken ble jo friskmeldt av dinside.no-teknikeren, så da skal det ikke være større prob enn å plugge den inn i data-en sammens med den nye og hente fram alt som ligger der

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic. Var det fler enn meg som dro på smilebåndet under testen av hjemmekinoanlegg, da de konkluderte med at Philipsn til 8999Kr var alt for dyr.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan se programmet i en link som unge RogerWaters har lagt ut i denne tråden - til glede for alle herinne:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post1027255

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Off topic. Var det fler enn meg som dro på smilebåndet under testen av hjemmekinoanlegg, da de konkluderte med at Philipsn til 8999Kr var alt for dyr.
    Det var vel vurdert utifra lydkvaliteten og surroundfølelsen i forhold til prisen..
    Et produkt er jo ikke "billig" hvis du får mindre enn du betaler for.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble vudert av en fra teknofil.no, et nettsted/magasin som også greide å stille med en mann som sa at HDMI kabler ble brukt for å koble til TV dekodere med HDMI kabel, og utelot glatt slike ting som spillkonsoller og blu-ray spillere ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg synes faktisk testen var relativt balansert, og ikke minst god underholdning... Han stakkaren fra Oslo HiFi Center får jo kjørt seg noe skikkelig da... Det fikk jo frem at kvaliteten over litt strekk varierer, samt også at holdbarheten kan variere, og da er jeg veldig fornøyd egentlig.

Poenget er jo HELT korrekt; på korte avstander er det SVÆRT lite å hente på en dyr kabel, og da er det veldig greit at myten avlives umiddelbart.

For øvrig hyggelig at Bjørn hos Teknofil.no benyttet seg av kompetansen her inne - TAKKER BJØRN - selv om Audio-Visuelt Forum virket VELDIG skikkelig da (og dermed gir det mer kred mht det generelle publikum, så fullt forståelig)...

Synes også dere tre herfra også gjorde en god jobb!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gjerne ha dokumentert av programlederen som påstår at de dyre kablene har lengre levetid enn de billige. Man kan ikke komme med en slik påstand uten dokumentasjon og ihvertfall ikke i et slikt program!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    1) Poenget er jo HELT korrekt; på korte avstander er det SVÆRT lite å hente på en dyr kabel, og da er det veldig greit at myten avlives umiddelbart.

2) Synes også dere tre herfra også gjorde en god jobb!
    1) INGENTING å hente, enkelt og greit
    2) jepp - all ære til at de ville bruke av sin fritid på dette!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er din dokumentasjon på det, asvaberg, har testet utallige kabler opp gjennom og min erfaring er at rimeligere kabler ødelegges kjappere, spesielt hvis du kobler mye fra og til, eller har de i litt "spenn" som ofte er tilfelle ved bruk mot projektorer... Så får du ta det for hva det er verdt...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...jeg er din dokumentasjon på det, asvaberg, har testet utallige kabler opp gjennom og min erfaring er at rimeligere kabler ødelegges kjappere, spesielt hvis du kobler mye fra og til, eller har de i litt "spenn" som ofte er tilfelle ved bruk mot projektorer... Så får du ta det for hva det er verdt...
    Javel - tror deg på ditt ord.

1 billigkabel = kr 169, levetid 2 år - sum kostnad etter 10 år = kr 845,-
    1 dyr kabel = kr 1695, levetid 10 år

Har jeg gått glipp av noe?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det var vel vurdert utifra lydkvaliteten og surroundfølelsen i forhold til prisen..
    Et produkt er jo ikke "billig" hvis du får mindre enn du betaler for.
    Nope. Ikke utifra det jeg kan tolke av denne dybdetesten her Test av heimekinoanlegg*|*TV 2 hjelper deg

Her er link til info om HDMI testen forresten Ikke verdt pengene*|*TV 2 Underholdning

Side 9 av 28 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •