TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 549
    Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    shit! da er mitt planlagte vest-øst vendte kinorom dømt til å mislykkes!
    Ikke nok med at det blir dyrt nok, så får jeg altså kompassproblemer på toppen av det hele!

nei da,, du vil få en klart bedre seprasjon av høyre og venstre lyd bilde med ha det øst - vest

troeen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørnulf
    Tror TV 2 HD går i reprise en eller annen gang i løpet av uka, husker bare ikke når. Sjekk det den som gidder.
    Går i reprise kl 13.10 på lørdag...

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordbø
    Går i reprise kl 13.10 på lørdag...

da er vi jo på messa i tr. heim

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helledussan... Hva i all verden var vitsen med å komme fram til at digitale signaler er like uansett hvilken kabel du bruker, så lenge signalet kommer fram? TV2 Hjelper deg burde heller brukt ressurser på å teste noe annet.

Når det er sagt, så er det faktisk slik at det er forskjell på HDMI kabler! De kan ha forskjellig båndbredde og variere i hvilken HDMI versjon de støtter.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan dem snart teste ut høytaler og signal kabler snart også, da kan vi få det bekreftet også. Han kølledaskern fra OHC bare forsvarer det å selge dyre varer. Godt det er noen som tar kabeltesten på alvor, godt å få frem fakta for å si det slik og da blir det lettere for alle å kjøpe det de ønsker. QED er i gang med å oppgradere sine kabler også, god nyhet for oss som liker det merket. Ellers står valget på VAN DEN HUL. Da er jeg spent på åssen de tester disse kablene på What hifi gitt, skikkelig morsom Hjelper deg i dag.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beiver
    Tror jaggu det var BEF
    [OT]
    Det var BEF tror jeg ja, men i hjemmekino nr 8 -2008 er kinoen presentert med "Hans Rune" som eier, på TV2 sier BEF "her er min kino"?
    Var du stand-in fordi huseier ikke ville på tv BEF?
    Dritfet kino uansett![/OT]

Resultatet på kabeltest forøvrig var vel som ventet.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom test, men det var en ting jeg stusset over. Han i fra Teknofil.no (tror det var der han var fra) snakket om HDMI og og overføring mellom tv og DVD/ tv og digitalbox, men ikke et ord nevnt om Blueray

Samt testen av hjemmekino anleggene var vel strengt tatt ikke noen test, den var dårligst, den var dårlig og den siste var best. Nesten ikke et ord om hva som var bra eller dårlig med disse anleggene bortsett fra pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frameless
    Helledussan... Hva i all verden var vitsen med å komme fram til at digitale signaler er like uansett hvilken kabel du bruker, så lenge signalet kommer fram? TV2 Hjelper deg burde heller brukt ressurser på å teste noe annet.

Når det er sagt, så er det faktisk slik at det er forskjell på HDMI kabler! De kan ha forskjellig båndbredde og variere i hvilken HDMI versjon de støtter.
    Det kan variere hvilken hdmi-versjon og båndbredde de er garantert til å støtte. Det er fortsatt samme antall ledere, samme kontaktformat og samme konfigurasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Bruker du medikamenter?
    Regna vel igrunn ikke med å få noen seriøse svar i akkurat denne tråden, men det var vel ikke sååå klønete skrevet da?!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    det var vel ikke sååå klønete skrevet da?!
    Jeg tror egentlig det.
    Mangler mye på at jeg er kvalifisert til å svare på tunge og filosofiske spørsmål rundt kabler , men jeg står fast på min tidligere uttalelse , du bør kanskje ta en ny test i morgen når tv'en har slutta å "se" stygt på deg hver gang du prøver å gå ut av rommet

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på trening, så jeg får se reprisen på lørdag. Pleier TV2 legge slike programmer ut på nettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Jeg var på trening, så jeg får se reprisen på lørdag. Pleier TV2 legges slike programmer ut på nettet?
    uvist , men det koster deg 35 nok for å ta en titt på Sumo , hvis du husker å avbestille umiddelbart that is.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    [OT]
    Det var BEF tror jeg ja, men i hjemmekino nr 8 -2008 er kinoen presentert med "Hans Rune" som eier, på TV2 sier BEF "her er min kino"?[/OT]
    BEF har vel flere en EN kino han kan kalle "sin" ;-)

---

Ellers takk for tipset om lørdags-reprise. DEN skal jeg i alle fall ikke gå glipp av.

Stor humor med "jeg så forskjell i går"

Jeg er forøvrig ikke i tvil om at han faktisk selv (trodde han) så forskjell hos seg selv. Ellers hadde han aldri blitt med på testen.

Først gjelder det å lure seg selv, deretter kan man lure kundene på en overbevisende måte.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]
    Det var BEF tror jeg ja, men i hjemmekino nr 8 -2008 er kinoen presentert med "Hans Rune" som eier, på TV2 sier BEF "her er min kino"?
    Var du stand-in fordi huseier ikke ville på tv BEF?
    Dritfet kino uansett![/OT]
    Ja jeg var en slags stand in... TV2 ønsket å få filme hjemme i et hus der man tydelig fikk se at det var et ellers normalt hjem, siden min kino ennå ikke er ferdig lånte jeg Hans Rune sin kino...

Ellers kan det nevnes at det var to meget hyggelige jenter fra TV2 som var å tok interjuet.. vi hadde en prat på ca. 1time inne i kinoen mens vi snuret film og spiste popcorn ... Så man kan si det er kraftig redigert....

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket akkurat med en produktutvikler jeg kjenner som jobber med noe HDMI greier og han var kanske klar på at det var store forskjeller på HDMI kabler og dette kunne enkelt påvises,men som han sa, på dagens forbruker nivå hadde det liten betydning,men lengde var avgjørende,han hadde en 400 siders rapport han kunne sende meg men jeg takket høflig nei :-D

Hans konklusjon : så lenge man hadde god kontakt på ett 1080P signal på moderat lengde vil det ikke være noen bildemessige forskjeller,legger du til lyd vil båndbredde bli større og det samme vil kravet til kabelen være, ganske logisk egentlig :-D

Newcomer Frameless sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det kan variere hvilken hdmi-versjon og båndbredde de er garantert til å støtte. Det er fortsatt samme antall ledere, samme kontaktformat og samme konfigurasjon.
    Du leste tydeligvis bare første avsnitt av innlegget mitt.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd vi ikke fikk se mer av Hans Rune's kino da, den ser meget bra ut. Synes også som andre her at "testen" av de andre anlegg var litt typisk tv2-aktig:
    "Denne var best, denne var det ikke"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd vi ikke fikk se mer av Hans Rune's kino da, den ser meget bra ut. Synes også som andre her at "testen" av de andre anlegg var litt typisk tv2-aktig:
    "Denne var best, denne var det ikke"
    Signed , men sånn er det vel.
    Vi tullinger som lever og ånder for sånt som dette hadde nok kjeda den gjennomsnittelige populasjonen i dagevis for ikke å si ukesvis hvis alt skulle analyseres til den minste detalj ved hver eneste test.
    Derav synes jeg vi skal respektere at Olaja Norskmann bruker sine hard opptjente ekstramidler på elektronikk som ikke er overrepresentert på dette fora , og gi kudos for at vi ikke blir et mainstream minirack samfunn igjen^^

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har muligheten til legge ut programmet på Youtube? får ikke med meg reprisen heller.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Protet
    Kan også anbefale veganerdiett, da kjøtt og andre dyreprodukter inneholder høyere andel av tungmetaller en frukt og grønt og kan genere magnetisk støy og stråling som vil interferere med de digitale signalene.

Noe jeg var kritisk til i dette opptaket var at det så tydelig kom frem at det meste av billedmaterialet i all hovedsak bestod av 0 og 1 i bolker, omtrent slik;

0000 00000 111 00000 11111 00000 1111.

Hvis en hadde benyttet materiale hvor 0'ene og 1'erne kom litt omhverandre slik;

10011 0100110 110010101 110011001

ville det også lett kunne skille gode digitalkabler fra de dårlige. Dette fordi i de dårligere kablene har 1'erne en lei tendens til å komme inn litt på skrå og dermed lett kunne kile seg fast og 0'ene vil stoppe opp. Når først 0'ene stopper har ikke 1'erne nubbsjangs til å ta seg frem og det hele kollapser. omtrent slik;

01110 1100100/

Et klassisk symptom på dette er når hdmi-kabelen har fått seg en utbuling, gjerne i nærheten av flatskjermen(som vi vel alle vet har sitt eget tunge magnetfelt)
    Hysterisk bra :

Side 8 av 28 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •