TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 549
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal ikke ta diskusjonen ang dette videre, da jeg ikke har noe annen erfaring enn det jeg har lest meg fram til her på forumet.

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg HAR PVR-dekoder. Det hjalp ikke i det hele tatt... :-)

Ser programmet på nytt med PVR fra CD. Stopp spol tilbake, stopp spol tilbake...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Reprise lørdag kl 13.10!
    Noe å vise live på Trondheim Hifi-messe i helga?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg HAR PVR-dekoder. Det hjalp ikke i det hele tatt... :-)
    Lørdag kl 13:10 går det i reprise.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå prøvd 3 HDMI-kabler mellom DVD-spiller og Samsung LE37A656; 1 meter fra Clas Ohlson til 129 kroner, 1 meter Argon fra Hifi-klubben til 298 og den som fulgte med Get HD PVR, 1,5 meter av ukjent merke. De 2 første gir mye hakking i bilde og lyd ved oppskalering til 720p eller 1080i, mens den fra Get gir helt fint bilde. Hva kan forskjellen være? De fra Clas og Hifiklubben takler ikke oppløsningen? Jeg har lest mange foruminnlegg fra folk som er fornøyd med kabelen fra Clas, så jeg vet ikke hva dette kan skyldes. Noen idéer? Ender nok med å kjøpe den fra Get løst på El-kjøp, med mindre den er svindyr.

-A

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael1
    Blir spennende .... Jeg er meget spent , sjøl har jeg e dyr HDMI kabel
    Da har jeg gode nyheter, du trenger ikke å bytte, de dyre va akkurat like goe som de billige

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Snev, ja. Enten er selgeren dumdristig eller så er det forskjell på (andre) kabler. Pick a choice...
    Ingen av delene. Det er rett og slett psykologisk. Hvis du sammenligner to kabler og du vet hvilken som er den dyreste, så vil lettere innbille deg at du ser forskjell. Det er hele poenget med en skikkelig blindtest, at du ikke skal vite hvilket bilde som burde være best.

Men, jeg er litt spent på den videosplitteren. Kan de garantere at det ikke er det minste billedtap når signalet går gjennom den?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy test.

Jeg kjøpte den billigste HDMI kablen jeg kunne finne. Fungerer meget bra!
    ...og så er den 15 meter også. hehe.
    Ingen problemer ved høy bitrate.
    1080p går uten problemer. :-)

Skal sies at jeg har lagt kablen opp i hjørnet og langs taket for å unngå strekk sammen med 230V anlegget for å minske muligheten for støy.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er også bra å legge kabelen i en nord-sørlig retning. Helst med kilden i sør. Dette på grunn av jordens magnetfelt. For australiensere passer omvendt retning best.

Dette passer også brukbart med Feng Shui :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er også bra å legge kabelen i en nord-sørlig retning. Helst med kilden i sør. Dette på grunn av jordens magnetfelt. For australiensere passer omvendt retning best.
    ÅÅ, det er nok derfor det funker så bra. Kabelen ligger faktisk i
    Nord-Sørlig retning. Godt jeg bor i Norge. hehe ;-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyre kabler varer lengst ja.
    Det er vel derfor min Supra til 998,- ramler fra hverandre etter under ett år

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Driver Soundgarden med innbrenning av HDMI kabler også?
    Hva med å røyke dem, med einerbusker fra øvre-indre-mellomliggende-øvre-oppigård, like rundt svingen der hvor den største pissepause-plassen på E6 ligger - skal visst gi en helt spesiell røyk av einer og urin som skaffer frem det ypperste i kablene......

edit; hva synes folket om den hjemmekino-testen i samme program - den fikk jeg med meg. Litt småtragisk at man velger å bare vise disse alt-i-ett anleggene med mere plastik enn lyd...

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan også anbefale veganerdiett, da kjøtt og andre dyreprodukter inneholder høyere andel av tungmetaller en frukt og grønt og kan genere magnetisk støy og stråling som vil interferere med de digitale signalene.

Noe jeg var kritisk til i dette opptaket var at det så tydelig kom frem at det meste av billedmaterialet i all hovedsak bestod av 0 og 1 i bolker, omtrent slik;

0000 00000 111 00000 11111 00000 1111.

Hvis en hadde benyttet materiale hvor 0'ene og 1'erne kom litt omhverandre slik;

10011 0100110 110010101 110011001

ville det også lett kunne skille gode digitalkabler fra de dårlige. Dette fordi i de dårligere kablene har 1'erne en lei tendens til å komme inn litt på skrå og dermed lett kunne kile seg fast og 0'ene vil stoppe opp. Når først 0'ene stopper har ikke 1'erne nubbsjangs til å ta seg frem og det hele kollapser. omtrent slik;

01110 1100100/

Et klassisk symptom på dette er når hdmi-kabelen har fått seg en utbuling, gjerne i nærheten av flatskjermen(som vi vel alle vet har sitt eget tunge magnetfelt)

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

shit! da er mitt planlagte vest-øst vendte kinorom dømt til å mislykkes!
    Ikke nok med at det blir dyrt nok, så får jeg altså kompassproblemer på toppen av det hele!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svidde av heftige 35 nok for å få bekrefta det jeg mistenkte på tv2 sum0.. (totalutgift ca 35x5-6-7 , da det tar noen måneder å finne ut hva de der småtrekka er på nettbanken...)
    Festlig test.
    Da slipper jeg å kaste de 2stk 1.5m bilt3ma kablene jeg shoppa på mandag å aldri nevne til noen at jeg hadde shoppa de
    Nesten litt synd at det ikke er stempla en heavy logo på de som alt annet verktøy de leverer , da hadde jeg vurdert å snu elektronikken 45 grader så jeg kunne briefe at jeg hadde peil på det der

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV
    Jeg har nå prøvd 3 HDMI-kabler mellom DVD-spiller og Samsung LE37A656; 1 meter fra Clas Ohlson til 129 kroner, 1 meter Argon fra Hifi-klubben til 298 og den som fulgte med Get HD PVR, 1,5 meter av ukjent merke. De 2 første gir mye hakking i bilde og lyd ved oppskalering til 720p eller 1080i, mens den fra Get gir helt fint bilde. Hva kan forskjellen være? De fra Clas og Hifiklubben takler ikke oppløsningen? Jeg har lest mange foruminnlegg fra folk som er fornøyd med kabelen fra Clas, så jeg vet ikke hva dette kan skyldes. Noen idéer? Ender nok med å kjøpe den fra Get løst på El-kjøp, med mindre den er svindyr.

-A
    Bruker du medikamenter?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Axl@AV

-A
    Høres ut som tilfeldig dårlig signal fra Get da du testet. Prøv igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Bruker du medikamenter?
    lol

Vent til tv-en står i ro ja...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ingen som kan få lagt ut snutten på youtube da? Var ute og sparklet mens herligheten pågikk...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...for øvrig er jo konklusjonen som ventet da, er jo BARE tull å begynne å snakke om forskjell i bildekvalitet hvis først overføringen skjer uten problemer... Igjen er poenget at en dyrere kabel KAN holde bedre, men en kan selvsagt ha flaks å få en rimelig kabel som holder... Viktigheten av en godt skjermet og terminert kabel tiltar også på lengder på 10m+, altså primært viktig for projektorfolket og de som ev. legger skjult kabling fra et "maskinrom".

Side 7 av 28 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •