TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 549
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Det finnes vel et utall hdmi tester rundt omkring på nettet. Tv2 Hjelper deg eller FBI er vel det/de minst kredible testerene av AV utstyr på kloden. Var jo ikke lenge siden FBI testet Bluray vs DVD og kom frem til konklusjonen at DVD var godt nok.. Vet ikke hvem de har med seg for å teste denne gangen, men somregel når det er AV tester så blir reportasjen tatt opp i en elkjøp butikk. nuff said.
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Vi som så på tv(pioneer 5090) visste ikke hvilke kabler som ble brukt til enhver tid, det var 2 tv'er koblet via en splitter fra sharp blu-ray spiller og alle kablene ble testet mot hverandre.

De hadde også fått hjelp av en "expert" til å teste lengre kabler med en signalgenerator, men det var før vi var der. Vi var 2 fra avforum og en fra hjemmekino forumet.

Jeg fikk også mail senere at de hadde invitert noen selgere for en blindtest også. Blir jo spennende å se hva selgerene sier om sine dyre kabler mot feks biltema.

Det går ann å stille mange spm til fremføringen av testen, men jeg syns den virket helt grei og poenget med den er jo å fortelle mannen i gata hvilke kabler han bør kjøpe. Den kunne vært gjort bedre, men den er god nok til å kunne representere noen reele resultater...
    Hadde du lest så hadde du funnet at det er faktisk respektable mennesker fra dette forumet og hjemmekino-forumet som var en del av "panelet".

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel et utall hdmi tester rundt omkring på nettet. Tv2 Hjelper deg eller FBI er vel det/de minst kredible testerene av AV utstyr på kloden. Var jo ikke lenge siden FBI testet Bluray vs DVD og kom frem til konklusjonen at DVD var godt nok.. Vet ikke hvem de har med seg for å teste denne gangen, men somregel når det er AV tester så blir reportasjen tatt opp i en elkjøp butikk. nuff said.
    De pleier jo å ha med seg gutta fra Lyd & Bilde noen ganger, men jeg har intrykk av at det overordnede kriteriet for om et elektronikkprodukt TV2 Hjelper Deg anser som testvinner går på brukervennlighet:-)

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT:
    Hehe, hvis hovedkriteriet er brukervennlighet er jeg litt spent på hvordan de måler dette på forskjellige HDMI kabler.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan jo for eksempel utstyre testpanelet med bind for øynene og deretter måle tiden det tar å få inn pluggen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gul-tusj
    Hadde du lest så hadde du funnet at det er faktisk respektable mennesker fra dette forumet og hjemmekino-forumet som var en del av "panelet".
    Jeg leste noe om det ja. Kan jo bli litt spennende å se da om TV2 Hjelper deg tør anbefale ola nordmann å bruker 1000,- og oppover pr kabel
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste noe om det ja. Kan jo bli litt spennende å se da om TV2 Hjelper deg tør anbefale ola nordmann å bruker 1000,- og oppover pr kabel
    Hva får deg til å tro at de skal anbefale de dyre kablene?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så en nevnte BluRay VS DVD, og jeg må si det at for FORBRUKERNE så er DVD mer enn bra nok.

Det er så mange som ikke klarer å skille mellom VANLIGE MANNEN I GATA og ENTUSIASTEN.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det i neste uke innslaget vises?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    så en nevnte BluRay VS DVD, og jeg må si det at for FORBRUKERNE så er DVD mer enn bra nok.

Det er så mange som ikke klarer å skille mellom VANLIGE MANNEN I GATA og ENTUSIASTEN.
    Veldig mange som glemmer at de programmene er for folk flest. Og det bør de også være. Selv om DVD vs BD etter min mening har større forskjell enn jeg trodde, kjenner jeg folk som ikke skjønner poenget. Når det gjelder kabler og argumenter på lengde og hvor mange tilkoblinger de tåler, er jo heller ikke det relevant for folk.

Vi må jo forstå at det er en grunn til at folk f. eks. kjøper Ford, Opel og Toyota..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til å kjøpe Toyota kan være at de stort sett topper det meste av feilfrihet over tid statistisk (Lexus topper listene, og er laget av Toyota). Men dette er en annen diskusjon.

Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    1. Hva skal folk flest med 10m HDMI?
    Helt enig med deg i at folk flest ikke bruker 10m HDMI kabler. Men det begynner etterhvert å bli ganske mange som benytter projektor og ønsker digitale signaler med HDMI. Disse trenger faktisk svært mange meter. Jeg for min del måtte kjøpe 10m for å dekke avstanden. Kunne nøyd meg med 8,5m men det er jo ikke akkurat standard vare..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen sine 10m HDMI koster 1100,- Jeg synes dette var et fornuftig prisnivå. Da utelukker man 'det verste', men selvsagt også 'det beste' uansett om det viser seg at det skulle være noen kvalitetsforskjeller. Den gyldne middelvei er nok en gang implementert ved en usikker faktor. Og det har jeg tro på!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Dreamscreen sine 10m HDMI koster 1100,- Jeg synes dette var et fornuftig prisnivå. Da utelukker man 'det verste', men selvsagt også 'det beste' uansett om det viser seg at det skulle være noen kvalitetsforskjeller. Den gyldne middelvei er nok en gang implementert ved en usikker faktor. Og det har jeg tro på!
    Helt enig. Jeg kjøpte Supra, som er litt dyrere enn de billigste, men fortsatt rimelige. Sikret meg liksom med en kvalitetsfølelse uten å ta bryet med noe testing. Dette var jo da bare 1- og 2-metere..

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var også grunnen til at jeg gikk for Kimber 8TC til frontene når jeg uansett måtte bytte ut mine Air 3 fra Tara Labs. Sistnevnte kostet meg 2000,- pr meter. 8TC havnet vel på 600-700 pr meter, som er mer enn nok når man trenger 18m kun til frontene.. Men her snakker vi lydsignaler (og av en eller annen grunn tror jeg det er viktigere med noe høyere kabelkvalitet til lyd enn på bildesiden..)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også denne oppfatningen, uten å kunne begrunne den. Blir spennende å se denne testen uansett.

18m? Har du effekten bak? Eller elsker kanalseparasjon i en imponerende stue ;-)

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Jeg vil helst ikke si noe om hva som er bra nok for andre folk, det får de avgjøre selv.
    Dessuten er vi jo FORBRUKERE alle sammen.
    Nei det er ikke mange som klarer det. Samtlige ”VANLIGE MANNEN I GATA” som har vært hjemme hos meg og sett Blu-ray på min LX5090 ble veldig ENTUSIASTISKE :-D

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel forskjell på teoretisk entusiasme og praktisk entusiasme hehe..

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jeg vil helst ikke si noe om hva som er bra nok for andre folk, det får de avgjøre selv.
    Dessuten er vi jo FORBRUKERE alle sammen.

Nei det er ikke mange som klarer det. Samtlige ”VANLIGE MANNEN I GATA” som har vært hjemme hos meg og sett Blu-ray på min LX5090 ble veldig ENTUSIASTISKE :-D
    Blir den "VANLIGE MANNEN I GATA" så entusiastiske etter besøket at de springer å kjøper tv til 25-30k + en Blu-ray til 3-7+ k?

De fleste "VANLIGE MANN I GATA" som jeg kjenner syns det er "fett" men ikke så "FETT" at de syns det er verd penga det koster? Da går de heller for DVD og en mest for pengene TV.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Blir den "VANLIGE MANNEN I GATA" så entusiastiske etter besøket at de springer å kjøper tv til 25-30k + en Blu-ray til 3-7+ k?

De fleste "VANLIGE MANN I GATA" som jeg kjenner syns det er "fett" men ikke så "FETT" at de syns det er verd penga det koster? Da går de heller for DVD og en mest for pengene TV.
    Kjenner noen "menn i gata" og noen av dem har løpt og kjøpt BD-spiller. Det idiotiske er jo at de blir pushet på utgåtte modeller hos kjedene (eks Samsung 1400 til 3500 i august). Veldig få vet at det er billigere. Dessuten har de fleste HD-ready skjerm nå. Ingen har vel nevnt TV til 25-30K?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH

Akkurat som jeg formulerte det. Det er forskjell på teoretisk og praktisk entusiasme (altså om man blir begeistret nok til å handle selv).

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kjenner noen "menn i gata" og noen av dem har løpt og kjøpt BD-spiller. Det idiotiske er jo at de blir pushet på utgåtte modeller hos kjedene (eks Samsung 1400 til 3500 i august). Veldig få vet at det er billigere. Dessuten har de fleste HD-ready skjerm nå. Ingen har vel nevnt TV til 25-30K?
    Mange har vel kjøpt seg en TV som er 'HD-ready' uten å ha gjort noe med signalkilden ennå. Når de får se hva det egentlig dreier seg om så løper nok noen å kjøper BD-spiller. PS3 koster ikke skjorta og gir barna (og far i huset) spillmulighet i tillegg. Genialt!

De som ikke har kjøpt seg HD-TV fra før kvier seg nok litt lenger selv om de har sett bluray hos kompisen..

Side 3 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •