TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 28 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 549
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det nesten samme hvilken HDMI kabel man bruker? Jeg har 2 HDMI kabler fra Elkjøp til 199,- pr stk, funker utmerket.

Også en liten test her:

http://www.cbc.ca/mrl3/8752/marketpl...g_the_deal.wmv

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Er det nesten samme hvilken HDMI kabel man bruker?
    Ja, så lenge de virker! :-D

Det er åpenbart litt forskjell på kvalitet for noen på forumet har hatt dårlig erfaring men noen kabler. Det gjelder både dyre og billige kabler. Mange har god erfaring med billige kabler. Det er to kilder til problemer: Dårlige kontakter og dårlige ledningsegenskaper. Det første kan påvirkes av for stiv kabel. Det andre er avhengig av lengden på kablen.

Hvis kablen først virker så virker den perfekt. Det finnes ikke kvalitetsgradering på digitale kabler. Så ikke kast bort penger på ståltråd!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva jeg skal tro om ener og nuller osv, den ene mener det og den andre det osv.

Jeg har SETT forskjell derfor er jeg litt skeptisk til gratis HDMI osv.

Jeg tester HDMI ledningene mot frontbildet på spillet PGR4.
    Når jeg fikk Xbox360 første gang så synes jeg nemlig at bildet ble noe forferdelig grått med den ledningen som fulgte med, fikk dårlig farge og kontrast.

Så prøvde jeg forskjellen på en Argon HDMI med filter, og det var stor forskjell ja.

Om det var Xbox ledningen som ikke fungerte det vet jeg ikke men forskjell var iallefall helt åpenbar.

Dette er vel som å banne i kjerka til alle 0011 folkene, men et eller annet må det vel være som får det til å se så forskjellig ut??

Edit. Gratisledningen var vist defekt....

Kvalitet på ledningen har noe å si, ledningen må jo virke..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tips til ny blindtest...

Det er utrolig hva folk vil betale for, haha. Strømkabler | Kabler | Soundgarden

Her trengs en ny blindtest. Kommer jo helt an på hva som er ført fram til stikkontakten, 50 år gammel kulokabel i den enden og nettledning til 20k i den andre er jo total overkill. Håper de som handler slikt ihvertfall kjøper seg en svær skilletrafo, den kan holde støy og andre nettproblemer unna. :-D

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jaun
    Det er utrolig hva folk vil betale for, haha. Strømkabler | Kabler | Soundgarden

Her trengs en ny blindtest. Kommer jo helt an på hva som er ført fram til stikkontakten, 50 år gammel kulokabel i den enden og nettledning til 20k i den andre er jo total overkill. Håper de som handler slikt ihvertfall kjøper seg en svær skilletrafo, den kan holde støy og andre nettproblemer unna. :-D
    sykt

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På grensen til latterlig synes jeg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøpe noen jeg. må ha til boremaskinen og varmepumpa. Må jo bli helt fantastisk!! :-D

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så dumt at man kan grine. Stygge var de også...

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er bra at det blir satt lys på situasjonen om digitale kabler , spesielt at det blir lagt frem for forbrukere flest - det er der det "syndes" mest - å utnytte uvitenheten til kunden synes jeg er direkte frekt , og gjør at jeg aldri aldri kommer til å stole på en selger.

Det syndes nøyaktig like mye på USB-fronten, da med usb-kabler som selges for hundredevis av kroner til printere/scannere osv , og koster sjelden mer en skarve 20 kroner å produsere og sende til Norge. Og det er GARANTERT mange andre produkter som er akkurat likedan på andre fronter. (Feks, biltema sin olje er den samme som statoil sin, bare 1/10 av prisen, osv osv osv)

Derimot, synes jeg kjeder som elkjøp , siba , expert , Lefdal osv er gøyale butikker å gå å svinse rundt i. Å kjempegreit å kunne få ta å se på varene før man kjøper de. Og at de skal ha fortjeneste på det de selger er da selvsagt - man leker da ikke butikk. Men å prakke på kundene med altslags pisspreik om dyre kabler og forsikringer man allerede har fra før, svekker jo bare kundens tillit enda mer når det for en vakker dag kommer frem i et eller annet forbrukerprogram at det bare er tull.. Slik som vi nå er vitne til.

Alt dette bunner jo ut i nettbutikkene som kan presse prisene til bunn-nivå, og fører til kjempe priskrig på produktene Noe som går ut over prisene i butikkene tilslutt. En plass må jo kjedene ta inn pengene. Jeg ønsker jo å kunne å kunne gå dit å se på de forskjellige tv'ene mot hverandre. Og jeg ønsker hjelp av en selger når jeg skal kjøpe ny vaskemaskin - et tema som ikke interesserer meg i det hele tatt. Og tross alt , det ganger de fleste at selgeren faktisk har en jobb i det lokale varehuset vil jeg tro. Så jeg ønsker ikke deres eksistens nedeom å hjem - snarere tvert i mot. Men jeg blir rasende forbanna på tanken av en en selger står å lyger meg opp i ansiktet og selger meg forsikringer og tilbehør som er totalt bortkastede penger! Da ser jeg heller at samtlige legger på en prosent eller tre på hovedproduktet og forteller meg hva jeg FAKTISK trenger. Ære være de selgerene som fortsatt gjør det..

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tak i klippet fra TV2 igjen , hvis noen er interessert, ligger på en server i lyse sitt nett. 230 mb, asf fil.

Takk til Roger Waters

TV2 Hjelper deg 23.10.08

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip
    Har fått tak i klippet fra TV2 igjen , hvis noen er interessert, ligger på en server i lyse sitt nett. 230 mb, asf fil.

Takk til Roger Waters

TV2 Hjelper deg 23.10.08
    Det var et morsomt klipp det beste var vel navnet på selgeren til oslo hifisenter: Jan Didrik, det bekrefter liksom Oslo hifisenter sin status som "vestkantsjappe"

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det var et morsomt klipp det beste var vel navnet på selgeren til oslo hifisenter: Jan Didrik, det bekrefter liksom Oslo hifisenter sin status som "vestkantsjappe"
    Hvordan kan det navnet assosieres med vestkant?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Den var vel litt undre beltespenna? Selv om jeg ser det morsomme i det....:roll:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute
    Hvordan kan det navnet assosieres med vestkant?
    Dobbelt navn, Preben, Didrik, hodetørkle, rosa Lacostegenser med kragen opp osv.
    Vestkantguttene og Jentene har en umisskjennelig stil, deres egen lille uniform slik at likesinnende skal kunne finne hverandre over et slag golf eller kjøre en tur i pappas Porsche...

Intermediate Mute sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    840
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at dobbeltnavn går oftere igjen på vestkanten og at det forekommer mer utradisjonelle navnevalg.

Vet du hvor Jan Didrik kommer fra? Kanskje han ikke er fra Oslo? Kanskje han er ansatt grunnet sin kompetanse, og ikke fordi han har dobbeltnavn og derfor passer inn i Vika-kvartalene.

Når det gjelder OHC mener jeg butikken ligger sentralt i Oslo, der målgruppen befinner seg.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OHC ligger rett ved siden av konserthuset, i Vika - definitivt vestkant.
    Var egentlig ikke interessert i en øst vs. vestkant debatt, jeg bare generaliserte litt rund vestkant imaget.
    Når det er sagt så tror jeg børsmeglerene hadde vært mere komfortable med å kjøpe sine Nordost HDMI kabler fra Didrik enn fra Mohammed...

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Coaslip

Takk til Roger Waters

TV2 Hjelper deg 23.10.08
    Det digger meg så mye at han driter seg ut der med den påstanden sin, tror egentlig ikke kabler har så mye for seg på 1meter. Du vil kanskje merke en liten forskjell på lengre, men dette er ikke mulig å se forskjell på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he morsomt klipp ! Ansiktet til Jan Didrik når han må svare er ubetalelig. Fyren er tydeligvis et offer for placebo påført av eget salgstalent.

Vet ikke hvor mange ganger jeg har argumentert mot kabelnisser som snakker om mer smell i fargene, bedre kontrast, etc. Det blir forhåpentligvis færre slike diskusjoner fremover

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De klippet bort der NRK eksperten sier at man kan se forskjell på lengder da...
    For det ble nemlig filmet...

Over 10 meter så ble det målt forskjell på linje med sammenskjøtingsproblematikken...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mute