TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 549
    Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte en 10M HDMI kabel sammen med min X10 fra Komplett; denne kabelen kostet 495 - hvor mye koster Biltema kabelen?

Min fungerer knirkefritt mellom både PS3 og HTPC (Acer ASPIRE L5100).

Husker for noen år siden da flere bransjeblader anbefalte vanlig 2,5mm PR som høyttalerlednigner - hvor ble dette feonomenet av hen? ;-)

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema Norge

Straks under 400.-

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Jeg kjøpte en 10M HDMI kabel sammen med min X10 fra Komplett; denne kabelen kostet 495 - hvor mye koster Biltema kabelen?

Min fungerer knirkefritt mellom både PS3 og HTPC (Acer ASPIRE L5100).

Husker for noen år siden da flere bransjeblader anbefalte vanlig 2,5mm PR som høyttalerlednigner - hvor ble dette feonomenet av hen? ;-)
    Jeg måtte prøve det, full av forventning husker jeg. Ingen endring, selvfølgelig. Bare en stivhet som nesten flytter høyttalerne ;-)

Har forresten jobbet med defence og space produkter. Og kost på kabler der er overraskende lave. Har ikke noe med lyd å gjøre, men likevel. Plugger, derimot..

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Denne Denon kabelen er vel ganske godt debatert her i forumet fra før, så den "leder" vel ikke debatten til så veldig mye konstruktivt og nytt.

Ellers er vi så heldige å leve i et fritt land der alle står fritt til å velge å kjøpe de kablene man måtte ønske, og få lov til å diskutere alt teknisk og erfaringsmessig rundt dette i forumet.

Det man ikke bør gjøre hvis man vil oppretholde en god tone i forumet, er å personalisere slike debatter.

Jeg er einig med deg , at folk må gjøre som det vil. Når jeg leser innslag om at folk er "dum og teit" og sitat "Den blir levert på døra av de folka i hvite dresser, de har sånne stramme skjorter med seg, sånne der du får ermene bak på ryggen, og så går det rett ut i bilen for videre transport til gud vet hva " så begynner jeg å lurer om vi ikke beveger oss ut å mobber andre fordi at noen her i Avforum har dyre kabler.

Den gode tonen og respekt er vel vekke ...

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Tror nok du har gått glipp av en og annen lydmessig aha oppleverse om du forsatt sitter med dine lampet ledninger :-D. Ikke det at jeg vil folk skal løpe ut og kjøpe det dyreste som finnes, det er mulig å lage mye bra selv og. Det er samspillet mellom forsterker og høytaler du "tuner" for å si det slik.

Men nå var det vel HDMI vi diskuterte.
    Jeg hadde en HIFI-hysterisk periode så jeg har vært igjennom noen doser med "seriøs" lytting. Nå er jeg endelig i stand til å lytte til musikk igjen og ikke bare til den tekniske gjennomføringen. Jeg er enig i at man hører godt forskjell på CD-spillere (DAC men neppe drev), forsterkere og høytalere. I tillegg er det selvfølgelig store forskjeller på skjermer og prosjektorer.

Men, min påstand er at forskjellene utgjøres av elektronikken og at kablene utgjør en irrelevant forskjell så lenge de virker (les: normale overføringsegenskaper). Så putt penger i elektronikk, design og plater.

Lyd og bilde er massering av sansene og følelsene. Mange kan derfor få en ekstaordinær opplevelse fra en lusen MP3-spiller, mens andre kun får de store opplevelsene med "tyngre" utstyr og rådyre komponenter.

Når det gjelder HDMI kabler er de nok en viktig komponent i et moderne hjemmekinoannlegg men definitivt ikke et sted det bør investeres tungt hvis man har restriksjoner på finansene.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har linken til denne episoden? Om jeg ikke husker feil, så var det en bruker som hadde lastet den opp på et nettsted.

Newcomer MJV sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min teori med HDMI kabel er att får du bilde i den oppløsningen du skal ha er kabelen mer en bra nok samme om det er 720 eller 1080p, og da får du ikke bedre bilde av å kjøpe en som koster 1000kr mer så lenge du har et bilde på skjermen! Når det gjelder overføring av digitale signaler har man jo visse støy verdier målt i dB osv å forholde seg til samme hvilken frekvens det er snakk om, Så det vill jo si att jo lenger kabelen er desto mere støy og derfor større sjangs for att signalet "kuttes" ut. Samme er det med båndbredden, jo mere du belaster kabelen med desto mere støy får du, og det er nok kansje derfor man opplever att man ikke kan kjøre 1080p på mange billige kabler på 10-15m og oppover da det rett og slett blir for mye støy til att kabelen klarer og holde signalet oppe før det detter ut. Dette er jo enkel kabel-tv teori

Så kjøp heller en kabel som passer til dit behov når det gjelder utseende, lengde osv, og ikke kjøp en alt for dyr en for att du tror du får bedre bilde av det! Det er nå mitt tips

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Orket ikke å lese hele tråden, men kan den konkluderes med at det ikke er nevneverdig forskjell på en 1meters kabel til 100kr og en til 600? Noen som har en anbefaling å komme med?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swome
    Orket ikke å lese hele tråden, men kan den konkluderes med at det ikke er nevneverdig forskjell på en 1meters kabel til 100kr og en til 600? Noen som har en anbefaling å komme med?
    Jeg synes Supra er tillitsvekkende. Ser bra og solide ut og er ikke dyre i korte lengder. De har dem bl. a. på cdon.no

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MJV

Fônka bra her i gård... Biltema til innbruddspris! :-D
    Denne har jeg også akkurat kjøpt - fungerer perfekt :-D

I tillegg så har jeg bestilt en 3-pack med 1m hdmi kabler med gullbelagte kontakter fra ebay - kostnad inkl porto: kr 122,- .

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer neo8 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg 3 stk slike for og bare teste! Ser jo grise fete ut da Og så til den prisen!

DealExtreme: $9.49 High Quality Shielded HDMI-HDMI Multimedia AV Cable (1.8-Meter)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neo8
    Bestilte meg 3 stk slike for og bare teste! Ser jo grise fete ut da Og så til den prisen!

DealExtreme: $9.49 High Quality Shielded HDMI-HDMI Multimedia AV Cable (1.8-Meter)
    De så jo fine ut :-D også prisen da!

Jeg har også kjøpte Biltema hdmi switch som uten problemer tar 1080p - selv om det kun står 720p på den.

Men det er ikke noen switch - heller en splitter - for jeg kunne kjøre bilde på både tv og projektor samtidig. Den var selvsagt rimelig, rundt kr 100,-

Billig er moro :-D

Morsomt da å gå og se på Lefdal og se at de selger 2m noname hdmi kabler uten gullbelagte kontakter til kr 250,- Avansen er nok ikke liten :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har også kjøpte Biltema hdmi switch som uten problemer tar 1080p - selv om det kun står 720p på den.

Men det er ikke noen switch - heller en splitter - for jeg kunne kjøre bilde på både tv og projektor samtidig. Den var selvsagt rimelig, rundt kr 100,-
    Har du nummeret på denne?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV2 skulle prøvd mine XLO HT Pro HDMI kabler til 1500,-/m
    XLO Product Specifications
    Da hadde de helt garantert sett forskjell Oh! well, de ser ihvertfall stilige ut

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har du nummeret på denne?
    Biltema Norge

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Thx :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en 1m kabel fra monster(600kr), en 1m fra nordfrost(1000kr) og en 2m fra ukjent(200kr). Umulig å se forskjell på disse. Den dyreste, har en slags kabelstrømpe utenpå og er nærmest umulig å bruke i feks kabelist, snakk om bortkasta penger. Da jeg kjøpte den påstod selgeren at man måtte ha to kabler i sammeprisklasse for å få best bilde( Bruker 2 hdmi kabler på oppsettet mitt). Dum som jeg var, gikk jeg for en svindyr en, men men, spist er spist.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok forksjell på kablene. Men om det er synbart er noe annet.

Men jeg kjøpte en ganske god hdmi splitter engang, kjøpte hdmi kabler til rundt 150 spenn og fikk ikke 1080i/p den talket den ikke. Så jeg gikk tilbake til butikk for å klage på den.

Men det viste seg at den kablen jeg hadde ikke klarte(av en eller annen grund)og overføre 1080 bare 720. Så testet vi i butikk med en supra kabel på BD spiller og da gikk det knirkefritt, byttet tilbake til til min eller noen av butikkens billig kabler gikk det ikke.

Så noe forskjell er det, men som sagtk er det ikke synbart. Ihvert fall ikke for meg

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JeyJey
    Det er nok forksjell på kablene. Men om det er synbart er noe annet.

Men jeg kjøpte en ganske god hdmi splitter engang, kjøpte hdmi kabler til rundt 150 spenn og fikk ikke 1080i/p den talket den ikke. Så jeg gikk tilbake til butikk for å klage på den.

Men det viste seg at den kablen jeg hadde ikke klarte(av en eller annen grund)og overføre 1080 bare 720. Så testet vi i butikk med en supra kabel på BD spiller og da gikk det knirkefritt, byttet tilbake til til min eller noen av butikkens billig kabler gikk det ikke.

Så noe forskjell er det, men som sagtk er det ikke synbart. Ihvert fall ikke for meg
    Hvis det virker med én kabel og ikke med en annen, vil jeg i høyeste grad si det er synbare forskjeller...

Side 26 av 28 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •