TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 549
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1 meter HDMI selges på OBS Løren til 99kr.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Det er ikke meningen å bli voldelig, men jeg kan ikke unngå tanken om å surre han fast til en romferge med sånne retningsbestemte ethernet-ledninger fra klubben.
    hehe, ser det for meg!

Newcomer petterab sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EldarH
    Jeg lurer veldig på hva denne kabelen koster å lage jeg.
    Bruker de egen kabel eller er det bare en vanlig kabel som koster ingenting og har fått en pyntestrømpe...

Eller er det butikken som tar så enorm fortjeneste?
    Begge selvfølgelig. Rein humbug. Eller sagt på en annen måte: Ekstremt lettjente penger. (Lite service på kabler ).

Er det noen kabelfetisjister som noen gang har reflektert over hvordan kabling ser ut inni apparater? Den er temmelig banal å se til hvis man gidder å skru topplokket av en forsterker. Er det da vært å bla opp ørten laken for 1 meter når det finnes metervis med standard isolert kobbertråd inni boksene?:?

Finnes det studioteknikere som kjøper signalkabel til ørten-tusen hjemme? I studio er det titalls meter med signalkabler og de koster neppe skjorta. Der er man nok mest opptatt av om det er god kontakt.

Dyre kabler blir som å bytte ut ett uvesentlig tannhjul i girkassa på en Golf med et nytt laget i ultra-hyper-super-fancy titanlegering og så forvente at kjerra blir sportsbil.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    hehe... Ja, det ser ut som dette er et latterlig forsøk på god gammeldags damage control. Ser de fortsatt selger Denon Link kabel til 4 laken:-)
    En slik kabel har jeg lyst på som netverkskabel.
    Jeg synes ikke det er Denon som er problemet her, men den ekstreme prisen til klubben.

Lurer på om den gir meg raskere nett hastighet?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petterab
    Begge selvfølgelig. Rein humbug. Eller sagt på en annen måte: Ekstremt lettjente penger. (Lite service på kabler ).

Er det noen kabelfetisjister som noen gang har reflektert over hvordan kabling ser ut inni apparater? Den er temmelig banal å se til hvis man gidder å skru topplokket av en forsterker. Er det da vært å bla opp ørten laken for 1 meter når det finnes metervis med standard isolert kobbertråd inni boksene?:?

Finnes det studioteknikere som kjøper signalkabel til ørten-tusen hjemme? I studio er det titalls meter med signalkabler og de koster neppe skjorta. Der er man nok mest opptatt av om det er god kontakt.

Dyre kabler blir som å bytte ut ett uvesentlig tannhjul i girkassa på en Golf med et nytt laget i ultra-hyper-super-fancy titanlegering og så forvente at kjerra blir sportsbil.
    Husk også at det somregel er endel lenger avstander på høyttalerkabler enn intern kabling i en forsterker da.

Og det er vel ikke akkurat aktuelt med Nordost Valhalla på en Kenwood-forsterker til 1200 kr. Må jo "stå i stil". Men hvis du har lyst til å kjøre biltema 4mm2 på Bowers&Wilkins Nautilus, og f.eks Electrocompaniet-elektronikk, så værsågod (Og det er ingen uvesentlige drev i ei girkasse, det skal jeg love deg )

Nå var det vel strengt tatt digitale overføringer vi snakket om også.
    Og da er det vel som nevnt sikkert 293 ganger før i denne tråden, AVSTANDEN som knekker signalet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Må jo "stå i stil". Men hvis du har lyst til å kjøre biltema 4mm2 på Bowers&Wilkins Nautilus, og f.eks Electrocompaniet-elektronikk, så værsågod
    Takk for det, funker fint som snus :-D

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The VAHALLA power cable has a very high propagation speed. Unlike conventional power cables which have propagation speeds of less than 50% the speed of light, VALHALLA Reference power cord has a speed of 90 % the speed of light.
    La oss si at en sånn strømkablen er 1 meter lang og lysets hastighet er ca 300 000km/s eller 300 000 000 meter per sekund

Så skal nordost ha oss til å tru at noen kan høre forskjell på om elektronen går gjennom kabelen på 1/270 000 000 sekund eller 1/150 000 000 sekund !! Wow! kjappe ører må noen ha!

Newcomer alfalfa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt uenig, vist man tenker signalveien da så:

Den gode kablen: Kilde 100% (0 tap) - Dårlig kabel og gjennom splitter, 90% av orginal (10% tap) - God kabel til TV, 90% av orginal (0 tap).

Den dårlige kabelen: Kilde 100% (0 tap) - Dårlig kabel og gjennom splitter, 90% av orginal (10% tap) - Dårlig kabel til TV, 81% av orginal (igjen 10% tap).

Ergo skulle den ene tven vise 90% av kilden av og den andre 81% av kilden og man skulle sett forskjell på tvene

Jeg er enig med deg at TVen men en dårlig og en god kabel ikke får vist seg fra sin beste side.. Siden den maks kan vise 90% av kilden. MEN den vil uansett være 10% bedre enn tven med bare dårlige kabler. Og man skulle sett forskjell.
    Edit: DIV
    Vist 2 stk 90% kabler blir ca 80% er signalet da borte vist vi kobler sammen 10 stk av disse ?
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Vist 2 stk 90% kabler blir ca 80% er signalet da borte vist vi kobler sammen 10 stk av disse ?
    Hvis du lurer på det der, så begynn å bruk hodet...så skjønner du svaret selv
    Dette var ment som en illustrasjon på at signalet ville bli enda dårligere med en dårlig overføring fra switch til tv med en "dårlig kabel" kontra en "bra kabel"..

Denne testen er gjort på en riktig måte..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvis du lurer på det der, så begynn å bruk hodet...så skjønner du svaret selv
    Dette var ment som en illustrasjon på at signalet ville bli enda dårligere med en dårlig overføring fra switch til tv med en "dårlig kabel" kontra en "bra kabel"..

Denne testen er gjort på en riktig måte..
    Jeg lurer ikke på dette og mener att har du en kabel som er bedre enn de testede kablerut fra dvd så er testen relevant. Er den dårligste kabelen brukt ut fra dvd spiller så er jeg redd for att den setter grensen for hvor bra bildet blir.
    Meridian 861.v8. Meridian 621. Aerial Lr 5. Cc 5. Meridian Md 600. Chord spm 12000. Chord Mezzo 140. Pioneer bdp 91. Jl Gotham. Paradigm Sub2.Theta compli blue 3D. Teac P 70. Oppo 83. Meridian M33 x 4. PS3. X-Box. JVC 750. Pioneer 508. PS Audio P10.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså.

La oss ta påstanden om at kabelen fra spiller til splitter kunne vært "dårlig" for god fisk. Gir ikke det fremdeles samme utgangspunkt for begge kablene ut fra splitteren?

I tillegg: Bildet som ble vist på skjermen, var ifølge testpanelet (som inkluderte en kabeltroende selger) perfekt. Med andre ord; ingen synlig forvrengning. Ikke bra nok, det?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ett oppsett på messa i Trondheim med nevnte kabler hvor man tok signal fra 4 kilder inn til en 4 x 4 switch og kjørte ett 1080P signal fra en av kildene til 4 identiske skjermer med forskjellige kabler (lengde type osv).
    Personelig så jeg ikke noen forskjell,var det noen andre der som så det ? og la dere merke til noen forskjell ?

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alfalfa
    Jeg tror ikke signalet synker med 10% pr kabel, men det var det som ble lagt fram som et eksempel av neon andre. Og defor brukte jeg det.

Og når det da synker fra 100 til 90 vil det jo synke fra 90 til 81 og fra 81 til 72.9 og fra 72,9 til 65,61 og fra 65,61 til 59,049 osv

SÅ siden du lurer, og man skal gå ut fra at man mister 10% av signalet pr kabel, og 2 kabler blir 81 blir det etter 10 kabler i underkant av 35% av signalet igjen.

Hvor fikk du 0 fra?

Og dette er nok veldig langt fra virkeligheten....

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    1 meter HDMI selges på OBS Løren til 99kr.
    Da må jeg ta meg en tur Håper det er over hele landet..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SÅ siden du lurer, og man skal gå ut fra at man mister 10% av signalet pr kabel, og 2 kabler blir 81 blir det etter 10 kabler i underkant av 35% av signalet igjen.

Hvor fikk du 0 fra?

Prosent regning kan du!

Ellers så bifaller jeg siste setning for 35% av en bitstrøm blir det hverken lyd eller bilde av :-D

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Prosent regning kan du!

Ellers så bifaller jeg siste setning for 35% av en bitstrøm blir det hverken lyd eller bilde av :-D
    Jeg regna med det :-)
    Men jeg tror nok ikke man taper noe 10% pr kabel uansett, jeg tror egentlig ikke du taper noe av betydning...
    Vertfall ikke på 1 meter..

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro debatt det her.

Skulle tro med snakka om strømkablar og lysstyrke når visse folk snakker om digital overføring. Bare glem dette med 80 eller 90 % overføring. Det er ikke sånn at bildet blir litt daff eller fargelaust hvis den digitale kabelen kun klarer 80 til 90 % av signalet. Nei, der blir meget tydelige forstyrrelser, hvis der da blir bilde i det hele tatt. Bare prøv selv og spleise sammen flere og flere HDMI/DVI kabler, så får dere se.

Ganske åpenbart blir det da, du har perfekt bilde helt til strekk og ”crossovers” blir for mye, da ser du forstyrrelser som er helt åpenbare.

Sannsynligvis går det fint med et par stykker, så forsvinner bildet helt :-D

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regna med det :-)
    Men jeg tror nok ikke man taper noe 10% pr kabel uansett, jeg tror egentlig ikke du taper noe av betydning...
    Vertfall ikke på 1 meter..
    Åssen ser et 1 Mb bilde ut etter at du tar vekk 10 % av alle bytes and bits? Blir det bare litt mørkere farger, eller blir der klare mangler i bildet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke signalet synker med 10% pr kabel, men det var det som ble lagt fram som et eksempel av neon andre. Og defor brukte jeg det.

Og når det da synker fra 100 til 90 vil det jo synke fra 90 til 81 og fra 81 til 72.9 og fra 72,9 til 65,61 og fra 65,61 til 59,049 osv

Hvor fikk du 0 fra?

De var ikke noen eksakt utregning fra min side. Prøvde bare og si att jeg ikke støtter den teorien. I min teori så vil en dårlig kabel ut fra dvd sette standard for hvor bra signalet inn på sjerm blir. En god kabel i slutten vil ikke rette opp feilen som den første kabelen gjør. Dette gjelder selfølgelig bare vist de er forsjell på kabler.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det heller ingen som har påstått.

Side 22 av 28 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •