TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 549
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Kabelstrekk må sammenlignes med rekkevidde, ikke med kjøreegenskaper. .
    Ok så du ville heller velge en billig koreans bil som bruker mindre drivstoff pr km og har en større tank, enn f.eks en hissig Italiener (som vel var utgangspunktet for denne litt rare bilanalogien tidligere i tråden)??
    Tror jeg missforstod noe her...

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg er enig i det øvrige du skriver, til en viss grad. Jeg viker allikevel ikke en tomme fra det jeg skrev ovenfor. Det er bare tull å kjøpe en dyr kabel i den tro at bildet blir bedre, dersom en mye billigere kabel overfører et fullverdig bilde uten dropouts. Jeg har kun billige kabler, fra Blu-ray, HD DVD, DVD og HTPC, til tv og projektor. Jeg ser virkelig ikke hvorfor jeg skal bytte til dyrere kabler.
    Er også 100% enig i at det å kjøpe en dyrere kabel er tull, dersom man ikke får noen possitiv effekt av dette. Hva den possitive effekten er, får vel hver og en ta opp med seg selv, men for meg er det bildet og lyd egenskapene, samt en stabil problemfri drift av systemet jeg hovedsakelig er ute etter.

Bruker selv kun billige 1m HDMI kabler mellom kilde spillerne og en 3 portes HDMI switch. Ut på den andre siden av switchen har jeg en 10m HDMI kabel til projektoren. Denne 10m kabelen måtte jeg teste med en del forskjellige HDMI kabler før jeg fant en som fikk bildet ordentlig frem. Endte opp med den flate DreamScreen kabelen som selges på AVshop, etter å blandt annet å ha testet de "billige" 10m fra biltema og Clasohlsson..

Mistenkte en stund også at switchen og de billige kablene kunne være problemet når bildet ikke kom frem med de forskjellige 10m kablene, og testet derfor også disse direkte på kildespiller og projektor uten at det ble noe bilde før Dreamscreen kabelen ble testet..
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hvem av luftrenserne er best Monster eller Biltema....
    Når man er i mål med det kan man jo ta tak i grammatikk.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hva synes dere om "Hi-Fi Klubbens" mening om testen?

SE: Nyheter fra Hi-Fi Klubben: TV2 Hjelper Deg tester HDMI-kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Når man er i mål med det kan man jo ta tak i grammatikk.
    Snat nok :-D

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ...
    Bilanalogien min trenger starthjelp på akkurat det punktet. Ellers er den veldig pålitelig, synes jeg. Den fikk bare enere og nuller på siste kontroll.

Det er underlig at timeteren fra Clas Ohlson ikke fungerer. Jeg bruker den mellom DreamScreen 4x2 og BenQ PE8720, med perfekt resultat uansett signalkilde, og samme om den koples direkte eller via switch.
    Broren min, derimot, fikk forstyrrelser og signalbrudd til projektoren. Løsningen var å høvle av litt gummi på pluggen, slik at den kunne skyves ordentlig på plass. Regner med at mange som har forkastet kabelen ikke har tenkt på dette. Men nå sier ikke jeg at det er årsaken i ditt tilfelle. Du kan jo ha fått en defekt kabel. Den fra Biltema kjenner jeg ikke til.

Edit:
    Jeg tittet på DreamScreen-kabelen nå. Den er ikke avskrekkende dyr, og den er et par hakk mer elegant.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hei

Hva synes dere om "Hi-Fi Klubbens" mening om testen?

SE: Nyheter fra Hi-Fi Klubben: TV2 Hjelper Deg tester HDMI-kabler
    Høhø, klubben frykter dårlig salg.

Vi er helt enig med utfallet, at på korte kabler ikke er en reell forskjell på bildekvaliteten.
    - Altså, på lange kabler er det en reell forskjell selv om signalet kommer helskinnet frem.

Skal du koble en DVD-spiller til en flatskjerm en gang for alle, må du meget gjerne kjøpe en rimelig kabel, som f.eks vår Argon 5101H som begynner på kr 298 for 1 meters lengde.
    - Sannsynligheten for at jeg kaster 1 krone 298 meter er større enn enn at jeg kaster bort 298 kroner på 1 meter.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... Ja, det ser ut som dette er et latterlig forsøk på god gammeldags damage control. Ser de fortsatt selger Denon Link kabel til 4 laken:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei og nei. At det går an.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    hehe... Ja, det ser ut som dette er et latterlig forsøk på god gammeldags damage control. Ser de fortsatt selger Denon Link kabel til 4 laken:-)
    Nettverkskabel til 4 store for 1.5 meter :shock: :shock: :shock:

Er det mulig !! Dette er MYE verre en den omdiskuterte HDMI kabelen

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi diskuterte denne kabelen oppe i Trondheim, og den er rimelig heftig priset, for å si det sånn

Spesielt med tanke på at du har feilkorreksjon i Ethernet-standarden.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... De påstår tilog med at kabelen er retningsbestemt - det må jeg si tar kaka:-) Det eksisterer vel også en egen tråd dedikert til denne scam'en her om jeg ikke tar feil...

[EDIT: En anen ting som er artig er at de påstår at den har så bra støyskjerming - akkurat som om det skulle ha noe å si:-)]

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe meg, er dette svindel forsøk? Er det noen som kjøper dette?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nesten gå så langt som å kalle det for en fornærmelse i tillegg til at det er ren svindel! Vi snakker tross alt om Ethernet her...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Flott innlegg! Min kommentar var ironisk ment da svært mange her inne avfeier enhver mulighet for forskjeller mellom digitalkabler med argumentasjon om at digitalteknikk kun er "1"ere og "0"ere. Hvor vanskelig kan det være... ;-)
    Det er ikke vanskelig i det hele tatt, det er jo 1-ere og 0-er. Altså, på korte kabler med nok båndbredde, som det er snakk om her, så er det vel opplest og vedtatt at det ikke er forskjell. Hvis du klarer å se på en tv-skjerm om disse 1-erne og 0-ene blir overført med billig eller dyr kabel, da er du jammen god. Lange strekk, hvor båndbredde spiller en større rolle, er en helt annen historie, for da snakker vi jo ikke lenger om det bare er forskjell på 1-ere og 0-er, det som er kjernen i hele kabeldebatten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dette er reinspikka svindel. De må få lov til å prise produktene sine så høyt de vil, men her er det snakk om å føre folk bak lyset. Retningsbestemt, javel..? Det er vel ethernet standard dette her, med feilkorreksjon og greier. Er det egentlig teoretisk mulig å få bedre lyd med denne kabelen? Det er nok ikke lenge før havar kjøper denne tenker jeg... 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4K for 1,5m med stp kabel er vel noe av det dummeste jeg har sett. Får man med en diamantring også på det kjøpet??

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare den kabelen der er boikott-grunn spør du meg - men det hadde vel ikke virker å boikotte HiFi-kluben, for det er vel ikke en eneste HiFi-sjappe som er "ren" i den forstand at de ikke prøver å selge ett eller annet opplagt humbug til idiot-priser. Listen er lang.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    4K for 1,5m med stp kabel er vel noe av det dummeste jeg har sett. Får man med en diamantring også på det kjøpet??
    Jeg lurer veldig på hva denne kabelen koster å lage jeg.
    Bruker de egen kabel eller er det bare en vanlig kabel som koster ingenting og har fått en pyntestrømpe...

Eller er det butikken som tar så enorm fortjeneste?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns denne kabeldisksjonen minner veldig om denne diskusjonen fra Irakisk TV. (Noen velger å la tro gå foran all fornuft)

YouTube - Iraqi TV Debate: Is the Earth Flat?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke meningen å bli voldelig, men jeg kan ikke unngå tanken om å surre han fast til en romferge med sånne retningsbestemte ethernet-ledninger fra klubben.

Side 21 av 28 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •