TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 549
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, tullete test, selvsagt ser en ikke forskjell på HDMI-kabler når de først funker som de skal... Typisk TV-stoff. Bra at dere stiller opp uansett da, nå kommer hele landet til å kjøpe Biltema-HDMI! Spørsmålet er jo om:

1. Kabelen holder 10m+
    2. Kabelen holder over tid

Jeg har ikke såååå bred erfaring med kabler, men har jo fått testet en del opp gjennom. Min erfaring er at det over litt strekk er vesentlig hvilken kvalitet kabelen holder. Samtidig har jeg også erfart at rimelige kabler har holdt veldig høy kvalitet, men også det motsatte. Jeg jeg stort sett aldri har opplevd er at kabler som koster litt har gitt problemer, selv ikke på sikt...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syns forskjellene mellom hdmi-kabler er bra konkludert her på avforum jeg.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... Ja hadde de enda testet analoge høytaler-kabler, så hadde vi hatt noe å diskutere etterpå.... Selv en Kabelnisse vet at en 3 m HDMI kabel ikke viser forskjellig bilde om den koster 150,- eller 1500,-, så lenge den har stabilitet nok til å holde seg fast i kontakten og har kontakt i kontakten - puhh.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Selv en Kabelnisse vet at en 3 m HDMI kabel ikke viser forskjellig bilde om den koster 150,- eller 1500,-, så lenge den har stabilitet nok til å holde seg fast i kontakten og har kontakt i kontakten - puhh.
    Nja.. det syntes jeg var en bold påstand. Jeg har sett 3 meter HDMI kabler som får problemer støy ved høy båndbredde.

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så er vi i gang igjen.. hehe. Hadde vært MYE mer interessant om de tok for seg lydsignaler. Personlig har jeg ikke brydd meg nevneverdig om bildekabler men innrømmer gjerne at jeg har et par 10m lange HDMI fra Dreamscreen til mer enn en håndfull hundrelapper. Etter min mening ville en test mellom biltema sine høyttalerkabler og f.eks. Tara Labs Air 1 vært svært interessant! DA snakker vi prisforskjell (men neppe relevant for mannen i gata..).

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nja.. det syntes jeg var en bold påstand. Jeg har sett 3 meter HDMI kabler som får problemer støy ved høy båndbredde.
    Jeg har ti meter fra Clas Ohlson som takler 1080p uten antydning til støy. Den koster vel 500,-

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg skal ihvertfall finne frem cola og ostepop og si til hele familien, "han kjenner jeg" (ihvertfall litt...)
    For 'nte gang asvaberg: ØL!

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men da snakker vi bildestøy, ikke om kaldere farger og manglende skarphet, blablabla. Så lenge kabelen holder seg fast i begge ender og gir et bilde fritt for støy og hakking, er kabelen fullgod. Kabelen kan jo godt være merket med 1080p selv om den ikke leverer støyfritt bilde. I så fall så går man ikke steget fra Clas Ohlson til 299,- over på Nordost til 4 laken.

Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg har ti meter fra Clas Ohlson som takler 1080p uten antydning til støy. Den koster vel 500,-
    Har selv tilsvarende billig-kabel fra Komplett; den ligger ved siden av en panelovn, 220V kabler skulle da ha ganske dårlige forutsetninger for å yte optimalt - like fullt serverer den knivskapre bilder uten støy og hakking:-)

[EDIT: Gleder meg forøvrig VELDIG til hvordan dette innslaget blir presentert. Jeg går ut fra at det blir presentert som alle de andre testene som går på elektronikk, men like fullt blir det spennende:-)]

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    Jeg har en 5 meter lang hdmi som jeg kjøpte der, og jeg syns kvaliteten var helt ræva for å si det rett ut.
    Jeg fikk låne en kabel av en kamerat, som han hadde kjøpt på no jalla side på nettet til 150 kroner ell no. Og den var det faktisk mye bedre kvalitet på...

Så det er jo ikke alltid det stemmer at dyrere er bedre. selv med kabler som er billige fra før av...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV Runek
    Så det er jo ikke alltid det stemmer at dyrere er bedre. selv med kabler som er billige fra før av...
    ...og det er hele poenget! Kabelen behøver ikke være hverken dyr eller billig, så lenge den gir perfekt signal! :-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hehe, tullete test, selvsagt ser en ikke forskjell på HDMI-kabler når de først funker som de skal... Typisk TV-stoff. Bra at dere stiller opp uansett da, nå kommer hele landet til å kjøpe Biltema-HDMI! Spørsmålet er jo om:

1. Kabelen holder 1

2. Kabelen holder over tid
    1. Hva skal folk flest med 10m HDMI?

2. Hvordan sliter man ut en HDMI-kabel, eller hvilken som helst kabel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå spørr jeg sikkert veldig dumt, men siden jeg er litt i marked spørr jeg alikvell.
    Har 2 stk. 2m kabler bak TV'en nå som er unødvendig lange, derfor tenkte jeg å bytte til 2*1m isteden.
    Men, prisen spiller ingenrolle? Alle fungerer like greit?
    Skal bare brukes til CD HD-PVR og PS3/Dvd-spiller

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beining
    Hei,

Nå spørr jeg sikkert veldig dumt, men siden jeg er litt i marked spørr jeg alikvell.
    Har 2 stk. 2m kabler bak TV'en nå som er unødvendig lange, derfor tenkte jeg å bytte til 2*1m isteden.
    Hva med denne test vinneren fra i år da fra Van Den Hul:

Kabler - Digitalkabel | Hi-Fi Klubben: VAN DEN HUL The VDH HDMI Flat kabel

Den koster litt men dette er jo en best i test sak, så er jo Van Den Hul kjente saker så man bommer nok ikke ved et slikt kjøp.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at å betale over 700,- for en 1 meters HDMi kabel er tull. Jeg tror ikke jeg har fått med meg ditt standpunkt når det gjelder kabler Waters; av ren og skjær nyskjerrighet, hvorfor anbefaler du denne kabelen?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beining
    Hei,

Jeg anbefaler Real Cable som er fornuftig priset:

AVshop.no / REAL CABLE Evolution HDMI Flat - 1,0 m FullHD,HDMI 1.3,Flat,Gold,OFC

Har selv disse og er fornöyd. HDMI 1.3 og 1080p.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mer fornuftig priset kabel ja;-)

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den koster litt men dette er jo en best i test sak, så er jo Van Den Hul kjente saker så man bommer nok ikke ved et slikt kjøp.
    Jeg trur ikke det er så mange som har opplevd at de har "bommet" ved kjøp av en 1 meters HDMI kabel, være seg dyr eller billig.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med det samme de tar med seg en test-kabel fra Clas Ohsson, så kune de godt ha testet veggfestet til 350,- mot de til 1500,- fra elektrokjedene....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo enkelt å teste selv. Heng opp din nyinnkjøpte Pioneer til 30k på veggfestet til 350,- spenn. Braser den i gulvet var festet for dårlig og du gir 1500,- for neste feste.... + 30k for enda en ny tv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette er jo enkelt å teste selv. Heng opp din nyinnkjøpte Pioneer til 30k på veggfestet til 350,- spenn. Braser den i gulvet var festet for dårlig og du gir 1500,- for neste feste.... + 30k for enda en ny tv
    Noen skruer og metallskinner...trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne hva som trengs om TV'n koster 2" eller 30", men det hadde allikevel vært minst like spennende som å teste Biltema- eller Clas Ohsson kabel mot f.eks. Nordost.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel et utall hdmi tester rundt omkring på nettet. Tv2 Hjelper deg eller FBI er vel det/de minst kredible testerene av AV utstyr på kloden. Var jo ikke lenge siden FBI testet Bluray vs DVD og kom frem til konklusjonen at DVD var godt nok.. Vet ikke hvem de har med seg for å teste denne gangen, men somregel når det er AV tester så blir reportasjen tatt opp i en elkjøp butikk. nuff said.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Side 2 av 28 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •