TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 549
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av havar
    Her får du i alle fall se at noen synes det er forskjell på kabler: Super test: HDMI cables - AVReview Cable reviews
    Ja, det er ganske morsomt og se hvor mye tull det går an å skrive. Det gjelder og holde på reklameinntektene vet du ;-)

"Pictures appear smooth, pristine and noise-free, contrast and detail are superbly defined and the colours are gorgeous, rich and natural. Overall, it's a powerful route to near-perfect pictures.

The contrast is particularly vibrant using the XHT458. It's ideal if you like more naturalistic hues as its colour reproduction does not seem quite as warm as with some of the cables here.

Skin tones look okay but contrast is fair rather than excellent. Overall its performance has a slightly dull sheen compared to the luxury cables.

It offers a bright and breezy performance, with warm colour, rich levels of detail, good noise control and punchy contrast. It's not quite as vivid as the best in this supertest, but it's close.

A fraction less contrasty than the best high end cables."

Jeg må bare slutte meg til en av kommentarene til denne så kalte review.

"Next to politics and insurance, cables are for the most part, the BIGGEST LIE the world has ever heard, there is so much complete nonsense out there, quasi science, ridiculous claims, and all the hype that goes with it, apart from the obscene prices."

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får deg til å si det..? Er det det faktum at jeg ikke uten videre godtar at et digitalt signal er like godt helt til det bitter end, eller skyldes det at jeg refererte til dette med sølv og kopper, tvinning og strekk, og frekvenser? Hvilket jeg presiserte var andres påstander, og at jeg ikke hadde til intensjon å forsvare disse..?
    Men kjære vakre vene.... Hvorfor begynner du å trekke inn obskur kvasivitenskap om analoge kabler i en debatt om digitalkabler??

Jeg kan såvidt tilstrekkelig om digital signaloverføring, til at jeg kan hjelpe andre med å bygge om CD-spillerne og DAC-ene deres. En ny TCXO gjør underverker, og spesielt om man kan redusere jitter fra drivverk/motor samtidig. Anbefales også for DVD-spillere.
    Jeg kan tilstrekkelig om forbrenningsmotorer til at jeg kan klippe plenen min.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: I mitt lydanlegg har jeg ekstern D/A-konverter (DAC). Jeg har testet utallige kabler for overføring av dette høyfrekvente digitale signalet, som går fra drivverket til DAC-en, og jeg lover dere en ting: Det er hørbar forskjell på disse.
    For orden skyld: Jeg er IKKE alene om å høre disse forskjellene. 8)
    .
    Med andre ord, placebo! Det du sier her vil jeg påstå er umulig. Jeg er fristet til å betale det det måtte koste for å får testet disse kablene dine på et lydlaboratorium eller et eller annet sted, sånn at dere kabelnisser kan få det dokumentert en gang for alle at dere har kastet mange mange mange penger rett i dass.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis alle kabler er like, hvorfor brukes det da mer enn en type?
    Seriøst? Altså, det finnes selvfølgelig forskjellige kabler, med forskjellige kontakter, og med forskjellig antall ledere, alt etter hva de skal kobles mot. Men kobberet inni er det samme!!!!!!!! Det er det som er poenget. Hvorfor låter kobberet i en dyr kabel bedre enn en billig kabel?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, denne tråden har begynt å skli veldig ut nå... La oss forholde oss til HDMI, ikke digital standard som sådan, da det blir for bredt for denne trådens emne.

Summa summarum er det slik at svært kapable øyner ikke så forskjell på en kabel til 100 og 1500, og DET er et faktum. Hvorvidt det samme er tilfelle på 10 meter er en helt annen sak, og holdbarhet er selvsagt og det. Her blir det veldig mye teoretisk "alle kabler bruker kobber, derfor er de like" osv., som har veldig lite for seg, da det er fundert i spekulasjoner som tilsynelatende er dannet uten nevneverdig erfaring med ulike HDMI-kabeltyper...

Akto har kommet med en grei brukererfaring som det kan være verdt å merke seg, han har altså hatt trøbbel med noen kabler, mens andre har funka fint. Det samme er tilfelle hos meg. Andre igjen har hatt null problem med selv lange strekk fra rimelige aktører. Både undertegnede og Akto kobler nok en hel del ut og inn, og kravet er derfor større til pluggens kvalitet. Samtidig er det slik at lange lengder erfaringsvis kan være mer utfordrende, selv om rimelige kabler også vil kunne fungere fint der.

Det er viktig at en forholder sine meninger konkrete og saklige, samt relatert direkte til tråden tema; HDMI-kabler. En generell debatt rundt digitale overføringer tar vi selvsagt gjerne, men da ikke i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi på død og liv skal måtte holde oss til temaet sent en lørdag kveld anbefaler jag alle å lese denne grundig før de poster neste post i denne tråden.

http://www.hdmi.org/download/HDMI_Spec_1.3_GM1.pdf

Jeg regner med at de som har jobbet med denne standarden (og andre) gråter blod når del ser alt mambo jambo kabel selskapene koker opp av vitenskap og teorier. Men sånn er det vel, små selskap har i dag ikke de ressursene eller tilgang på komponenter som trengs for å bringe digital AV videre. De siste som bidro var Meridian og jeg håper virkelig de kommer sterkt tilbake men jeg er redd for at så ikke skal skje.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis forrige link ble for tung så anbefales denne som en start på digital error correction:

BCH code - Wikipedia, the free encyclopedia

Eller denne:

norli.no ::&nbsp Error Correction Coding :: Hele Norges nettbokhandel

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du er en entusiast, velger jeg å tro at du har peiling på det du driver med, og at om forskjellen hadde vært der, ville du lagt merke til den.
    Hadde jeg ment, trodd og opplevd forskjell kan jeg love deg at jeg hadde brukt mere penger på hdmi-kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Med andre ord, placebo! Det du sier her vil jeg påstå er umulig. Jeg er fristet til å betale det det måtte koste for å får testet disse kablene dine på et lydlaboratorium eller et eller annet sted, sånn at dere kabelnisser kan få det dokumentert en gang for alle at dere har kastet mange mange mange penger rett i dass.
    Tøffe ord...

For øvrig gir jeg blanke i hva laboratoriet ditt finner ut, men våger du ikke å stole på egne sanser er det jo fint for deg at du kan få papirer på at utstyret ditt er fine greier. :twisted:

Jeg anbefaler deg å heller bruke pengene dine på deg selv. Kjøp deg noe som kan glede deg, i stedet for å kaste pengene bort på tull.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Men kjære vakre vene.... Hvorfor begynner du å trekke inn obskur kvasivitenskap om analoge kabler i en debatt om digitalkabler??

Det gjorde jeg for å illustrere at det finnes plenty av teorier omkring emnet kabler. Men det er klart, man henger seg jo på alle mulige ting i mangel på gode argumenter, så sånn sett er vi ganske like.

Jeg kan tilstrekkelig om forbrenningsmotorer til at jeg kan klippe plenen min.
    Så bra for deg. Jeg anbefaler at du heller kjøper ei geit. Den er helautomatisk, gjødsler gresset, og etterpå kan du spise kjøttet.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men våger du ikke å stole på egne sanser er det jo fint for deg at du kan få papirer på at utstyret ditt er fine greier. :twisted:
    Vet at dette ikke var ment til meg, men kan jo si min mening om dette. Ingen kan egentlig stole helt på sine egen sanser, de er svært farget av en egne tanker og forventninger.

Måleutstyr bryr seg ikke om våres tanker og viser kun det de fanger opp i virkeligheten.

Skal en forstå mennesker synspunkt og opplevelser bør en også kunne litt om menneskets evner og reaksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Vet at dette ikke var ment til meg, men kan jo si min mening om dette. Ingen kan egentlig stole helt på sine egen sanser, de er svært farget av en egne tanker og forventninger.

Måleutstyr bryr seg ikke om våres tanker og viser kun det de fanger opp i virkeligheten.

Skal en forstå mennesker synspunkt og opplevelser bør en også kunne litt om menneskets evner og reaksjoner.
    Det var et svar til "username".

PS: Måleutstyr kan også brukes til å finne lik mengde protein av egg, kjøtt og fisk, men gjett om smaken kan være forskjellig likevel. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et svar til "username".

PS: Måleutstyr kan også brukes til å finne lik mengde protein av egg, kjøtt og fisk, men gjett om smaken kan være forskjellig likevel. :-D
    Er du alvorlig når du skriver sånt? Forstår du ikke hvor bak mål det er?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Er du alvorlig når du skriver sånt? Forstår du ikke hvor bak mål det er?

En slik en: eller en slik en :-D , betyr ofte at: "Dette var en spøk", "Dette var ironi", eller lignende, så bare slapp av...

Dessuten ser du kanskje at dette var et svar til Herminators forespørsel, og i den forstand OT...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Dette var både gøy og lærerikt, men nå er jeg lei.

Jeg ville si at jeg ikke respekterer denne testen, og det har jeg gjort. Jeg var imidlertid ikke forberedt på den massive motstanden jeg ville få her inne av alle som vet bedre.

At det virkelig går an å være så overbevist, at man ikke engang ser ut til å ønske en test uten andre eksterne produkter tilkoblet, det overrasker meg veldig. I grunnen var vel hele testen bortkastet, for alle tekniske data viser jo at det er utenkelig med forskjeller kablene i mellom...

Jeg trives bedre i forum hvor erfaringer og egne meninger diskuteres, og ikke hvor man fremstiller tekniske rapporter og kjente teorier som endelige sannheter, og ferdig med det. For meg blir dette altfor statisk og sterilt.

Takk for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig morsomt.

Uansett hvor mange blindtester som utføres og uansett hvor mange ganger egenskapene til digitalsignaler demonstreres så vil du tviholde på troen din.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig denne har relevans til denne tråden:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr du tatt bilde av deg selv AndreWerdenskrieg? hehe (klarte ikke dy meg

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja DEN var god, AndreWerdenskrieg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes egentlig denne har relevans til denne tråden:

Meget bra!

Utrolig dette fenomenet at det legges så mye energi i å redde "fortapte sjeler" over hele internett. Jeg vet ikke hva det er som trigger oss, og om det er en god sak eller ei. Men i tilfellet havar så er det nok havar en fortapt sjel som det ikke er noe stort poeng å redde for oss kabelhumanistenene. Og for havar så tror jeg vel ikke han og de kabletroende klarer å overbevise oss om at han har rett (dvs hørt og sett kabel lyset) før vi kan overvære en ABX blindtest (latterlig utført eller ei) der han beviser at hans øyne og ører er de unike instrumentene han påstår.

Før dette skjer så lar i alle fall jeg denne tråden hvile og da blir det nok lenge :-D

Side 18 av 28 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •