TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 549
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av havar
    Jeg har sagt at jeg ler av hele testen, stemmer det. Men hva dette har med blindtest arranger spesielt for meg å gjøre, ser jeg ennå ikke forklart.
    Du påstår du ser forskjell på kabler, ergo er det du som må ta en slik test. Man kan ikke be en person bevise at vedkommende ikke ser et fenomen.

Forskningsresultater, relevant teori og andre tester..? Hvorfor skulle jeg det? Jeg aner uansett lite om hvordan disse testene har vært utført. Jeg stoler bare på det jeg ser og hører, helst hjemme i min egen stue.
    Fordi det du sier går imot allmenn konsensus innenfor vitenskapelige miljøer, og fordi du avviser alle forsøk folk gjør på å forklare deg digitalteknikk. Du presenterer en drøy påstand uten å være villig til, eller i stand til, å underbygge den. Bevisbyrden faller på deg.

Er det forresten slik at om jeg finner en test med et annet resultat enn TV2-testen, så er du omvendt..? Betenkelig i såfall.
    Dersom du viser til en blindtest der testperson med høyeste grad av sikkerhet kan se forskjell på to korrekt konstruerte digitalkabler på 1-2 meters strekk styrkes hypotesen om at det er forskjeller.

Her får du i alle fall se at noen synes det er forskjell på kabler: Super test: HDMI cables - AVReview Cable reviews
    Her står det NULL om testmetodikk. Klart folk ser forskjeller om de ønsker å se forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wr8h
    "Med all respekt: Jeg gir blanke f.. i hva teoretikerne skriver. Og påstandene mine kan jeg ganske enkelt komme med, da jeg hører forskjellen..."

Med all respekt: jeg gir blanke f... i hva teoretikerne skriver. Jorden er flat, ikke rund!

Det syke med kabelfetisjister er hvordan de minner meg om religiøse ekstremister. Får de klare fakta i fanget, så lukker de ørene, bruker herskerteknikker og vrir seg unna.

Du får kjøpe deg en dyr HDMI-kabel da vet du, Havar, så kan gulløynene dine nyte det fantastiske bildet du får når den spesiallagde isoleringen utviklet av NASA lar signalmolekylene klatre utvendig. Halleluja!
    He he, ennå en som driter i at jeg ikke har behov for HDMI-kabel, og driter i at jeg ikke har hevdet at en HDMI er bedre enn en annen.

Jeg har bare sagt at testen var dårlig utført, that's it. Den testen overbeviser meg ikke om en eneste ting, men føler du deg overbevist bør du passe deg, for da kan du være mer lettlurt enn du selv tror.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, ennå en som driter i at jeg ikke har behov for HDMI-kabel, og driter i at jeg ikke har hevdet at en HDMI er bedre enn en annen.
    Hevdet du ikke at signalen inn til splitteren kunne ha forringet signalet? Om dette skal være mulig må du mene at en HDMI-kabel er bedre enn en annen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Du påstår du ser forskjell på kabler, ergo er det du som må ta en slik test. Man kan ikke be en person bevise at vedkommende ikke ser et fenomen.

Fordi det du sier går imot allmenn konsensus innenfor vitenskapelige miljøer, og fordi du avviser alle forsøk folk gjør på å forklare deg digitalteknikk. Du presenterer en drøy påstand uten å være villig til, eller i stand til, å underbygge den. Bevisbyrden faller på deg.

Dersom du viser til en blindtest der testperson med høyeste grad av sikkerhet kan se forskjell på to korrekt konstruerte digitalkabler på 1-2 meters strekk styrkes hypotesen om at det er forskjeller.

Her står det NULL om testmetodikk. Klart folk ser forskjeller om de ønsker å se forskjeller.
    Som det i TV2 testen ikke finnes forskjell, fordi det var ønskemålet..?

Spøk tilside;
    Jeg fatter ikke at det kan bli så mye oppstyr omkring en enkelt mening. Jeg mente, og mener fortsatt, at testen var dårlig utført. Jeg har ikke sagt at jeg skal kunne se forskjell på kabler av den grunn..? Men, det hadde selvsagt vært gøy å teste ut noen kabler en dag, ikke meg imot det. 8) Jeg tviler på om jeg hadde sett forskjell likevel, da jeg ikke er spesielt opptatt av bildekvalitet. Lyd er mer min "gate".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hevdet du ikke at signalen inn til splitteren kunne ha forringet signalet? Om dette skal være mulig må du mene at en HDMI-kabel er bedre enn en annen.
    Potensielt, ja. I en test for å finne ut om det er forskjell på kabler, må man da forstå at man ikke skal bruke en skjøtekabel i enden..? Hvis dette faller vanskelig, bør kanskje testingen overlates til andre.

Testresultatet kunne vært tipp topp, hadde det ikke vært for usikkerhetsmomentet skapt av 70,- kroneskabelen i enden.

Jeg er åpen for at den KAN være forskjell, det er ikke ensbetydende med at jeg sier det ER forskjell. Get it..?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det i TV2 testen ikke finnes forskjell, fordi det var ønskemålet..?
    Tror du det var det for representanten fra OHC, eller bransjen generelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du det var det for representanten fra OHC, eller bransjen generelt?
    He he, nei? Var det riktig?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er åpen for at den KAN være forskjell, det er ikke ensbetydende med at jeg sier det ER forskjell. Get it..?
    Har ikke du fortalt opptil flere ganger at det er forskjell på digitalkabler, og derunder også HDMI kabler?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har ikke du fortalt opptil flere ganger at det er forskjell på digitalkabler, og derunder også HDMI kabler?
    Nei, jeg har aldri sagt at det er forskjell på HDMI. Hvor har du det fra..?

OT:
    Dere som har og bruker HDMI: Prøv med en ferritt rundt kabelen, nærmest mulig TV-en. Merker dere forskjell i bildet..?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt tydelig på måten testene legges opp, og på måten reportasjene presenteres at TV2 ønsker å bevise at det billigste er bra nok. Dette synes jeg gjelder spesielt med elektronikk.
    Jeg sa allerede for en uke siden hva jeg trodde testresultatet kom til å bli, men det betyr ikke at jeg kan lottotallene for neste uke. TV2 + test = billig er bra nok.
    Ola nordmann kan sitte med billig elektronikk å ha blitt betrygget av TV2 at han har det beste som kan kjøpes for penger, og alt som koster mer er penger ut vinduet..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har aldri sagt at det er forskjell på HDMI. Hvor har du det fra..?

OT:
    Dere som har og bruker HDMI: Prøv med en ferritt rundt kabelen, nærmest mulig TV-en. Merker dere forskjell i bildet..?
    Du sier at det er forskjel på dine digitalkabler mellom CDspiller og DAC, og i og med at en HDMI kabel også er en digitalkabel har jeg tolket deg dithen at det må være forskjell på disse også.
    Beklager at kom med en feilaktig påstand der ops:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare sagt at testen var dårlig utført, that's it. Den testen overbeviser meg ikke om en eneste ting, men føler du deg overbevist bør du passe deg, for da kan du være mer lettlurt enn du selv tror.
    Hvem er det som lurer hvem egentlig?

Jeg har hdmi kabler med og uten ferritkjerne! Samme har jeg med strømkabler... Jeg trenger vel ikke si hva jeg opplever?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Hvem er det som lurer hvem egentlig?

Depends on the eye...

Jeg har hdmi kabler med og uten ferritkjerne! Samme har jeg med strømkabler... Jeg trenger vel ikke si hva jeg opplever?
    Ja, du må endelig si det..! Jeg lurer nemlig på det. Jeg vet hva jeg opplever i lydsammenheng, men aner ikke hva dette kan utrette på en HDMI-kabel.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sagt at jeg ler av hele testen, stemmer det. Men hva dette har med blindtest arranger spesielt for meg å gjøre, ser jeg ennå ikke forklart.

...

Jeg stoler bare på det jeg ser og hører, helst hjemme i min egen stue.
    Merkelig. Han stakkaren i TV2 Hjelper Deg-reportasjen merket også tydelig forskjell "hjemme", men var plutselig ute av stand til det under en test i kontrollerte former

---

Og når det gjelder teorien din om at et "svakt ledd" før test-kablene skulle undergrave resultatet av testen - et slikt svakt ledd kan kan like gjerne gjøre testen enda mer avslørende.

En kabel som skal overføre et "digitalt" signal som er helt perfekt har en mye lettere jobb enn en kabel som skal overføre et signal som er mot grensen til å være utenfor spesifikasjonene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du må endelig si det..! Jeg lurer nemlig på det. Jeg vet hva jeg opplever i lydsammenheng, men aner ikke hva dette kan utrette på en HDMI-kabel.
    Jeg kan jo si at jeg ikke opplever noen forskjell mellom hdmi kabler og bilde føler jeg på en måte er min "gate" da jeg er svært observant og kresen på det. Vennen mine sier jeg er litt syk i hodet pga av at jeg hele tiden irriterer meg over ett eller annet i bildet. Men dette har nok ikke noe med kabler å gjøre, med mindre en ny hdmi kabel forbedrer sortnivået mitt? Hvilke tanker har du om det?

Lyd er absolutt ikke min greie, så skal ikke uttale meg så mye her...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, selvfølgelig ikke.

Jeg ser førovrig heller ikke forskjeller mellom min 5m Monster DVI, 8m Supra HDMI, 1m Clas Olson HDMI eller "billigkabelen" som ble levert sammen med Canal Digital HD-PVR.

Alle desse svært forskjellig prisede kabler viser et 100% perfekt bilde uten antydning til forskjell i detaljer, farge, kontrast eller "what ever"

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at det ikke skal være noen tvil rundt oss deltakere som var med på testen, så kan jeg si at vi alle stilt opp med ett åpent sinn og ingen av oss visste hva som var koblet til. For alt vi visste kunne de feks dratt inn en komponentkabel i miksen for å avsløre om vi kunne se noe forskjell. Det viste seg i ettertid at det kun var hdmi som ble testet, men for min del så prøvde jeg virkelig å se etter forskjeller da jeg hadde håpet på en komponent kabel inne i miksen. Vi fokuserte og glanet så mye at en nesten ble svimmel, så det var nesten rart vi ikke så noen forskjell pga av konsentrasjonen:S

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg byttet ut mine dyre monster kabler til sorround anlegget mitt med vanlig lampe ledning bare for å teste,hørte absolutt ingen forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg kan jo si at jeg ikke opplever noen forskjell mellom hdmi kabler og bilde føler jeg på en måte er min "gate" da jeg er svært observant og kresen på det. Vennen mine sier jeg er litt syk i hodet pga av at jeg hele tiden irriterer meg over ett eller annet i bildet. Men dette har nok ikke noe med kabler å gjøre, med mindre en ny hdmi kabel forbedrer sortnivået mitt? Hvilke tanker har du om det?

Lyd er absolutt ikke min greie, så skal ikke uttale meg så mye her...
    He he, syk i hodet... Jeg er sykere enn deg, bare så du vet det. Men det er på lydfronten. Jeg finner hele tiden rom for forbedring.

Hvilke tanker jeg har..? Jeg vet ikke om jeg forstod det rett, men du mener altså at du ikke opplever noen forskjell mellom dine kabler? Om det tenker jeg i grunnen lite, bortsett fra at det neppe er særlig forskjell på HDMI-kablene dine, billedmessig sett. I og med at du er en entusiast, velger jeg å tro at du har peiling på det du driver med, og at om forskjellen hadde vært der, ville du lagt merke til den. Jeg gleder (gruer..?) meg bare til jeg selv skal teste ut dette. :-|

Dette med sortnivå kjenner jeg meg igjen i. Jeg løp vel rundt i dagevis før jeg fant en DVD-spiller med OK sortnivå på NTSC-avspilling. Det var ikke lett. Dette er nå mange år siden, men jeg kan tenke meg at jeg igjen vil møte slike problemer når den nye skjermen er montert.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo skrullinger som får "brent" inn kablene slik at di skal bli bedre..hahaha. Da har du **** meg gått for langt. Skulle tro det var en motor di hadde kjøpt.

Side 17 av 28 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •