TV2 hjelper deg neste uke! HDMI kabeltest - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 549
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av havar
    He he, jeg visste denne ville komme. Det er forskjell på høyttalerkabler og HDMI, men likevel kan sammenligningen brukes siden det i begge tilfeller er snakk om uante følger som skyldes en unødvendig ekstrakobling. Om du vil, så skjønner du poenget.

Logikken sier at om en kabel og en splitter tilfeldigvis fjerner/ødelegger en del av signalet, vil det sannsynligvis være den mest utsatte delen av dette. Følgelig vil denne delen være identisk med den man behøver for å (om mulig) skille gode kabler fra dårlige. I ytterste konsekvens kunne man koblet sammen 10-15 kabler før splitteren, og foret flatskjermene med feil så tydelige at selv mormor ser dem. Ville testresultatet fortsatt vært godkjent av deg?

Slik jeg ser det, var alle tre kablene like gode til å formidle restene av det opprinnelige signalet. Hva disse restene består av, det vet ikke jeg, og sannsynligvis heller ikke du.

Derfor: Den eneste riktige testen er med direkte kabelstrekk. Det kan da umulig være noe å frykte, så jeg fatter ikke hvorfor så mange er i mot denne logikken.
    Fordi du tar feil

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Kabelen som ble brukt mellom spiller og switch var en Rix Pro v1.3 cat 2.
    0,6 meters lengde.
    Takker for opplysningen!

Da kan disse over som har snakket så mye om den dårlige kabelen mellom signalkilden og switchen bare gi opp det argumentet. Her vil da 100% av signalet fra signalkilden bli sendt inn i switchen..

(Det neste argumentet de skal prøve seg på er vel at switchen er dårlig og har ødelagt signalet)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har akkurat innslaget gått i reprise på tv2.

Jammen ble ikke han fyren eid igjen gitt
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Han må være rimelig korka å gjøre samme feilen to ganger.

Active EldarH sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Steik for en "tulling", greida han ikke se forskjell 2. gangen heller :P
    Jeg hadde aldri stilt opp IGJEN på TV, når jeg ikke så forskjell første gangen og med de samme kommentarene :P

Va mye mer festlig denne testen enn jeg hadde trodd den skulle være, det skadet ikke å se den flere ganger.

EDIT: Ble vist eid e også her, for treg igjen :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben har visst fått med seg denne testen også. Nyheter fra Hi-Fi Klubben: TV2 Hjelper Deg tester HDMI-kabler
    Men fikk ikke akkurat inntrykket av at det var greit med en billig kabel for korte strekk sist jeg var innom. Hadde akkurat satt en ny receiver på disken da karen bak spurte om jeg skulle ha med en hdmi kabel også. Jeg forhørte meg om prisen og fortalte jeg syns det var for dyrt siden jeg ikke hadde trua på noe bedre bilde/lyd med dyre digitale kabler. Svaret jeg fikk da var at dette kunne diskuteres...
    Men men.. Gikk uansett der ifra med en receiver jeg er kjempefornøyd med.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabelen som ble brukt mellom spiller og switch var en Rix Pro v1.3 cat 2.
    0,6 meters lengde.
    Dette går jo langt i å bekrefte de tidligere påstandene.

Rix Pro Reference Grade HDMI 1.3 Cable (2 ft) - 1600P - eBay (item 370101581875 end time Oct-25-08 14:19:08 PDT)

Kabel mellom bluray og switch er en kabel til kr 70,-(!)

Det virker som testen skal bevise at det IKKE er forskjell, istedet for å se OM det er forskjell, eller dokumentere AT det er forskjell.

Det burde vært brukt dyreste kabel eller bedre inn til switch for at dyreste kabel skulle hatt forutsetningene til å kunne være bedre..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de fikk med seg testen ja

Nyheter fra Hi-Fi Klubben: TV2 Hjelper Deg tester HDMI-kabler

De skriver at de er enig i at man ikke trenger dyr kabel når det er korte lengder. Dermed så anbefaler de en rimelig kabel til kr 298,-

Det er for meg en meget dyr kabel!!!

Selv har jeg skaffet meg meterlange hdmi kabler fra play-asia til kr 50,- inkl frakt. Dette kaller jeg for rimelig kabler - ikke billige, men RIMELIGE!

Selvsagt fungerer disse kablene perfekt!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi du tar feil

Eller fordi ingen våger å utføre en test på riktig måte..? Hvorfor ikke bare gjøre det, for da er dette med kabel inn, og splitter, fjernet som argumenter. Det må da være bra for alle parter..?

Det er helt utrolig at det forstatt finnes noen som ikke ser logikken. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette går jo langt i å bekrefte de tidligere påstandene.

Rix Pro Reference Grade HDMI 1.3 Cable (2 ft) - 1600P - eBay (item 370101581875 end time Oct-25-08 14:19:08 PDT)

Kabel mellom bluray og switch er en kabel til kr 70,-(!)

Det virker som testen skal bevise at det IKKE er forskjell, istedet for å se OM det er forskjell, eller dokumentere AT det er forskjell.

Det burde vært brukt dyreste kabel eller bedre inn til switch for at dyreste kabel skulle hatt forutsetningene til å kunne være bedre..
    Helt logisk, og derfor er jeg helt enig. Aller best hadde det vært med direkte kabel mellom kilde og skjerm da...

Denne testen er en av de merkeligste jeg har sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av havar
    Eller fordi ingen våger å utføre en test på riktig måte..? Hvorfor ikke bare gjøre det, for da er dette med kabel inn, og splitter, fjernet som argumenter. Det må da være bra for alle parter..?

Det er helt utrolig at det forstatt finnes noen som ikke ser logikken. 8)
    Hva er riktig prosedyre?

Mener du det er riktigere å bruke to forskjellige kilder? Hvor mye feilkilder introduserer man ikke da om jeg tør spørre?

Pioneeren jeg nevnte har jo dobbel HDMI ut, men det jo ikke annet enn en splitter inni den spilleren også.

Det er helt utrolig hvor du forsvarer dine bomkjøp ;-)

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslå til de som mener at en dyr kabel er så mye bedre enn en billig, å blind-teste dette selv hjemme i egen stue/hjemmekino med komponenter du vet hvordan presterer til vanlig. Jeg har gjort det, og ble ikke overrasket av resultatet for å si det sånn... men dette er kun med 1 meters HDMI kabler.

De fleste er vel enige at over lengre strekk stilles det større krav til kvaliteten på kabelen, ikke uvanlig det.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reprisen sett her i huset også. Resultatene var ingen overraskelse.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Mener du det er riktigere å bruke to forskjellige kilder? Hvor mye feilkilder introduserer man ikke da om jeg tør spørre?
    Dersom man brukte 2 spillere, så kunne man byttet mellom disse, og muligens sett at den dyrere kabelen viste et bedre bilde uansett hvilken spiller som ble brukt.

Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Pioneeren jeg nevnte har jo dobbel HDMI ut, men det jo ikke annet enn en splitter inni den spilleren også.
    Nå så jo dette ut til å være en eksklusiv spiller, så den har nok rimelig bra intern kabling.
    Men hele poenget er at en slik test burde være lagt til rette for at verken kilde eller bilde skulle kunne begrense kvaliteten, og det kunne følgelig godt vært brukt ultra high-end spiller/skjerm for å legge forhold til rette for dyrere kabelen.
    Er vel ingen her som påstår at en dyr hdmi(eller hvilken som helst) kabel skal gjøre underverker i et lav-budsjett oppsett. (Så jo i slutten av tv2 hjelper deg at ene hjemmekino pakken fikk trekk for høy pris: 8000,- for forsterker 5 høyttalere og sub!! og dette illustrerer hvor TV2 legger lista synes jeg)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom man brukte 2 spillere, så kunne man byttet mellom disse, og muligens sett at den dyrere kabelen viste et bedre bilde uansett hvilken spiller som ble brukt.
    Det eneste den "dyre" kabelen er overlegent best på - det er å gi selgeren en makabert høy avkastning!

Jeg tror det er på tide å kaste inn håndklet når til og med selgeren/butikken inrømmer at det ikke er noe å hente bildemessig på en dyr hdmi kabel.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er på tide å kaste inn håndklet når til og med selgeren/butikken inrømmer at det ikke er noe å hente bildemessig på en dyr hdmi kabel.
    Ja, han var såååå troverdig.. så jo ut som en fjortis fra bærum jo..

Jeg kjøper kabler på et prisnivå som står i forhold til komponentene jeg har. Dersom noen velger å spare noen kroner på dette, og trenger en test for å forsvare sine valg så er 'TV2 hjelper deg' programmet for dem.
    Jeg har endel sett rød/hvite rca kabler liggende hvis noen har lyst på ? Utropspris kr 100,-

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor nevnes det at kontaktene kan bli dårlige med en billig kabel, for det første så driver man ikke å drar inn og ut på kabler hver dag, og hva med kontakten som sitter i tv'en eller projektoren, er den av super kvalitet???? Tviler jeg på.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å le når jeg ser kabelnissene faktisk sier at det er forskjell på to kabler på 1 meter som overfører digitale signaler. Hvordan er det mulig å påstå at det er hørbar eller sebar forskjell på digitale signaler som blir overført over 1 meter! Hallo! Det er digitale signaler!! Hvor vanskelig er det å skjønne at så lenge det er nok båndbredde, så spiller det ingen som helst rolle om kabelen er laget av gull eller gråstein.
    Hvor tror dere signalene blir av i en billig kabel? Ramler de bare rett og slett ut av kobberet, igjennon isolasjonen, og ned på gulvet? Jeg må bare spørre, for det er helt hinsides å komme med påstander om at det skal være mulig å se forskjeller som man ikke engang kan måle med avansert utstyr.
    Er det virkelig så vanskelig å svelge at man har brukt altfor mange kroner på kabler til ingen nytte? Er det vanskelig å innrømme at man er et offer for placebo?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, han var såååå troverdig.. så jo ut som en fjortis fra bærum jo..

Jeg kjøper kabler på et prisnivå som står i forhold til komponentene jeg har. Dersom noen velger å spare noen kroner på dette, og trenger en test for å forsvare sine valg så er 'TV2 hjelper deg' programmet for dem.
    Jeg har endel sett rød/hvite rca kabler liggende hvis noen har lyst på ? Utropspris kr 100,-
    Fjortis? Les anbefalingen fra utikken da?

Nyheter fra Hi-Fi Klubben: TV2 Hjelper Deg tester HDMI-kabler

Selv kjøper jeg kabler etter den funksjon de skal ha. Altså at de klarer å transportere det signalet jeg vil de skal transportere.

Men du er jo kabelpushers drøm - du bryr deg ikke om hva kabelen skal gjøre - du setter kravene etter prisen på det den skal tilkoples til.

Hvis man tenker litt på at man kan kjøpe brukbare dvd-spillere for kr 500,- som både produsent og butikk tjener penger på - vel hvor mye tror du det da bør koste for en hdmi kabel?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du er jo kabelpushers drøm - du bryr deg ikke om hva kabelen skal gjøre - du setter kravene etter prisen på det den skal tilkoples til.
    Du får det du betaler for uansett hvilke produkter det gjelder. Og ingen trenger pushe kabler på meg, jeg har allerede bestemt meg når jeg kommer inn i butikken

Side 14 av 28 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •