Valg av HT kabler!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av HT kabler!

Er ute etter et parr nye høyttatalerkabler, som skal kobles mellom min Xindak XA6950 og mine "nye" Focal/JmLab Electra 926.

Ettersom jeg har forstått det bør jeg finne noen kabler med en litt tilbaketrokken og varm lydsignatur til electraene. Rett meg om jeg tar feil.

Er det noen som har anbefalinger jeg burde prøve ut(gjerne bassert på personlig erfaring)?

Ser også at det er kommet et parr Xindak FS1 kabler ut for salg på AVtorget. Er dette noen kabler jeg burde vurdere?

Mvh,
    Rakash

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har liten erfaring med xindax kabeler, men har hørt de spiller såpass varmt att det går tapt mye detaljer, pleier selv å bruke mye audioquest, transparent audio og kimber, det pleier å funke til det meste som skal ha litt varmere signatur, ellers kan sikkert også MIT prøves.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men er fortsatt åpen for flere alternativer og meninger.

Gjerne folk som har/har hatt mine høyttalere og vet hva jeg bør styre unna eller eventuelt hva jeg burde vurdere.

Rakash

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjentar meg selv nå...men Nordost sine kabler er helt fantastiske...

Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audience AU-24 er godt kjent for å være en av de beste matchene til Focal Høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene, skal sjekke opp Audience kabelen

Når det gjelder Nordost sine kabler har jeg blitt frarådet å kombinere disse med Focal høyttalerne min, så med mindre det er store uenigheter rundt dette ser jeg i grunnen bort fra dem (allikavel takker jeg for svar )

Rakash

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med faktisk og høre og gjøre opp din egen mening om nordost. Blei engang ikke anbefalt disse jeg også...men skal si de toggrundig feil.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ktosberg: Har selv hørt litt på nordost og jeg for min del ville ikke ha gitt Nordost min uforbeholdene anbefalling. Når vi kommer opp på Baldu, Heimdall, Frey og Tyr er jeg helt enig med deg; fantastiske kabler uten tvil. Men jeg synes lydsignaturen forandrer seg veldig mye når man beveger seg opp på Baldur. Alt under Baldur føler jeg at blir for nøytralt og kaldt. Testet blandt annet super flatline og fant denne kabelen til å låte nærmere hermetisk enn livlig.

Det kunne nok ha vært en fordel å vite hvilken prisklasse trådstarter skal handle i før vi anbefaller kabler i hytt og gevær.

For ordens skyld: hadde selv nordost frey tidligere og det er uten tvil den beste ht-kabelen jeg har hørt i mitt oppsett
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt nordost på en noen av mine tidligere anlegg, men nordost kan også få anlegg til å låte helt jævlig, deriblant mitt nåværende anlegg. Av rimlige kabler kan også Van Den Hul anbefales.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •