Kabling til TV og Projektor samtidig!! Trenger tips!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kabling til TV og Projektor samtidig!! Trenger tips!

Problem:

Har nettopp kjøpt projektor(HD65), har den samme sted som tv(Toshiba 37c3000p).
    Utstyr for tilkobling er:

Xbox360(component)
    yamaha dvd(component)
    Get HD PVR(hdmi)
    Laptop(VGA\HDMI)

Har per dags dato en reciever der jeg kobler xbox og dvd til reciever med component, og til tv med component, og get hdpvr med hdmi direkte til tv med hdmi. lyd er ikke ett tema der alt er bra, men bilde er temaet. Jeg vil nå ha de samme komponentene koblet til projektoren som skal henge i taket. og her stopper min kunnskap. jeg må jo da i tilfelle splitte alle signalene på en eller annen måte, og har sett mange dingser som har f.eks 3hdmi INN men bare en UT, jeg vil jo da helst ha en som har 2stk UT, samme med component der jeg vil ha 2stk UT, vil gjerne ha en HDMI-dings med fler HDMI inn og 2ut, da alt sikkert kommer til å gå over til HDMI med tiden(når jeg får ny dvd og kanskje xbox) hvordan fikser jeg dette best mulig, vil jo gjerne ha projektor i taket og legge ferdig kabler pent, og helst så få som mulig, penger er og ett tema dessverre. hvordan har andre gjort dette? noen erfaringer? hvordan gjlr folk det med strømkabel til projektor som henger i taket? er helt noob når det gjelder dette så er taknemlig for alle svar!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gras
    Problem:

Har nettopp kjøpt projektor(HD65), har den samme sted som tv(Toshiba 37c3000p).
    Utstyr for tilkobling er:

Xbox360(component)
    yamaha dvd(component)
    Get HD PVR(hdmi)
    Laptop(VGA\HDMI)

Har per dags dato en reciever der jeg kobler xbox og dvd til reciever med component, og til tv med component, og get hdpvr med hdmi direkte til tv med hdmi. lyd er ikke ett tema der alt er bra, men bilde er temaet. Jeg vil nå ha de samme komponentene koblet til projektoren som skal henge i taket. og her stopper min kunnskap. jeg må jo da i tilfelle splitte alle signalene på en eller annen måte, og har sett mange dingser som har f.eks 3hdmi INN men bare en UT, jeg vil jo da helst ha en som har 2stk UT, samme med component der jeg vil ha 2stk UT, vil gjerne ha en HDMI-dings med fler HDMI inn og 2ut, da alt sikkert kommer til å gå over til HDMI med tiden(når jeg får ny dvd og kanskje xbox) hvordan fikser jeg dette best mulig, vil jo gjerne ha projektor i taket og legge ferdig kabler pent, og helst så få som mulig, penger er og ett tema dessverre. hvordan har andre gjort dette? noen erfaringer? hvordan gjlr folk det med strømkabel til projektor som henger i taket? er helt noob når det gjelder dette så er taknemlig for alle svar!!!!
    Case closed, funnet svar hdmi switch split 4:2 billig og greit fra clas ohlson eller ebay.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •