Har planer om å foreta en kraftig opprydding/ oppgradering i kabelspagettien bak anlegget mitt. Merke/prisdiskusjonen håper jeg å unngå i denne tråden Målet er å minimere mest mulig uten at det går ut over kvalitet. Jeg har en viss formening om hva jeg må/ vil ha, men er allikevel litt usikker, og ønsker innspill eller kommentarer.
1. HD-dvd, Toshiba (HD-EP-??) er nå tikoblet Yamaha RX-V861 med en hdmi-kabel, (tror ikke det er noe mer baki der). Burde jeg hatt noe i tillegg? I tilfelle, analog eller digital, optisk eller coax.
2. Yamaha CDX497 cd spiller? Analog eller digital? Coax eller optisk? Begrunnelse?
3. Det kommer nok en BD spiller også snart, Panasonic eller Yamaha, går ut fra at denne kobles på samme måte som HD-dvden?.
4. 861-en til to Vincent SP-996 monoblokker, driver frontene, her er det vel mer et spørsmål om en skal velge "lange" (2m) signalkabler og korte ht-kabler eller omvent.
5. Tilkobling til TV, Panasonic TV TH-37PX80? Nå er det både hdmi og analoge kabler tilkoblet forsterkeren, er det nødvendig, eller holder det med hdmi-kabelen?

Takknemlig for alle innspill

GeirB