HDMI og digital coaxial, usynkronisert lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI og digital coaxial, usynkronisert lyd

Har canal digital HD paraboltuner som jeg kobler til TVen med HDMI og forsterkeren med digital coaxial kabel. Problemet er at lydsignalet på de to kablene er usynkronisert, så lyden på den digitale coaxial kabelen kommer før lyden på HDMI kabelen. Derfor kommer lyden for tidlig i forhold til bilde.

Nå har jeg kun testet med et par vanlige coaxialkabler (en av "bedre" kvalitet fra biltema og en "lakriskabel"). Begge fungerer og gir lydsignal, men er i tvil om årsaken til synkroniseringsproblemet skyldes at disse kablene ikke beregnet for digital bruk. Har en uåpnet "digital" coaxial kabel jeg kan benytte, men dersom problemet ikke ligger her så vil jeg heller levere den tilbake og få igjen pengene.

Noen som vet hvor problemet ligger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke tenke meg at noen kabel kan forsinke signalet merkbart (vi snakker i størrelsesorden lysets hastighet). Derimot kan en dårlig kabel ødelegge signalet.

Prosessering av bilde er som regel mer omfattende enn prosessering av lyd. Dette kan skape synkroniseringsproblem. Mulig TV'n din legger inn en forsinkelse på lyden for å kompensere for dette. Denne muligheten, til å legge inn forsinkelse, finnes også i enkelte receivere. Mitt hint er å se på denne muligheten først.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •